Godt råd ønskes...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Godt råd ønskes...

Post by sinesmølf »

jeg er sikker på at det er en dårlig ide at bare flytte, hvis man bliver nød til at flytte ud af området. Nogen steder vuderes børnenes tilknytning til området højt.

Man kan nogen steder gennem kommunens famille rådgivning komme til noget parterapi, men de kan også bruges som mægler i sitiuationer som denne. Måske kan de bruges til at få lidt styr på det hele og lavet nogle fornuftige aftaler jer i mellem.

ellers lyder missophies bud fornuftigt, der skal jo en ende på det.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by Felis »

Altså, har alle I der foreslår SpørgeJørgen at flytte i stedet, egentlig tænkt over, at hvis hendes eks ikke kan finde en bolig, hvordan fanden skulle hun så kunne...og med to unger på slæb.

Men jeg må så også sige at jeg ikke helt fatter konceptet med at skride når børnene er lagt i seng om aftenen...det fastholder jo eksen i en "nogen skal jo passe børnene. og deres mor skrider jo bare"-situation...noget som rent ud sagt vil veje særdeles tungt til hans fordel i en evt. kommende strid om børn, forældreret o.s.v.


Det er simpelthen bare stadig en vattet undskyldning eksmanden kommer med omkring det at finde en anden bolig, uanset hvad I så mener om det.

Der ville sgu ikke være noget forkert i at forlange ham til at tage midlertidig bopæl/ophold i det han nu kan finde, mens jagten på "drømmeboligen" fortsætter, når der er enighed om at ægteskabet er slut, separationspapirer er skrevet, den ene part har fundet en anden o.s.v.

Det andet er bare at trække pinen ud....bortset fra selvfølgelig, at SpørgeJørgen, hvis eksen skrider nu, ville komme til at mangle en barnepige når hun, formoder jeg, er sammen med den nye kæreste om aftenen..for den nye kæreste skal vel, af hensyn til børnene, ikke installeres i deres fars sted så snart han er ude af klappen ;-).
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by LoneR »

Hm, det er da ikke helt usædvanligt, at folk ikke kan enes om børn osv, når de skal skilles? Synes nogle af jer fremstiller det noget "helligt", at det er helt utænkeligt, at folk opfører sig irrationelt ved skilsmisse hallo altså, der er da en masse følelser indblandet, så det ville da ikke være sært, om man havde svært ved at enes, og tale fornuftigt sammen.
Ikke, at man burde være fornuftig og voksen, men har I alle måske altid været det?

Ellers vil jeg med Anette sige;: hvad siger bodelingen, også om børnene - alternativt med ped: flyt dog, for dine børns og din egen skyld.

Og så tænker jeg også, at der aldrig kommer noget godt ud af at starte et nyt forhold, endnu før det andet er afsluttet.
Hvis jeg var din ex ville jeg blive noget vredladen over, at en anden skulle blande sig.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by annetteB »

Som en eftertanke vil jeg mene, at hvorvidt man kan indgå et forhold hurtigt efter et brud eller ikke, til en vis grad afhænger af, hvor afklaret man har været med bruddet og hvor forelsket man bliver i "den nye" og omvendt.

At det skulle være særlig hårdt ved børn at opleve den ene forælder lykkelig efter i flere år op til bruddet at have set det stik modsatte - det vil jeg faktisk tillade mig at stille mig tvivlende overfor.

At en ny mandlig kæreste pr definition skal "stilles i fars sted" vil jeg tillade mig at være endog endnu mere tvivlende overfor.
Ens børn HAR jo en far. Udvikler de der børn så - hurtigt eller langsomt - et fortrolighedsforhold til den nye kæreste er det jo så meget desto nemmere, men gør de IKKE så går det jo osse foruden det.

Nå, men det er jo sagen uvedkommende.
Egentlig. Bortset fra min egen oplevelse af, at det faktisk gjorde bruddet NEMMERE til trods for stalking, hærværk og andet sjov fra den forsmåede eks, da Bedsteven dukkede op i sin tid. Eksmand kunne blive sur, men kan kunne IKKE længere tro, at han kunne "få mig igen" ved at hænge i bremsen og være træls eller ved at true eller intimidere mig. Eller ved at tude og pive.

Mht ikke at kunne flytte med børnene: selvfølgelig kan man dét, hvis bare aftalerne om forældremyndighed, bosted, samvær er klar på forhånd. Og det ER de jo: det skriver man jo under på, når man indleverer separationspapirerne.
Så er den vel ikke længere: Flyt så - eller sæt eksen stolen for døren (udefra. Og lås døren)
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Godt råd ønskes...

Post by aribeth »

Captain Picard siger det

Image
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

99E wrote:Jeg tænker, man som de voksne (dvs. forældrene, aldrig børnene) har en mulighed for at mindske konfliktniveauerne - bl.a. ved at sluge nogle uldne kameler for at speede processen op.

Jeg kender da nogen, der er blevet skilt, og hvor den ene har valgt at sluge en flyttekamel og tage nogle gevaldige tab (bl.a. økonomiske) for at det bare kunne blive overstået og der kunne komme ro på asap.
Jeg kender så også nogen, hvor moderen har været kvik nok til ikke hysterisk at holde på, børnene skulle flytte med hende.
Eller hvor moderen har ladet far-fra-udlandet flytte ind, når han var i landet for at få samvær med barnet. Og det var efter et ikke for hyggeligt brud...

Det ER jo et reelt problem for faren at have samvær med børnene, hvis han "bor på et værelse eller hos nogle venner". Så har han jo ikke en realistisk mulighed for at have et normalt og rart samvær med ungerne. Det må man vel også arbejde med at finde ud af!

Det er bare umådeligt svært at skaffe sig en bolig i området, hvor jeg tilfældigvis kan huske, SpørgeJørgen i denne manifestation bor...
Man går ikke BARE ned på boligkontoret og vælger mellem nogle forskellige tilbud.
Det handler jo ikke bare om at find den perfekte bolig... Men EN bolig.


(Tror det var det hele, men sorry hvis jeg missede noget. Der var meget at læse og tænke over og forholde sig til)
Gry, det virker som om, du allerede har snakket med SpørgeJørgen over nogle kopper kaffe IRL og derfor er meget "på hendes side".
Og vi andre har jo læst nogle af SpørgeJørgens indlæg før, og har derfor måske nogle meninger på baggrund af det.

Kan exfar bare flytte? Langt nok væk? Jah.
Kan exfar tillade sig at ville have et forhold til sine børn? Som udgangspunkt, ja.
Har SpørgeJørgen teoretisk set ret til at pakke exmandens ting, stille dem uden for døren og så skifte lås? Ja, det har hun nok!
Hvis exmand så er så stor en røvhat med ører, som SpørgeJørgen og du siger, vil det så være rigtig nederen at være barn bagefter og blive klemt mellem mor og far, blive forsøgt "afpresset" om nyheder om hvad der foregår (og måske endda få "lånt" sin nøgle...) - hell, yeah.

Den mindst konfliktfyldte vej er da at pakke sine ting, evt. børnene, og flytte.
Så er problemet løst.

Og så kan man kalde det at "tabe" eller "give op" eller "lade manden vinde" - men det er jo bare at ville sætte sit eget ego før børnenes vel. I hvert fald hvis det man vil, er at have manden ud "for børnenes skyld".

Men SpøgeJørgen og nu.ex skulle nok have prøvet det der med at tale voksent sammen for flere år siden, hvis det her skulle blive "en pæn skilsmisse".


Jeg skulle lige have tygget mig igennem en masse svar der lå idag, så jeg svare så også lige i ryk.
Jeg har ikke snakket med SpørgeJørgen over nogle kopper noget som helst. Jeg har mødt hende engang for efterhånden en del år siden, så jeg er ikke på hendes side. Jeg læser bare hvad der bliver skrevet og bliver enormt indigneret over det. Selvfølgelig er der flere ting til historierne, samt alle de grimme om SpørgeJørgen vi sikkert ikke får her. Jeg tænker bare at lige præcis den her situation der holder jeg med SJ. Hendes lejlighed, osv. Han har næsten haft (rundet op) et halvt år til at finde noget at bo i nu. Drømmen om den perfekte leljlighed må sgu skubbes i baggrunden for som du netop selv skriver - bare noget at bo i, i første omgang.

Uanset hvad der sker mellem mor og far, så har børnene ret til at se begge parter, og have et forhold til dem. Det her er slet ikke noget hvor jeg prøver at sige manden ikke må se sine børn. Det sidste man skal gøre er sgu at begynde at lave krig MED sine børn.

og jeg har ingen anelse om hvorvidt x-en er en røvbanan, men jeg synes han lyder som en virkelig klaphat i det man får beskrevet her. Den måde at behandle sine medmennesker på er sgu ikke okay, slet ikke hvis man er "tvunget" til at bo sammen og der er krig på kniven. Jeg ville også blive vanvittig over konstante skænderier og at føle mig belejret og bare blive mødt med nedladenhed.

og ja jeg tror det er MEGET for sent til en pæn skilsmisse. i min optik af hvad der bliver beskrevet, så er det eneste man kan gøre herfra, noget seriøs damage-control.

annetteB wrote:Nå. Men når I nu HAR underskrevet en separationsaftale, så har I jo osse en bodelingsaftale i orden OG orden på samvær, forældremyndighed, hvor børnene skal bo og hos hvem.
Ikke?
Ellers skal I den onde lyneme se at få det.

Men i betragtning af, at denslags indegår som en del af separationen vil jeg i det nedenstående gå ud fra at det ER ordnet.
Jeg er tilbøjelig til at støtte op om Misssophies forslag - men med tilføjelse af en Plan B.

Alt som udgangspunkt DETTE:
jeg er mest tilhænger af metoden som går ud på at fortælle ham at han har to muligheder:

1: enten flytter han frivilligt til en vis dato
2: eller også sørger du for at få ham flyttet

hvorefter du spørger ham gravalvorligt hvilken metode han foretrækker

når han begynder på alle sine undskyldninger og forklaringer om hvor han ikke vil bo, skal du gentage højt: "det kommer ikke mig ved,- løs det selv"!


Og dernæst: sæt handling bag truslerne. Ellers står du nøjagtig lige så skidt som du har gjort tidligere.
Hvis ikke han er flyttet inden den aftalte dato, så tag fri fra arbejde, pak hans lort, sæt det udenfor og skift låsen.
End of story.

ELLER: brug Plan B.
Flyt SELV.
Havde jeg besluttet mig for, at jeg ville skilles, så fik ikke ti vilde heste mig til at bo under tag med manden så meget som en uge længere. Glem det der pis med, at "så vinder han jo, hvis jeg flytter" for NEJ. Det gør han ikke. DU VINDER - for du får dit liv igen uden en surmulende hængerøv om anklerne.

Og det er forresten mit råd uanset hvem der har "skyld" i situationen og hvem der gjorde hvad hvornår og om den ny kæreste er fesen og hvad du EGENTLIG mente med det du sagde i påsken 92.
Livet er for kort til skyld og ISÆR for kort til kævl. Løs problemet istedet.
Flyt ham, eller flyt selv.
End of story.

Du ANER ikke hvor godt man får det af selv at flytte.
Det tager al luften ud af skrigeballonen - foruden at booste din egen vilje til at leve som du vil.
Flyt for helvede. Og hvis han ikke vil give dig "dine" møbler, så smil elskeligt og sig "vil du gerne have dem? Ved du hvad: DEM får du bare" - og køb så noget nyt på et loppemarked eller kluns det i containeren.
ALT er bedre end at være under en idiots herredømme.
Meget bedre.


Meget meget enig. SJ du virker eller virkede enormt ressource-rig i henhold til at kunne stå op for dig selv dengang vi mødtes. Der mangler lidt power nu. Hvis ikke du kan stå op for dig selv, så gør det i det mindste for ungerne. Jeg ved ikke hvad der er bedst, at tage ungerne under armen og lade ham mærke hvordan pis ender med at blive koldt i bukserne, eller lege torvtrækkeri. Det kan ende ud med at blive et helvede med mindre du sætter stolen for døren...så jeg er meget enig med Anette.

aribeth wrote:Jeg forstår slet ikke hvordan man kan indlede et forhold til en der stadig bor sammen med exen... også selvom der måske slet ikke har været noget mellem dem i lang tid, så er det fandeme en betændt situation og jeg skulle ikke have fingrene dyppet i det der.

Jeg tænker, at så længe du smutter om aftenen, så har han jo en grund til at blive hængende... der er ingen til at passe børnene fordi du føjter rundt om aftenen, det er brænde til hans bål!
Hvis du derimod bliver hjemme, eller i hvert fald gør ham helt og aldeles overflødig i hjemmet, så kan det måske være det går lidt mere op for ham at du faktisk ikke har et behov for at han er der...

Men jeg ville bare først og fremmest flytte...

Men hvad HAR i lavet af aftaler omkring børnene og bodeling?! eller har I ikke snakket om det? Hvad sker der hvis du snakker om det? Bliver han sur?
Hvad med at få trukket en eller anden med ind i de her snakke... en mægler!? en god ven af jer begge, et familiemedlem, en eller anden... så længe der er uafsluttede issues så som børnedeling og bodeling og så videre, så ER det måske ret meget nemmere for ham at blive i lejligheden...


Hm....

Jeg må sige jeg også lurede lidt over den her og tænkte at det ikke var det bedste at gøre, og slet ikke i henhold til timing. Med det nye forhold mener jeg. SJ er den nye så sammen med børnene eller er det kun dig og ham der er sammen? Hvor meget er den nye blandet ind i det hele, og hvor længe har du set ham?

MBN wrote:
Jeg er da helt enig - men er den ikke ret meget udelukket når man har råbt og skreget af hinanden i 4½ måned?


Det har man da forhåbentligt heller ikke, hvis man er bare nogenlunde et minimum af velbegavet... :-o :-o :-o Ikke engang de udviklingshæmmmede par jeg arbejder med ville behandle hinanden så grimt i en opløsningssituation - og de har ikke engang børn der er i klemme ... :-o :-o :-o


MBN wrote:Iøvrigt.... havnede jeg i en så utænkelig situation, som der her refereres til - så ville jeg heller ikke flytte hvis jeg var partneren og børnene blev efterladt fordi mor skulle ud med en ny - umiddelbart lyder det hele umodent og hensynsløst fra begge sider....!

Jeg kan kun råde til at flytte NU.... for alle parters skyld...


Det er i hvert fald klart og tydeligt hvad jeg læser. At der har været konstant krig på kniven og at der er ved at nåes et bristepunkt nu hvor der skal SKE noget for ellers knækker SJ. Jeg kan jo tage fejl, men det er i hvert fald hvad jeg læser. Begavet eller ej, folk kan jo sjældent holde deres følelser i ave hvis de føler sig grimt behandlet og trængt op i en krog. Krige er startet over mindre.


LoneR wrote:Hm, det er da ikke helt usædvanligt, at folk ikke kan enes om børn osv, når de skal skilles? Synes nogle af jer fremstiller det noget "helligt", at det er helt utænkeligt, at folk opfører sig irrationelt ved skilsmisse hallo altså, der er da en masse følelser indblandet, så det ville da ikke være sært, om man havde svært ved at enes, og tale fornuftigt sammen.
Ikke, at man burde være fornuftig og voksen, men har I alle måske altid været det?

Ellers vil jeg med Anette sige;: hvad siger bodelingen, også om børnene - alternativt med ped: flyt dog, for dine børns og din egen skyld.

Og så tænker jeg også, at der aldrig kommer noget godt ud af at starte et nyt forhold, endnu før det andet er afsluttet.
Hvis jeg var din ex ville jeg blive noget vredladen over, at en anden skulle blande sig.


Helt enig! Jeg må sige jeg undre mig en del over at folk er så "lyserøde". Beklager termen. Men af hvad I selv siger så kørte det her forhold af sporet for flere år siden, og med de ting der bliver ridset op nu, undre det så helt ærligt nogen at der er GRUNDIGT krig på kniven og at det her nok ikke er en af de ting hvor der kan tales sammen. De færreste skilsmisser er pæne. De færreste forhold ender pænt. Man kan ikke ende noget pænt når det er så grimt allerede, og det slet ikke er tilnærmelsesvis overstået. Det tror jeg simpelthen ikke på.

og bare se på hvordan folk hidser sig op og skriver til andre på forum, og her taler vi stadig voksne mennesker, der burde være fornuftige, her er der ikke engang følelser i klemme, og folk opfører sig stadig til tider som en børnehave. Jeg synes godt nok det er urealistisk at bonke folk i hovedet med at det hele skal være glansbilleds-pretty.

