Hun bider barn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hun bider barn

Post by 99E »

Ja, "skambidning" plejer at være defineret ved, der er gået hul på huden og at dette hul kræver lægebehandling - dvs. at det skal syes eller limes eller sådan noget i den stil.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Hun bider barn

Post by Anja »

Jeg blev bidt i armen af en bekendts hund.

Den var ikke utryg eller bange, men den var dominant og det var bestemt den der var højest på rangstien også højere end ejeren.

Lige den dag besluttede den at jeg ikke skulle tale mere med ejeren. Jeg havde ikke rørt den hund, stod bare og talte med ejeren da den umotiveret bed mig i armen.

Den var så dominerende at hun måtte aflive den 3 mdr. senere.

Hvis det er det der er tilfældet med hunden bliver den aldrig sikker at omgås, heller ikke ejerne skal føle sig sikre.
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Hun bider barn

Post by Anita »

Hos os er reglen den at første gang hunden bider/udviser dominerende adfærd det bliver også den sidste.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hun bider barn

Post by udlandet »

Anita wrote:Hos os er reglen den at første gang hunden bider/udviser dominerende adfærd det bliver også den sidste.

:respekt:
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hun bider barn

Post by Pia »

Hvis en af mine hunde bed, ville jeg aflive den.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hun bider barn

Post by Ane »

Barnet var en gæst

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hun bider barn

Post by BeritH »

smukke-ped wrote:Kan i ikke finde et nyt hjem til barnet?


Jeg sidder i mit stille sind og giver Ped :respekt: :respekt: :respekt:

Ikke fordi jeg synes hunde skal bide, men fordi jeg synes godt nok ikke den gives mange chancer her.

Ud fra en enkelt beskrivelse at et mennesker, der efter eget udsagn ikke er specielt god til at aflæse hunde, konkluderer I med en enkelt undtagelse at så skal den da bare aflives. Kun en enkelt foreslår trods alt træning før "af med knoppen".

Jeg ville sgu heller ikke aflive som det første, hvis det var min hund. Jeg ville da prøve at finde ud af hvad der gik galt. Er det ikke populært mere?

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hun bider barn

Post by Pia »

Tjoe BeritH
Jeg svarede ud fra mine egne hunde, som jeg ved har en ordentlig grundtræning :-)

Bed en af dem, ville jeg skyde den asap. For så ville noget være rivruskende galt i knolden på dem.

Det hører med til min udmelding, at jeg tvivler på det nogensinde bliver aktuelt. ;-)

En hund, som den Ane beskriver, virker så fejltrænet/håndteret, at jeg ville aflive uanset.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Hun bider barn

Post by Felis »

BeritH wrote:[Jeg ville sgu heller ikke aflive som det første, hvis det var min hund. Jeg ville da prøve at finde ud af hvad der gik galt. Er det ikke populært mere?

BeritH



Hvad så hvis det var dit barn der blev bidt af en hund, selv om barnet ikke havde drillet eller provokeret hunden :linski:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hun bider barn

Post by aribeth »

dræb hunden, lige på stedet... halal og uden bedøvelse! NU!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply