Sadler.....videnskab....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sadler.....videnskab....

Post by 99E »

Gunilla, umiddelbart ville jeg gå efter en bomløs (hvis du ikke rider så længe ad gangen og den i øvrigt passer), en barebackpad eller evt. se på en af "haflingermodellerne" som nogle sadelfirmaer laver - for de er vist fine til "flade" rygge (omend de kan være noget brede i det).

IMO er en bomsadel, der passer god.
Men hvis valget står mellem en bomsadel, der IKKE passer, eller en eller anden form for bomløs dims... Så bomløs ftw.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Sadler.....videnskab....

Post by misssophie »

men som jeg husker det er Rosita ikke flad som en haflinger over ryggen, men tværtimod meget spids???

-eller har hun fået muller?
Image
Misssophie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sadler.....videnskab....

Post by Godzilla »

Rositta er blevet bredere, men har stadig den der fremtrædende rygrad, og det bliver hun nok ved med at have. Æsler skal have en del fedt for at blive runde. Hun er meget spids, så en bomløs ville kræve et meget effektivt underlag. De findes, men jeg er ikke sikker på at de løfter nok. Jeg har faktisk en bomløs sadel som ikke er ret tung, men den ville kræve et underlag med meget tykke kiler i.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sadler.....videnskab....

Post by Godzilla »

Rositta er blevet bredere, men har stadig den der fremtrædende rygrad, og det bliver hun nok ved med at have. Æsler skal have en del fedt for at blive runde. Hun er meget spids, så en bomløs ville kræve et meget effektivt underlag. De findes, men jeg er ikke sikker på at de løfter nok. Jeg har faktisk en bomløs sadel som ikke er ret tung, men den ville kræve et underlag med meget tykke kiler i.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Sadler.....videnskab....

Post by stinemull »

For nogle år siden var der en sadelmager nordenfjords, hvor man kunne tage hesten med og så prøveride sadlerne på hendes ridebane. Kan ikke huske navnet men ved at de fleste der tog der op i blind tro endte med en helt ny meget dyr sadel som blev tilpasset. Sadlen lå i 20.000 kr klassen.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Sadler.....videnskab....

Post by Intunia »

Gunilla, jeg har en freeform bomløs som jeg ikke bruger.
Du må gerne prøve den, låne den eller købe den meget meget billigt.
Image
bla bla bla
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sadler.....videnskab....

Post by Godzilla »

Intunia wrote:Gunilla, jeg har en freeform bomløs som jeg ikke bruger.
Du må gerne prøve den, låne den eller købe den meget meget billigt.


Jeg vil meget gerne prøve den på Rositta. Hvordan får vi den fragtet over til Sjælland?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sadler.....videnskab....

Post by Godzilla »

Desværre kan sadlen ikke ligge på Rositta. Den er ellers ret lækker. Jeg skal have en med et kammer af en art og som er helt lige. Har set en Hidalgo Caracas. Den kan måske bruges.

Image
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sadler.....videnskab....

Post by Godzilla »

Ups, tlf upmoader åbenbart på hovedet :D
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Sadler.....videnskab....

Post by Godzilla »

Desværre kan sadlen ikke ligge på Rositta. Den er ellers ret lækker. Jeg skal have en med et kammer af en art og som er helt lige. Har set en Hidalgo Caracas. Den kan måske bruges.

Image
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply