John Byrialsen - Viegaard

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

John Byrialsen - Viegaard

Post by Pia »

Jeg har set nogle overskrifter på FB, om at John Byrialsen er indvolveret i noget ret forfærdelig hestevanrøgt og mishandling i polen.

Er der nogle, der ved hvad det drejer sig om?
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: John Byrialsen - Viegaard

Post by Ane »

du får lidt ekstra viden her: http://translate.googleusercontent.com/ ... DhSgJo3qCQ

eller på epona tv (der også har delt linket)

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: John Byrialsen - Viegaard

Post by Frieser9460 »

Seneste nyt (iflg. FB) er, at vanrøgten ikke kun foregår i Polen, men også herhjemme på det danske stutteri, blot godt skjult for offentligheden. Der skulle være lavet dyreværnssag på dette tilbage i 2011. Men om der er hold i den historie, ved jeg ikke, og man skal jo passe på med rygter.

Under alle omstændigheder har jeg svært ved at tro på - som John Byrialsen selv har udtalt til pressen - at han ikke kendte til forholdene på stutteriet i Polen.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: John Byrialsen - Viegaard

Post by Felis »

Frieser9460 wrote:Seneste nyt (iflg. FB) er, at vanrøgten ikke kun foregår i Polen, men også herhjemme på det danske stutteri, blot godt skjult for offentligheden. Der skulle være lavet dyreværnssag på dette tilbage i 2011. Men om der er hold i den historie, ved jeg ikke, og man skal jo passe på med rygter.

Under alle omstændigheder har jeg svært ved at tro på - som John Byrialsen selv har udtalt til pressen - at han ikke kendte til forholdene på stutteriet i Polen.




Åbnebart noget der har fundet sted i mange år, da tråden her er tilbage fra 2002:

http://www.heste-nettet.dk/forum/1/180812/180812/

Men dengang som nu, blev sådan noget jo ikke taget alvorligt, fordi "det kan man ikke tro om den flinke mand/det fine sted/det er strafbart at hænge nogen ud på den måde" og :opkast:


I øvrigt ved manden da udemærket hvad der er foregået.
Han ved da udemærket, at han økonomi er i ruiner, der har jo ikke været penge til at købe foder og til dyrlægeregninger, da han skylder sådanne steder flere millioner..

Han skylder ca 38 millioner væk og har yderligere udhulet firmaet så egenkapitalen er på minus 9,5 millioner
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: John Byrialsen - Viegaard

Post by Lena »

Uanset om han har haft viden om det i Polen eller ej, så er det hans forbandede ansvar, hvis han er ejer af lortet!!!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: John Byrialsen - Viegaard

Post by Felis »

Lena wrote:Uanset om han har haft viden om det i Polen eller ej, så er det hans forbandede ansvar, hvis han er ejer af lortet!!!



Nemlig.

Og som det fremgår af de oplysninger der er kommet dernedefra, fra de personer der langt om længe sýnes at det var gået helt over gevind, så er der jo længe projekteret med, på Byrialsens ordrer, hvilke heste der skulle have hvor meget...om noget i det hele taget...foder.
Og heste der blev solgt skulle tages ud og fedes op

Så kan man undre sig over, hvorfor der går så lang tid før de anmelder forholdene.

men tænk lige over, hvor svært det kan være, at trænge igennem med dyreværnssager herhjemme..det skal være endog meget, meget slemt før det tages alvorligt....og i Polen har man endnu dårligere standarder for, hvordan dyr må behandles, så forholdene skal være virkelig dårlige og synlige før det i det hele taget kan betale sig, at begynde at anmelde noget som helst
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: John Byrialsen - Viegaard

Post by lonek »

Men straffen er højere dernede.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: John Byrialsen - Viegaard

Post by Felis »

lonek wrote:Men straffen er højere dernede.


Det er straffe for de fleste lovovertrædelser dernede.


Her er de i hvert fald ikke høje nok, straffe for vanrøgt og mishandling af dyr.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply