klæder skaber.....klædeskaber?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by Lena »

aribeth wrote:Selvfølgelig er man ren når man går ud... Men hvilket tøj man har på er i mine øjne ligemeget.
Min tøjstil er enkel og sikkert kedelig...


Hmm............ Jeg tænker om Aribeth bor inde i mig? :hhansen:

Jeg går ALDRIG med kjole og nederdel.......... jeg føler mig simpelthen slet ikke tilpas i sådan noget tøj! Jeans og t-shirts, skjorter og bluser med vhals eller i hvert fald en ordentlig udskæring, så dobbelthagerne ikke generes!! :hhansen:

Jeg hader at købe tøj..... gør det når jeg kun har staldtøjet og ridetøjet tilbage. Så bliver der til gengæld også købt rigeligt ind.

Jeg er vokset op med en sirlig mor som også havde strygejernet stående fremme som også mente at hun ikke kunne gå til fest med det samme tøj to gange - der skulle nyt tøj til. Det har jeg aldrig forstået, for er det tøjet eller personen indeni der var inviteret.
Som voksen har jeg så tænkt, men aldrig fået spurgt om det var fordi det var én af hendes få chancer for at få nyt tøj...... når der var fest i familien.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by annetteB »

Det med fedetøjet - OMG, stardancer, hvor har du ret.

Som overvægtig kan man vælge mellem:
1)uformelige sække totalt uden indsnit eller facon.
2)ting, som skærer én over på det absolut DÅRLIGSTE sted - nemlig sådan cirka midt på barmen - og muligvis igen midt på røven eller 15 cm derunder.
- eller
3)man kan gå i en butik som Butik Marie i Århus og finde flot tøj....hvis ikke man har noget imod at give +1000 kr pr del.

Ikke underligt, at jeg havde ét sæt "pænt" tøj dengang jeg var fed.
Og resten var jeans og sweaters.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by stardancer »

annetteB wrote:
3)man kan gå i en butik som Butik Marie i Århus og finde flot tøj....hvis ikke man har noget imod at give +1000 kr pr del.



Ja, det er så endnu én af mine kæpheste, at det skal være så dyrt :mettebo: På kontanthjælp er der bare ikke råd til at gi 600-1000 kr for ét stykke tøj :doed:

Jeg køber næsten ikke tøj i DK mere, jeg handler på nettet på engelske webshops, der er tøjet lige så flot hvis ikke flottere, med bedre pasform og væsentligt billigere - f.eks har jeg lige på asos.com købt 2 kjoler, 1 nederdel og en clutch for samme pris som jeg skulle ha givet for én kjole eller bluse hos Zizzi herhjemme! Og det er altså ikke sådan nogen tyndt lortestof der er brugt, nej det er lækker kvalitet til prisen :mikkel:

De kan nu også lave helt fejlslagne ting i England, jeg skreg af grin over den her kjole for noget tid siden - jo den er da sød... på en 4 årig! Hvis ikke man var firkantet i forvejen så blev man det sgu da med det snit det :minna:

Image
/Sofie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by aribeth »

Nå, men jeg har da lidt mere end et sæt pænt tøj, selvom jeg er fed... og også selvom jeg ikke har været i butik i Århus...

Men måske er det slet ikke pænt tøjet :hhansen: og det er bare mig der er helt forkert på den :hhansen:


Men det ER svært... det værste er fandeme at det skal have flæser det hele.... som om det ikke er træls nok at være fed i forvejen... jeg er glad for at jeg også kan passe noget tøj til almindelige mennesker (for vi fede er jo ikke almindelige...)
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by annetteB »

nej, Katrine - det er fordi du har købt det på NETTET!
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by aribeth »

nej... faktisk er det meste af det pæne tøj jeg har ikke købt på nettet... men det er heller ikke købt i butikker der sælger tøj til overvægtige...

Det er tøj til normale... bare i de store størrelser... det er ikke sjovt hvis man ikke kan passe det... så er der ikke meget andet end flæs og grimme prints på pasteller og laksefarver at vælge imellem...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by Frieser9460 »

Hm... jeg går meget op i, at jeg er klædt i tøj, som ser pænt ud i forhold til min figur og i farver, der ser pæne ud sammen... men ellers er jeg nok lidt "stilforvirret"... mit tøj kan være hamrende konservativt det ene øjeblik og totalt "hippie" det næste. Mærker går jeg ikke så meget op i - noget af mit tøj er mærketøj, mens andet "bare" er Bilkatøj eller lignende. Det er helt klart udseendet, som fanger mig. Ikke, hvad der står i nakken...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by Felis »

stardancer wrote:Åh ja tøj.. don't get me started :minna:

Jeg FATTER simpelthen ikke hvorfor der ikke laves fedt ungdommeligt tøj til tyksakker som mig - hvorfor fanden ligner plus størrelse tøj altid gamle gardiner eller mormors blomstrede kjoler i form og størrelse som et 4 personers telt - og så de der saaaatans runde halsudskæringer som gerne sidder helt oppe i dobbelthagerne :doed:

Jeg vil sgu ikke ligne en gammel kedelig kone, jeg vil da også ha det samme fede tøj som mine jævnaldrende, blot større :elsk: Og helst med v-hals :mikkel:

Nå men udover min kæphest, så går jeg i det tøj jeg kan lide, til hverdag er det oftest leggings/strømpebukser med en eller anden lang bluse/tunika/kjole udover. Til festlige lejligheder elsker jeg at klæde mig fint på, da jeg ikke går særligt fint klædt til hverdag :kvinde:




Har du prøvet Cellbes det meste af deres tøj fås fra str 38 til 64
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by annetteB »

grmpf. Tøjstørrelser må være opfundet for at genere folk.
Har i mit skab tøj i alle størrelser fra børnestørrelse 172 til kvindestørrelse 3XL...og jeg kan passe det hele. Helt uden problemer.

Og har nu for anden dag i træk prøvet en kjole i str 38, som ikke kan lukkes over mine nederste to ribben, trods dét at den passer i både brystmål, hoftemål og taljemål ift måleskemaet. Den sidder for så vidt osse fint over både barm, bag og talje. Lynlåsen i siden kan bare ikke komme forbi mine nederste ribben.
WTF?

hvad går der galt for de der tøjstørrelser?
Hvor svært KAN det være at synkronisere dem bare lidt?
Hvis en dansk børnestørrelse 172 cm = en italiensk damestørrelse 3XL, så er der da et eller andet der ikke passer HELT godt sammen?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by aribeth »

Ja, tøjstørrelser er sgu noget for sig!

Det er også det værste ved at købe over nettet... det sker faktisk ofte at jeg får bestilt for store størrelser...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply