alternativ tandlæge med fokus på kviksølvsforgiftning mm

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

alternativ tandlæge med fokus på kviksølvsforgiftning mm

Post by lonek »

Jeg har nogle problematikker med mundrelaterede symptomer og er generelt ikke ret glad for tandlæger. Jeg har været god til at komme afsted til eftersyn og har heldigvis ikke voldsom mange fyldninger. Men min tandlæge, som jeg er vokset op med, har præsteret at give mig en ret stor tandlægeskræk - dels fordi, han var den type, der helst spurgte og forventede svar med alle ti fingre i ens mund.. men nok mest fordi, de gange jeg så havde huller og røngten blev taget, så var han stadig ligesom ikke indstillet på HVAD han skulle/ burde gøre. Oftest blev jeg ikke bedøvet nok eller også gjorde den ny fyldning uhyggelig ondt efterfølgende. Dét blev så konkluderet, af den tandlæge, at jeg ikke kunne tåle plasticfyldningerne... Min egen erfaring er blevet, han simpelthen ikke var dygtig nok- jeg har nemlig fået lavet to plasticfyldninger siden uden problemer! Jeg har altid døjet meget med mine slimhinder. Men så var det jo bare sådan...
De sidste to eftersyn, har været med megen fokus på en tand, hvor tandkødet er trukket tilbage specifikt ved den tand alene - så tandlægen mener ikke det er en børsteskade. Men tandlægen mener tanden skal rodbehandles - og det synes jeg måske er lidt drastisk! For jeg har ikke andre problemer med den, end at den er ekstrem temperaturfølsom... Og tanken om en rodbehandling kan jeg næsten ikke tåle!

Flere ting har gjort, at jeg nu er stødt på et hold ret alternative tandlæger, som på deres hjemmeside har gjort meget ud af kviksølvsforgiftninger og medianbaner. Hvilket altså er noget tilgangjeg kan forholde mig til. Og nu tror jeg enden bliver, at jeg vil lade dem kigge på mine tænder og komme med deres bud på, hvad der kan gøres.

Er det helt skørt, synes i? Eller kan der være noget om snakken? -jeg har 3 eller er det 4 sølvplomber, hvoraf 2 er meget store. Og med de problemer jeg igennem tiderne har haft med slimhinder generelt, tror jeg nu på at jeg muligvis har noget forgiftning...

Skal lige se om jeg kan lave et link fra mobilen...
http://www.klinikfortandsundhed.dk/amalgamsanering-tandskema-meridianbaner.asp
Post Reply