Red stumperne og kom ud af det så helskindet som muligt SJ. Men du skal tage nogle valg. Med eller uden børn. Med eller uden bolig-tab. Det er dig der står med beslutningstagningen. Det er ikke nogle lette valg, men du SKAL tage dem. For dig og for dine børns skyld.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Hm, det er da ikke helt usædvanligt, at folk ikke kan enes om børn osv, når de skal skilles? Synes nogle af jer fremstiller det noget "helligt", at det er helt utænkeligt, at folk opfører sig irrationelt ved skilsmisse hallo altså, der er da en masse følelser indblandet, så det ville da ikke være sært, om man havde svært ved at enes, og tale fornuftigt sammen.
Ikke, at man burde være fornuftig og voksen, men har I alle måske altid været det?


Det er ikke et ukendt for mig at folk bliver uvenner, har været på sidelinien i det virkelige liv. Men at opfordre til mere splid, ballade, krig, mistænksomhed, gisnen om den anden parts nederen motiver osv. det vil jeg altid prøve at afholde mig fra som den der sidder på sidelinien. Jeg vil også altid opfordre til kommunikation, både her, og hvis det var mine venner der skulle skilles og tingene var gået i ged. Uanset hvad der sker skal Spørgejørgen og hendes ex kommunikere i mange år fremover omkring børn så jeg ville eddermaneme strække mig langt for at det hele ikke blev grimmere end det allerede er.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by annetteB »

Det er virkelig ulempen ved skilsmisse: Der forlanges et niveau af kommunikation og voksenhed, som hvis det havde været muligt at fremmane, faneme havde kunnet forhindret skilsmissen.

Til sidst bliver man træt. Hvis den ene part hele tiden har været røvslæbende, pivende og manipulerende og derved forhalet eller forhindret stort set hvad som helst ofte i årevis - så MÅ man altså godt til sidst blive træt af altid at skulle være den voksne.
Og da er det ofte, at der kommer skred i tingene.

Igen: forudsat at der ER lavet en ordning med hvor hvilke børn skal bo og hvornår hvem skal se dem - og ungerne er enige deri - så er resten TING, for guds skyld. Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt den ene "vinder" eller "taber" ved at skulle aflevere en amagerhylde, en madras, et spisestel - eller en lejlighed. Nu gælder det om at få skred i tingene og komme UD.

Hvis alternativet er at vente til dommedag før uvillig eks får fundet den perfekte - og billige - lejlighed og da MÅSKE begynder at pakke sit lort, så FLYT DOG SELV. Det er jo ikke fordi der ikke er ting at bo i. Eller endnu bedre: kontakt boligselskabet og hør, om ikke du må bytte din lejlighed for en anden inden for samme boligforening. Så bliver eksmanden jo NØDT til at flytte, når den gamle lejlighed siges op, fordi du flytter til en ny i næste opgang.

Der er masser af ledige boliger - osse på sjælland. En hurtig søgning på fx "ledige boliger ballerup" giver adskillige hits. Masser af boligforeninger - osse på sjælland - har ledige boliger, som man kan overtage udenom ventelisten fordi de ikke er lejet ud.
Der er ingen der siger, at man skal blive i den der nødbolig til evig tid.
Undertegnede boede med fire unger fordelt på to lejligheder i Fucking Ans i et halvt år mens jeg ventede på mulighed for at kommer længere ind mod århus - i en bolig af mere passende størrelse.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

annetteB wrote:Det er virkelig ulempen ved skilsmisse: Der forlanges et niveau af kommunikation og voksenhed, som hvis det havde været muligt at fremmane, faneme havde kunnet forhindret skilsmissen.

Til sidst bliver man træt. Hvis den ene part hele tiden har været røvslæbende, pivende og manipulerende og derved forhalet eller forhindret stort set hvad som helst ofte i årevis - så MÅ man altså godt til sidst blive træt af altid at skulle være den voksne.
Og da er det ofte, at der kommer skred i tingene.

Igen: forudsat at der ER lavet en ordning med hvor hvilke børn skal bo og hvornår hvem skal se dem - og ungerne er enige deri - så er resten TING, for guds skyld. Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt den ene "vinder" eller "taber" ved at skulle aflevere en amagerhylde, en madras, et spisestel - eller en lejlighed. Nu gælder det om at få skred i tingene og komme UD.

Hvis alternativet er at vente til dommedag før uvillig eks får fundet den perfekte - og billige - lejlighed og da MÅSKE begynder at pakke sit lort, så FLYT DOG SELV. Det er jo ikke fordi der ikke er ting at bo i. Eller endnu bedre: kontakt boligselskabet og hør, om ikke du må bytte din lejlighed for en anden inden for samme boligforening. Så bliver eksmanden jo NØDT til at flytte, når den gamle lejlighed siges op, fordi du flytter til en ny i næste opgang.

Der er masser af ledige boliger - osse på sjælland. En hurtig søgning på fx "ledige boliger ballerup" giver adskillige hits. Masser af boligforeninger - osse på sjælland - har ledige boliger, som man kan overtage udenom ventelisten fordi de ikke er lejet ud.
Der er ingen der siger, at man skal blive i den der nødbolig til evig tid.
Undertegnede boede med fire unger fordelt på to lejligheder i Fucking Ans i et halvt år mens jeg ventede på mulighed for at kommer længere ind mod århus - i en bolig af mere passende størrelse.


Med den her i mente (som jeg er rørende enig i) tænker jeg også med det samme:
Jeg mener faktisk at hvis du vælger at flytte med dine børn, at der er sådan nogle specielle ordninger hvor kommuner og boligselskaber har noget med at de hjælper enlige med børn.

Det her er så altså kun en gisning, for det er ikke noget jeg har sat mig ind i, men jeg mener at kunne huske fra nogle veninder at de har fået lejlighed EKSTREMT hurtigt fordi de netop har stået i den der situation med børn. Er der noget politikerne ikke vil, så er det at have en hjemløs forælder med børn på forsiden af BT.

Det *er* muligt du må rykke på noget kvindehjem/herberg hvis du vælger at rykke ud sammen med børnene, men derfra kan det potentielt gå hurtigt. Det så værende afhængig af om det så er en mulighed i din verden overhoved. Din x kan vel ikke sidde i en lejlighed alene, der er beregnet på 2 voksne og 2 børn? Jeg gætter på at den koster mere end 6000 om måneden.

hvis det er inklusiv forbrug så sætter han også nogle strenge krav. Jeg har en kæreste der søger lejlighed i Ringsted pt, en toværelses og det er ikke til at gøre for 6000. den hedder nærmere de 7. og han skal kun have en lille, og det er ret langt ude. og igen det er uden forbrug. det er nogle ret ambitiøse krav at have til en lejlighed...tror jeg...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Godt råd ønskes...

Post by Annemaja »

Tja.... den bolig vi lige nu er flyttet ind i - fik vi fordi jeg satte en søger bolig annonce på HN - kl 22 fredag aften ca..... blev ringet op af vores udlejer næste formiddag kl 10.30...... vi boede på Falster og ønskede bolig tæt på mit job. med plads til hestene og alligevel på landet - og lov til at have vores 4 små hunde.... VUPTI...... ( vi bor nu i Smørum Ovre lidt uden for Ballerup )...

Da jeg blev skilt søgte jeg på DBA og på boligportalen - samme kriterier bortset fra at jeg jo kun var mig - men med plads til mine hunde og helst også hestene. Spredte iøvrigt rygtet på FB. De tog mig 4 dage at få en skøn lejlighed på Lyngby Taarbæk Ridecenter lige ved Dyrehaven og cykelafstand til mit job samt 5 min. i bil. Inden da fik jeg adskillige andre mindre attraktive tilbud, men bestemt indenfor mit søgeområde.

Så der er MASSER af boliger. Gad jeg bo i et almennyttigt byggeri var det endnu lettere. Søgte for en sikkerheds skyld og fik tilbudt ikke mindre end 5 lejligheder på 14 dage - endda billige.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply