Sikkerhed i huset?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Sikkerhed i huset?

Post by Pia »

Hvordan gør I andre, mht sikkerheden i jeres hus? Jeg tænker især på sådan noget som juleaften og den slags?

Her er der et par hunde hjemme, samt naboerne, der ikke holder jul, lige ved siden af (de kigger altid efter vores, når vi af en eller anden grund er på farten, det er rart!)

Derudover har vi sikkerhedsvinduer, ingen håndtag man kan åbne uden nøgler i havedøre og den slags almindelige tiltag. Jeg har også så meget noya, efter et indbrud for mange år siden, at iPads, nyeste bærbare og den slags aldrig ligger tilbage i huset.

Vi overvejer alarm, men kan sådan en forliges med et par hunde, der går rundt?

Hvordan sikrer I jer?
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Sikkerhed i huset?

Post by Anja »

Jeg har bare ikke noget der er værd at stjæle, det er vel også en slags sikkerhed.

Du ved jo hvordan mit "sikkerhedssystem" virker :hhansen:

Ej, faktisk er min underbo meget opmærksom på mærkelige lyde når jeg er væk :-)
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Sikkerhed i huset?

Post by Pia »

Ja, det er ikke let at bryde ind hos dig! Alene det at finde kaffen kan tage flere minutter :hhansen:

Gode naboer/underboer osv. er måske i virkeligheden det bedste værn :-)
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Sikkerhed i huset?

Post by hansi »

tjaa, hvis vi får besøg af tyve, vil de gå igen men efterlade en seddel hvor på der står..

" her er alle tyvekosterne vi har stjålet fra andre, i trænger vist mere til dem end os" glædelig jul fra tyven. :lea:
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Sikkerhed i huset?

Post by misssophie »

vores middel mod indbrud er at trække gardinerne fra, lade alle der er tæt nok på kunne kigge ind,- og tænke "naaa,- der er vist ikke noget der er værd at stjæle"..
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Sikkerhed i huset?

Post by annetteB »

bruger samme teknik som misssophie. Indtil videre med held.
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Sikkerhed i huset?

Post by Ane »

her er ikke noget at stjæle.. et gammelt denon anlæg.. og nogle arb. coputere. Vi har jo ikke engang et tv

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Sikkerhed i huset?

Post by Ane »

i øvrigt gider jeg ikke gå og være angst for indbrud.. eller noget andet..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Sikkerhed i huset?

Post by Pia »

Ane wrote:i øvrigt gider jeg ikke gå og være angst for indbrud.. eller noget andet..


Næ, det skal man da heller ikke, selvom jeg må tilstå jeg ofte har tanken: "Hvad kan jeg ikke undvære" efter jeg havde indbrud, for nogle år tilbage og alt var væk. Især billederne på computeren og den slags, var rigtig øv at miste. Jeg mistede også rigtig meget musik, der kun lå på mediecenteret. (Bliver helt gnaven ved tanken)

Men også det arbejde med at få det hele købt ind igen, finde det rigtige osv.

Men det med nogen har været inde, og nappet smykker, fjernsyn, mediecenter, musikanlæg, cd'er, dvd'er og i øvrigt ødelagt trægulve og møbler med glasskår, det gider jeg sgu ikke opleve igen, hvis det på nogen måde kan undgås.

Har I haft indbrud, nogensinde?
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Sikkerhed i huset?

Post by misssophie »

ja, af en psykopat der kun stjal et portræt af mig... meget hyggeligt...
Misssophie
Post Reply