Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by udlandet »

Bil-bingo :jeanie: :askepot:
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by aribeth »

Ja Gunilla!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by HeidiO »

Vores bil blev påkørt bagfra den anden dag. I dag har jeg brugt timer af min dag i på at tale med forsikring og politi.
For ham der kørte ind i os sagde at det var hans søns bil. Forsikringen sagde at det navn passede ikke, så fat i politiet som kunne bekræfte det.

Politiet ringede til ham der havde påkørt os og bilen skulle sønnen så have købt, men ikke omregistreret, men nu fik jeg da et navn ud af det, men ingen yderligere oplysninger.

Forsikringen siger det er os der har bevisbyrden. Så dem har jeg spammet med billeder af spadens bil.

Hold kæft hvor er det irriterende at skulle bruge så meget tid på det, bare fordi man holder og venter på at der er et hul i trafikken og tossen bagved så pludselig accelererer og kører op i os. :vader: :vader: :vader: :mettebo:

Det gode er at pladeværkstedet ikke mener at bilen er totalskadet, men den skal have nyt træk, ny kofanger og ny bagklap. Så jeg håber taksator er enig, jeg orker ikke at skulle finde ny bil lige nu.
Heidi
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by BeritH »

Det er da træls Heidi, men mht forsikringen, så kan I vel være ligeglade med hvem der kørte modpartens bil. Deres forsikring skal jo dække registreringsnummeret. At den endnu ikke er omregistreret er da deres eget problem. Men typisk forsikringsselskaber at forsøge at krybe udenom :-(

Håber det løser sig snarest.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by Stimata Doamna »

Hvor øv, Heidi! Håber, at det løser sig - ejerforholdet er vel ligegyldigt, forsikringen dækker jo bilen, uanset hvem der kører den. Vil selskabet så flå forsikringstageren bagefter, fordi der ikke har været orden i papirerne, kommer jo ikke jer ved.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by HeidiO »

Næh, jeg undrede mig også over at det pludselig blev mit problem, men nu må vi se om det ikke løser sig, ellers ryger der en advokat på.
Jeg vil simpelthen ikke betale for at blive påkørt.
Heidi
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by 99E »

Vi blev også påkørt bagfra forleden. :ehj:
Samme sted, som Mikkel allerede er blevet ramt een gang. :skoer:
Der er sådan et kryds, hvor en mindre vej støder op til en større. Den mindre vej er selvf. forsynet med hajtænder og skiltning og hvad ved jeg, og der er i øvrigt ret ringe udsyn til venstre...
Så vi plejer - kald os bare overforsigtige danskere - at standse, kigge grundigt efter og så kun køre ud, når/hvis der er plads. :ehj:

Her forleden var der en bil bag os, som også var stoppet - og som chaufføren forklarede:
Han HAVDE skam set sig for. Og da der ikke var nogen biler fra venstre, gik han ud fra, vi var kørt frem! :rat:
Hvordan man kan synes, det er en god ide at køre fremad uden OGSÅ at tjekke om der er noget FORAN bilen går over min forstand... :nej:

Vi tog billeder af skader og nummerpladen osv og har meldt det til forsikringen.
Nu mangler vi bare at få en tid på værkstedet og finde ud af hvor lang tid det tager dem at skaffe reservedele - heldigvis er det mest kosmetisk - bagkofangeren har fået nogle tæv og der er en revne i den der plastikthingie, der sidder og ser pæn ud. Og så er der en løs forbindelse i noget el... Og trækket skal lige tjekkes.

De fleste biler her har småbuler - nogle har knap så små buler.
Pladearbejde er ikke noget, man gør det så meget i i Grønland, åbentbart.
Vi fik et par småbuler i vinter - desværre var det ikke nogens skyld, da bagruden røg i en storm - det var en flyvende sten, så det måtte vi selv punge ud for...

Vejret her svinger mellem solrigt og VAAARRRRRMT og skyet, og stadig ret varmt.
(Hvad siger I? 15 grader er ikke VAAARRRRRMT...? Jo det er. Fat det.)
Image
Desværre er al varme og solskin (uden vind) lig med uhyrlige mængder af sindssygt nærgående myg.
Myggenet og Jungleolie FTW!
:jeanie:

Og så er der kendisspotting.
Ice Cold Gold-folkene er i byen, og vi har spottet dem et par gange - men mens vi var i bil, så ingen prale-kendis-fotos fra os.
De skal optage sæson 2, og lover at det bliver lidt mindre "Grønland er æde og barskt og kun ude på at slå os ihjel" og mere.... realistisk-agtigt.
[url]http://www.knr.gl/da/nyheder/grønland-er-ikke-mordor[/url]

Nu:
Mikkel pakker til rensdyrjagten i morgen... :gusse:
Og i eftermiddag har vi en kaffe-date med en tidligere kollega, der er på gennemrejse i byen. :elsk:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by Stimata Doamna »

Man har ikke set sig for, før man har set sig tilbage - men det skader nu heller ikke at se fremad indimellem....

Vi har haft overnattende gæster i nogle dage, og nu tager de alle sammen hjem. Det passer også meget godt: vi tager nemlig til Danmark fredag morgen. Fødselsdag på lørdag og kigge datteren på Hjerl Hede i levendegørelsen på søndag. Retur mandag :rat:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by HHansen »

Så fik vi datteren installeret i hendes nye lejlighed :jeanie:
Det skal nok blive rigtig fint :elsk:

Og det hjalp meget på vores hus at de møbler og kasser der har hobet sig op her gennem den sidste måned kom væk :askepot:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by annetteB »

tillykke med datterens flytning, HHansen. Ida flytter også om lidt. Hun har fået lejlighed i ÅrhusN sammen med sin søde kæreste og de kan overtage første september.

Bør nok anskaffe mig et barn mere - eller have flere overnattende gæster, nu der bliver et rum ledigt
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply