Godt råd ønskes...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Godt råd ønskes...

Post by SpørgeJørgen »

Hej Striglemonopol.

Et godt råd ønskes da jeg er gået i hårdknude. Nok nærmere gordisk knude og jeg mangler et sværd eller økse eller et eller andet der kan hjælpe mig. Enten at jeg er på rette vej eller jeg er fuldstændig fucked up langt ude i hampen.

Jeg skal skilles, jeg vil ikke mere, kærligheden er væk. Det har den sikkert været længe, men nu er det slut fra min side. Beslutningen blev taget i medio juni, papirerne blev underskrevet i ultimo juli.. Ja nu skriver vi ultimo oktober.

Mit problem? Han bor her stadigvæk. Der er gået 4 1/2 måned siden jeg sagde stop, i slutningen af oktober udløber separationen, men han mener vi bare underskriver en gang til og så bliver vi ved som det er nu. Dvs, som det er nu, betyder at jeg ikke sover i min seng, jeg er ikke specielt meget hjemme om aftenen efter ungerne er lagt i seng og jeg hader weekender, for de betyder at jeg er tvunget til at være sammen med ham pga børn.

Jeg har flere gange sagt at han skal flytte, flere gange og at jeg ikke kan mere. Det bliver taget med et skuldertræk og et klap på hovedet: Ja ja, nu bliver hun gal igen. Jeg bliver ikke taget alvorligt, har jeg på fornemmelsen. Han er lettere ligeglad, for han har intet at bo i, kan ikke finde noget at bo i og vil helst bo i det område jeg bor i pga vores børn. Fair nok, det sidste, men det skal han ikke sætte næsen op efter pga det er temmeligt svært at få foden indenfor.

Dertil kommer at jeg har mødt en ganske sød mand, som har givet mig stjernerne tilbage i øjnene og "det der" smil tilbage på læben. Han er ved at gå ud af sit gode skind, fordi han kan se hvordan det her påvirker mig OG ham. Han er derhenne hvor han overvejer at tage min eksmand i nakken og smide ham ud. Det samme vil de af mine venner, som kender mig og min store familie.

Han mener helt klart at min eksmand spiller et eller andet spil overfor mig, som går ud på at tage børnene fra mig fordi jeg ikke er hjemme.

Hvad gør jeg? Hvis jeg skal bevare et eller andet forhold til min eksmand, hvor vi har snakket om at få et samarbejde i stand omkring vores børn (det ville være lækkert hvis vi kunne ringe til hinanden, hvis en af os arbejdede over eller spise aftensmad hos hinanden), hvad gør jeg så? Jeg har mest af alt lyst til at pudse min familie og venner på ham, men jeg kender også min eks godt nok til at så bliver han et seriøst dumt svin.
Jeg må ikke bruge ufine metoder (hvilket blot betyder at jeg beder ham om at flytte nu ellers flytter jeg med ungerne på kvindehjem), men han må godt true mig med at tage mine børn hvis jeg ikke makker ret.

Jeg bryder mig ikke om at være sammen med ham på noget tidspunkt.

Hvad gør jeg? Jeg er rystende nervøs, føler at jeg bare skal falde til patten og lade ham blive boende, alt dialog bliver rystet af sig, jeg får at vide at jeg bare skal lade ham blive boende og så flytter han når han kan.

Hjælp!
Er jeg fuldstændig fucked fordi jeg beder ham om at flytte inden ultimo oktober?

Lige nu har vi et skænderi, fordi jeg vil have ham ud. Han vil ikke flytte fordi han ikke har noget at bo i. Værelse, bo hos mor eller ven kommer ikke på tale.
Han vil have en lejlighed der koster 6000 maks i husleje. Indtil da flytter han ikke.

HJÆLP!!!!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Godt råd ønskes...

Post by misssophie »

hvem står på lejekontrakten?
Misssophie
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

sådan fungere verden bare ikke.

Papire er underskrevet og du leger varmetæppe pt.

ja det ER svært at gå fra hinanden og det med bolig er noget lort, men jeres situation er ikke holdbar. I er ikke i et forhold mere, så meget undskyld, men det kan aldrig blive DIT problem at HAN ikke har noget at bo i. Jeg ville give et ultimatum.

"Hør lige bassemand. Nu har det her stået på længe nok. Til den første er du ude. (så kan du gøre det den første november eller december, men den første er generelt en god ting. det kan folk forholde sig til). Du har så og så lang tid at pakke dine ting i. Jeg har givet dig en heads up nu, så nu er du advaret. Hvis du ikke har sørget for dig selv inden da, så står dine ting i papkasser og låsen er skiftet ud. Jeg har sagt det her mange gange, og jeg har prøvet at være sød og diplomatisk og møde dig på halvvejen. Der er ingen respekt omkring mig og mine følelser og det er slut nu. Jg skal ikke give dig rum når du ikke respektere mig overhoved. Nu er du informeret. Hvad du så gør i den mellemliggened periode er op til dig. Hvis du vælger at flytte i en drømmelejlighed så er det kanon, hvis du vælger at flytte hjem til din mor, eller bo nede på gaden foran hoveddøren. Suma sumarum er at det ikke længere er på min adresse du skal bo. du har vidst det her flere måneder. Det kommer ikke som en overraskelse at du ikke kan eller skal bo her længere. Jeg ville have ønket at det her kunne have foregået på en fredelig voksen maner, men det ser ikke ud til at det er sådan det skal munde ud. Jeg siger stop nu. Du har fået din deadline, og hvis du overholder den så kan vi stadig have et voksent forhold hvor vi kan tale om tingene. Hvis ikke...så må vi tage den derfra. Jeg har i den grad nået min grænse, og denne gang er den definitiv. Spillerreglerne er sat op, så nu ved du hvordan det skal spilles".

or something like that.

jeg ville i den grad føle mig pisset på. NEJ du er ikke fucked. Jeg ville have flejnet for længe siden. MEGET længe siden. Jeg ville give det en chance for at kunne løse sig voksent, men han er da godt nok tung at danse med, og det er på din bekostning ikke på dine præmisser. Nu må det fame være slut altså.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Godt råd ønskes...

Post by SpørgeJørgen »

misssophie wrote:hvem står på lejekontrakten?


MIG og der er mig der skal overtage lejligheden.

Han siger at han gerne vil flytte, men undskyldninger er der nok af.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by LoneR »

Hvis det var mig ville jeg da nok heller ikke flytte frivilligt fra mine børn.
Jeg aner sgu ikke hvad man gør? Der er jo adskillige problemer knyttet til, at han ikke vil flytte.
Det eneste jeg kan forstille mig er, at I vel har fået lavet en bodeling, hvoraf det fremgår, at du skal overtage lejligheden, og så kan du vel få ham sat ud ved politiets hjælp.
Ellers skal I måske få lavet sådan en bodeling, det gælder jo også ved lejeligheder.
Det foregår I statamtet - eller det hedder vist noget andet i København.
Sikke en irriterende og træls situation.
I skal vel dele børnene så I er sammen med dem halvdelen af tiden?
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Han mener helt klart at min eksmand spiller et eller andet spil overfor mig, som går ud på at tage børnene fra mig fordi jeg ikke er hjemme.


Din nye kæreste lyder sgu træls

Taler du ikke med din nu eks? Hvad han tænker og hvad hans planer er? Man kan få skilsmisseterapi, det kunne i jo overveje så i kunne komme godt videre begge to i stedet for at du bare skynder dig videre og han hænger fast. I virker begge to lidt uafklarede synes jeg.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Hendes *nye* kæreste lyder træls?

Jeg tro sgu også jeg ville blive negativ hvis min kæreste boede sammen med en x efter 4 måneder fordi vedkommende ikke kunne nosse sig sammen til at flytte.

og det er muligt børnene trækker...men man bor stadig sammen med sin x som man går og gnubber albuer med og konstant skændes med, hvilket sguda på ingen måde kan være sundt for hverken parterne i forholdet ELLER børnene? Det må da være et helvede som barn at skulle høre på de konstante sammenstød og ikke kunne få ro i hovedet når man er hjemme, fordi man ikke har et roligt helle længere.

I har godt luret de stadig bor sammen efter over 4 måneder og det lidt er der det største problem ligger? Hvorfor er det så den nye kæreste der er problemet?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

hendes nye kæreste lyder træls fordi han puster til splid og mistanke i en situation hvor de to der har delt liv, bord, seng i årevis burde kommunikere og løse problemet ad den vej - efter min mening

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by Felis »

Han skal da bare ud af klappen.

Ganske enkelt, du får skiftet låsen en dag han ikke er hjemme, og sætter hans ting uden for døren.
Installerer den nye mand i lejligheden.

M.h.t. børnene, så skal han sgu nok blive god igen.

Alle mandens undskyldninger om det ikke er muligt at finde en passende bolig, det er kun syge påskud fordi han inderst ikke ønsker at flytte for i hans hjerne er i sikkert stadig et par...og han gør alt hvad han kan for at vinde tid så han slipper for at se realiteterne i øjnene.

Der hjælper ingen bønner fra din side, for det nyder han kun....han skal have klar besked og sættes stolen for døren før han fatter du mener det.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Godt råd ønskes...

Post by 99E »

Ane wrote:hendes nye kæreste lyder træls fordi han puster til splid og mistanke i en situation hvor de to der har delt liv, bord, seng i årevis burde kommunikere og løse problemet ad den vej - efter min mening

:mikkel:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply