fest eller ej når man skal giftes?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

fest eller ej når man skal giftes?

Post by SpørgeJørgen »

Jeg skal giftes med min kæreste gennem 5 år. :elsk:

Vi skal på rådhuset har vi besluttet, og dagen er bestilt.

Efter lange og mange snakke og diskussioner er vi endt med et koncept der hvor kun hver vores børn samt vores forældre deltager.
Vi har begge søskende og mange venner som måske også kommer til at føle sig snydt - men vi har bare ikke lyst til at holde en stor fest i den her anledning. Faktisk gifter vi os mest af praktiske hensyn, da vi har hus sammen.

Er det i orden?? Over for resten af familien? Og alle vennerne hvis bryllupper vi har deltaget i?
Bør vi holde en fest en anden gang?

Især mandens søster vil nok tage det ilde op.. hun går meget op i at "man" gør som alle andre, dvs alle fødselsdage skal fejres, gaver skal gives og beløb skal matche hvad der er givet ved tidligere lejligheder osv... hun bliver nok knotten når hun efterfølgende hører om det. Men vi skal vel ikke holde en fest vi ikke har lyst til - for at hun ikke skal blive sur, skal vi?

Hvad synes I? Bør vi invitere vores søskende med for at tækkes den sure søster? Som sikkert stadig vil være sur og måske slet ikke komme fordi det ikke er et rigtigt bryllup? Men bare rådhus og ud at spise...
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by HeidiO »

Jeg synes ikke, at man skylder nogen at holde fest.

Alt det der med at man nu er nødt til at holde en fest fordi man har været inviteret til andre fester... Det er bare ikke mig.

Jeg synes I skal have den bryllupsdag I selv ønsker jer, og invitere lige dem I har lyst til.
Det er jeres dag helt og holdent og I bestemmer!
(så sure søster skal bare blive hjemme :anonym: )
Heidi
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Ane »

man skal minimere alt det man gør af pligt, og en pligtbryllupsfest lyder rigtig kedeligt -dont do it

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by HHansen »

Den der sure søster kunne være min :hhansen:

Da jeg blev gift med min eksmand for 100 år siden, havde vi kun inviteret min bror og mandens mor og søster - samt min bedste veninde. Det var egentlig fordi min søster og min mor og far boede så langt væk, og vi holdt også bare et lille rådhus bryllup... Og vi skulle rejse på ferie meget meget tidligt næste dag så ville ikke have overnattende gæster.

Jeg skal hilse og sige min søster var sur!
Det er som sagt 100 år siden (eller ihvertfald 24) og hun har STADIG ikke tilgivet mig! :doed:
Jeg hører jævnligt for det!

Så hvis din mands søster er samme kaliber, ville jeg overveje det for familiefredens skyld. :berith:

Men så alligevel nej... jeg er altså også mest tilhænger af at man holder den fest eller det arrangement man har lyst til.. Hverken mere eller mindre.

Håber I får en god dag!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Stimata Doamna »

I skal holde den fest, I har lyst til - er der nogen, der ikke kan leve med det, kan de jo bare lade være :vader:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Lena »

Tillykke......... Jeg håber I får en skøn dag!

Vi inviterede kun min søster og svoger............ Jøsses, min mor havde nær fået en blodprop!!! Hun overlevede dog i fin stil..... på trods af sin skuffelse.

Ingen "pligt" fester............ Nope, gør som I har lyst til.......
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by 99E »

Der var også nogle, der var vrisne over, vi gjorde det "forkert".
Ærgerligt for dem.

Man skal holde den fest, man har lyst til.
Ikke den andre "kræver".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by udlandet »

Man kan da göre lige hvad man vil. Vi havde bare ungerne og 2 naboer som vidner- Ja, mange blev da sure. Men vi havde ikke nogen venner eller noget familie med. Det ville jeg så tilgengæld aldrig have gjort. Enten eller.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by 99E »

udlandet wrote:Man kan da göre lige hvad man vil. Vi havde bare ungerne og 2 naboer som vidner- Ja, mange blev da sure. Men vi havde ikke nogen venner eller noget familie med. Det ville jeg så tilgengæld aldrig have gjort. Enten eller.

Tjah...
Vi havde valgt hver et vidne; Mikkel sin bror, jeg en gaaaaaaa-aaammel veninde.
Så vi blandede "de deltagende" komplet som det passede os.
:jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Deerhunter »

Har selv stået i situationen. Ikke med besværlige familiemedlemmer, men da min familie i Danmark kun bestod af min bedstefar og jeg, gik der ikke lang tid før jeg blev sat ud på et sidespor som en nødvendig rekvisit.

Da jeg friede til Sophie var jeg så naiv at tro det kun drejede sig om hende og mig. Jeg blev klogere. Kort sagt, gik der bridezilla i processen, så noget måtte jeg gøre.

Regel nr. 1 i omgang med kvinder: Foreslå aldrig noget der er ringere.

For at komme på omgangshøjde med situationen, foreslog jeg vi blev gift i Venedig kun hende og jeg, og så holde bryllupsferie i Norditalien. Febrilsk havde jeg aktiveret alt hvad det kunne krybe og gå af venner og bekendte så vi ad de særeste omveje fik mulighed for at bo en uge i en lejlighed der normalt ikke blev udlejet i et fantastisk palads lige ud til Canal Grande. Det kostede det blege, men var et hit.

Derefter tog vi rundt i Norditalien en uge kun Sophie og jeg, og så hvad der faldt os ind. Det var også et hit. Senere har vi holdt en familiefest, men da havde jeg pisset territoriet af.
:jeanie:
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
Post Reply