De der heste med sære navne...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

De der heste med sære navne...

Post by Anja »

Hvis man avler med internationalt salg for øje skal man måske lige google det valgte navn :hhansen:

http://www.horsesdaily.com/market/sales ... /pikl.html
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: De der heste med sære navne...

Post by BeritH »

Tja i en af de stalde hvor Vakse har stået, var der en fin lille araberhoppe efter ............... Prut (ja det hed den sgu hingsten).

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: De der heste med sære navne...

Post by Glory »

Jeg er så træt af Johnatan´s navn :oeje:

Han hedder jo Stald Julle´s Johnatan, og der er flere irreterende ting ved det.
For det første, så minder det der Stald Julle mig om hele miseren med Julle og hende....(dyb vejrtrækning) damen :ond:
For det andet, så er der vel ret beset ikke mange som ville stave Jonathan Johnatan - med mindre man altså også staver Stable Stabel :linski:
For det tredje kunne jeg bare godt tænke mig, at han havde et mere prangende navn. Johnatan gir´ sgu´ bare ikke rigtig særlig meget street cred :-?

Måske skulle jeg overveje Pik - er der nogen der har forstand på navneændringsregler? (jeg kender kun travsportens, hvor man kan skifte hvis man føler for det, med mindre der direkte er navneændringsforbud).
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: De der heste med sære navne...

Post by aribeth »

Hvis (når jeg skal have en hest igen) så skal den hedder pruhllarh!






(eller det skal den så nok ikke)
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: De der heste med sære navne...

Post by aribeth »

neeeeeeej





den skal hedde Pruhlliphrullhseh









(nej)
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: De der heste med sære navne...

Post by Ane »

Det er ikke så nemt at skifte navn: http://li.lr.dk/heste/diverse/regelsaet1_2009.pdf (side 23)

Jeg kan godt lide korte navne. Pixi hed Paprika da jeg købte hende, men da hun ikke havde nogen papirer døbte jeg hende bare om - og nu hedder hun så Pixi helt officielt. Min nye hest hedder Regina. Det hed min første store hest også (hende havde jeg inden Rivaldo), så det navn er jeg på ingen måde utilfreds med. For at jeg skulle få lyst til at skifte navn på en hest skulle det være for pompøst eller stavet forkert.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: De der heste med sære navne...

Post by Godzilla »

Glory, kald ham Nathan.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: De der heste med sære navne...

Post by Frieser9460 »

:viben: :viben: :viben:

Denne her tråd minder mig om engang, min veninde ikke kunne huske Falles navn og kom til at kalde ham for Fallos... :viben:

Men ja, at navngive en hest (eller et hvilket som helst andet dyr, for så vidt) er noget, man bør gøre med omhu.

Jeg synes i øvrigt også, mange af de islandske hestenavne af og til volder problemer, men det er så mest, fordi ingen kan udtale dem... og de stort set aldrig udtales, som man staver dem...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: De der heste med sære navne...

Post by Ane »

Jeg vil give dig delvis ret Frieser.. på den anden side kan man ikke navngive så alle forstår det.. min pony da jeg var teenager hed Amadeus - han blev af en stævnespeaker kaldt amandemus :ehj: - flot altså.. Mozart.. ring a bell? Nå ikke..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: De der heste med sære navne...

Post by nanna1979 »

Min sidste hest hed Brian :ehh: :ehh:

Jeg har i tidernes morgen tilredet santa Claus :minna:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Post Reply