Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by Ane »

Jeg har redet i den i dag og hold op hvor er det en fornøjelse :elsk: den er godt nok alle pengene værd

-Excuses are the nails used to build a house of failure
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by udlandet »

Rejsen til Götakanal bestilt, det bliver bare SÅ godt!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by HeidiO »

Ane wrote:Billeder af knæpuder og gjordstropper på sadlen. Den er kommet hjem i dag og den indfrier til fulde mine forventninger + den ligger godt på min XX-wide hest.

Image
uden knæpuder

Image
Da jeg har købt en kombisadel har jeg valgt at få en velcroløsning til knæpuder + to typer knæpuder til dels dressur og spring. Sadlen fås selvfølgelig også med helt almindelige knæpuder.


Den ser godt ud!
Heidi
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by 99E »

Flytbare velcro-knæpuder er ge-ni-ale.
Også selvom jeg aldrig bruger mine - de er bl.a. geniale fordi de kan tages af.
:mikkel:

Jeg er typen, der foretrækker dressursadler - men helst i en nærmest flatseat-version og med så LIDT støtte som muligt.
(Især efter jeg har redet så meget i westernsadler, bliver jeg lidt klaustrofobisk, hvis jeg kommer i en "engelsk" sadel, der vil tvinge min krop i "korrekt" stilling...)

Mikkel har ferie denne uge - og næste med. :elsk:
Vi sover længe, daser, slapper af, går med hunden, sejler og fisker og den slags.
:sanne:

Og tager mig til akupunktur.
:fest:
Min lænd bøvler, og der er ingen kiropraktor i byen (landet). Hospitalet tilbyder akupunktur som smertestillende/smertelindrende behandling (gratis - som alt andet medicin) som kan holde det hen indtil jeg har trænet det så meget på plads, jeg nu kan. Desværre anbefaler de bl.a. svømning og jeg hader svømmehaller med had på - men havet er lidt koldt...
(Som sygeplejersken sagde i dag: Måske gør det på et tidspunkt ondt NOk til, du tager i svømmehallen...)

Og med den FREMragende undskyldning at strømmen gik, drak vi aftenkaffe på cafeen - godt nok INDEN aftensmaden, men så spiser vi et par lammekoteletter senere...
:floejt: :slik:

Måske har nogle af jer set "Ice Cold Gold" på Animal Planet... '
[youtubeBIG]v=aw3ShChW4x4&list=PLV2ITa4YAjRlNtI9TtcrQfQPvEilVjXn0[/youtubeBIG]
Vi har set en håndfuld afsnit i dag.
Og skreget af grin det meste af tiden...
For de er jo (iflg. serien) simpelthen ude i den vildeste vildmark med vildskab på - langt uden for lands lov og ret... Langt fra alting. Sætter livet på spil ved at være så langt fra alting... Og risikerer underaføling og alt muligt i den korte, arktiske sommer... På denne her ø, der er helt uberørt...
Og som bliver fremstillet som om indlandsisen nærmest LIGE har trukket sig tilbage...
:gunni: :doed:

Det er Storeø. (Det har de lidt svært ved at udtale...)
Lige uden for Nuuk. Altså LIGE uden for Nuuk.
:ehh:
Vi sejler dertil på 30-40 minutter i godt vejr i en tjep jolle med 90 hk på...
:minna:

Og det der med at det er så synd for dem og de savner deres familier...
:mur:
Der er faktisk rigtig god mobildækning på Storeø.
Der står nemlig en MOBILMAST inde midt på øen...
:ehj:

Og her i morgen skal vi lige hente en af Mikkels kolleger + bror derinde - for Storeø er sådan et hyggeligt sted at campere og fiske ørreder i søerne, fordi det er så dejligt tæt på og man kan vandre op til en bræ...
Faktisk har de så vidt vi ved slået lejr ca. sammen sted som de der guldgravertosser har deres base camp...
:lolskilt:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by Stimata Doamna »

Jeg kan ikke fordrage at svømme, men må give sygeplejersken ret: på et eller andet tidspunkt synes det at være det bedre alternativ. Svøm inden du nå dertil!

Hestene har indrettet sig i den nye stald. De nyder begge at kunne gå ud og ind på paddock, som de vil. Foldene er ikke skidegode, men de er der og det slår til. Under alle omstændigheder er mindre gode folde et bedre alternativ end ingen fold eller uregelmæssig fodring (sidstnævnte forstået på den måde, at ikke alle heste bliver fodret hver gang, der fodres).
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by aribeth »

Det lyder som nogle sølle 'muricans der er kommet til Grønland, Ninie og Mikkel :hhansen:

Jeg er så pissetræt i dag?!?!? Har sovet 8 timer i nat... tungt, men nu har jeg drukket et stort krus kaffe og spist morgenmad og øjnene hænger stadig nede på kinderne... hvad fanden altså!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by 99E »

Stimata Doamna wrote: ...ingen fold eller uregelmæssig fodring (sidstnævnte forstået på den måde, at ikke alle heste bliver fodret hver gang, der fodres).

Æh. Ja, det er mildest talt ikke optimale opstaldningsforhold!
Begge ting ville få mig til at lede efter et andet opstaldningssted!!! :plop:

Varmen er kommet - det var 10 grader i nat, varmt nok til, vi faldt i søvn med åbent vindue.
Mikkel vågnede så i løbet af natten og lukkede det - han er ikke helt enig med mig i hvad der er "tropiske temperaturer"...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by Stimata Doamna »

99E wrote:
Stimata Doamna wrote: ...ingen fold eller uregelmæssig fodring (sidstnævnte forstået på den måde, at ikke alle heste bliver fodret hver gang, der fodres).

Æh. Ja, det er mildest talt ikke optimale opstaldningsforhold!
Begge ting ville få mig til at lede efter et andet opstaldningssted!!! :plop:

Varmen er kommet - det var 10 grader i nat, varmt nok til, vi faldt i søvn med åbent vindue.
Mikkel vågnede så i løbet af natten og lukkede det - han er ikke helt enig med mig i hvad der er "tropiske temperaturer"...


Det skal lige siges, at der var gode foldforhold, der hvor vi var før - der var problemet fodringen og generelt en mangel for forståelse af meningen med et hestehold fra personalets side. Men det kan man vel ikke forvente skal være en del af en blikkenslageruddannelse?? Heller ikke i Rumænien. Og staldejeren? Tja, ligeglad er nok det ord, der falder mig først ind, men helt så simpelt er det nok ikke.

Andre stalde i Luxembourg har skridtmaskiner at byde på om vinteren og en times fold (2 hvis man er meget nedringet) om sommeren. Suk!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by aribeth »

Det hjalp med en løbetur... så var jeg lidt mere frisk!


Ja, det burde vi sgu snart Ped... jeg skal lige kunne overskue det hele... måske om knap 14 dage?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Det første halve år er gået - og nu er det JULI :-)

Post by Godzilla »

Hvis i skal til KBH så vil jeg gerne at vi ses.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply