Så blev det september - den første efterårsmåned

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Godzilla »

annetteB wrote:anbefaler at bruge BH'en til at opbevare småting i. Har sparet mig for mange taskeindkøb.
Men ok....briller er måske ikke så smarte at stikke af vejen dér?
:hhansen:

Kunne være at jeg skulle stikke min pung i sportsbhen. Efter at jeg har tabt nogle kg er brysterne blevet underligt tomme (de var ikke alt for fyldte i forvejen). Med pungen i kan jeg få en ordentlig firkant midt på. Det fylder da lidt i landskabet.

Jeg er igang med noget mere klikkertræning af æslerne. Jeg har opdaget at klikkertræning er godt for MIG. Det er meget nemmere for mig at holde koncentrationen og opmærksomheden på træningen, når jeg klikker. Så timingen bliver væsentligt forbedret. :jeanie:

Og det er godt for Rositta. Hun har også svært ved at holde opmærksomheden på træningen/mig, så hun bliver også bedre til at holde forkus. :jeanie:

Daisy er jeg nødt til at udfordre. Jeg har været alt for large med klikkene og hun er ultra hurtig i hovedet. Så hun bliver eddikesur hvis jeg ikke klikker hende når HUN synes at hun har ydet nok, som regel noget hun kan i forvejen. Forleden blev hun så sur, at hun skred ud af banen med halen blafrende irriteret fra side til side. Kunne hun give mig fingeren havde jeg fået en hel serie fingre. :hhansen: Vi igang med noget der er sværere for hende; at gå foran mig som optakt til lange liner og måske vogn. Dét gider hun godt nok ikke! Jeg skal faneme ikke gå der bagved og dominere hende!! :-(

Jeg har købt en rigtig god bog om klikkertræning af heste, æsler og muldyr af Ben Hart. Det har hjulpet mig meget at læse den.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by HHansen »

annetteB wrote:anbefaler at bruge BH'en til at opbevare småting i. Har sparet mig for mange taskeindkøb.
Men ok....briller er måske ikke så smarte at stikke af vejen dér?
:hhansen:


Nej til min pung og briller samt adgangskort og duttelutter til arbejde - der er BH'en ikke stor nok... Min BH er jo også fyldt rigeligt ud i forvejen! :anonym:
Jeg plejer at stoppe telefonerne i BH'en når jeg er til fest... men det er når jeg ikke har andet med. Til daglig og job må jeg lide med en taske.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by udlandet »

Vil bare lige fortælle at det ikke er den 1`ste på mandag. Så hvis i troede at i skulle på ferie den 1`ste så vent lige til tirsdag :roed:
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by nanna1979 »

udlandet wrote:Vil bare lige fortælle at det ikke er den 1`ste på mandag. Så hvis i troede at i skulle på ferie den 1`ste så vent lige til tirsdag :roed:

:viben: :viben: :viben: :viben:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

udlandet wrote:Vil bare lige fortælle at det ikke er den 1`ste på mandag. Så hvis i troede at i skulle på ferie den 1`ste så vent lige til tirsdag :roed:


Oktoberferie starter jo ikke i september - det er kun oktoberfesten, der gør det.......
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by HHansen »

Stimata Doamna wrote:Oktoberferie starter jo ikke i september - det er kun oktoberfesten, der gør det.......

Til gengæld varer den vel til engang i november?? :druk: :skaal:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by HHansen »

Vi har erkendt at vi bare ikke er havemennesker og efter 5 år i huset her er det sgu ved at gro os over hovederne.. og det er slemt når nu den ene af os er 2 m høj :plop: :hhansen:

Så nu har vi hyret en havemand, glæder mig vildt til han får tæmmet indkørslen hvor blandt andet en brombær og noget andet med torne kravler ud over asfalten hele tiden! :wow:
Nogle penge er bare godt givet ud.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

Aaaah, fredag! Det har været en lang uge, synes jeg - sikkert forsiden startede lidt skævt med alt for lidt søvn.

Weekenden står på godt vejr, siger meteorologerne, og det falder på et tørt sted so to speak. Lørdag aften er der koncert i vores ridehus, og så er det da meget rart, hvis man kan være udenfor uden at blive gennemblødt :-)

Jeg har tænkt mig at gå til koncerten (Liederaften med klaver og tenor), så jeg alligevel får brugt ridehuset :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by HeidiO »

Stimata Doamna wrote:Aaaah, fredag! Det har været en lang uge, synes jeg - sikkert forsiden startede lidt skævt med alt for lidt søvn.



Jamen det skal da gå helt galt når forsiden er startet skævt :hhansen: :berith:

Udover det er jeg enig, endelig fredag!
Det har været en lang uge, har nærmest ikke været hjemme, men nu er jeg snart færdig med mit kørekursus. Jeg er blevet meget klogere på seler, vogne, forspænding og ikke mindst kørsel med hestevogn. Rigtig fedt er det.

Vi har lige været ude at spise indisk, lækker mad som altid.

Nu venter en dejlig weekend med besøg af venner i morgen, og måske en tur til kørestævne og kigge på søndag.
Jeg skal også have fundet noget efterårstøj frem, sandalsæsonen er vist også forbi for i år har jeg konstateret. 8 grader som det er her til aften og sandaler er ikke noget hit....
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

Bagsiden er så, at det allerede er søndag :hhansen:

Koncerten i aftes var ganske vellykket. Både pianisten og tenoren mente ikke at have optrådt i et ridehus før, og det er der sikkert noget om.

Måske Fidalgo skal have sin første klavertime i dag? Flygelet står stadig i ridehuset...........
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply