Mød Super Karla

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Mød Super Karla

Post by Frieser9460 »

I fredags blev jeg ringet op af en dame fra Aalborg... Hendes arbejdskollega havde fundet en lille kattekilling på motorvejen ved Aalborg, og nu vidste ingen af dem, hvad de skulle stille op med den lille, da ingen af dem kunne beholde den. De havde så hørt om Hittekilling.dk gennem Dansk Dyreværn Aarhus og ville høre, om vi kunne hjælpe. Det endte med, vi blev enige om, at de kunne komme herop med den lille - så skulle vi nok tage den i pleje.

Så i går eftermiddags flyttede ét styk lille farveladeprinsesse ind hos os... og Bo har allerede døbt hende Super Karla... fordi hun er en rigtig super sej lille bandit. :elsk:

Image

Image

Jeg vil skyde på, at Karla er omkring 7 uger gammel... hun er meget tynd, men en rigtig lille kælefis, som allerede har formået både at smelte min kærestes hjerte totalt OG sat både hund og de voksne katte på plads. :hhansen: Her forsøger Astrid at hilse på miniputten:

Image

Faktisk er Basil-vuffen., så bange for det lille rivejern, at jeg måtte stå ved siden af og passe på ham, mens han spiste sin aftensmad - ellers turde han ikke spise den, for tænk nu, hvis den der lille, hvæsende, spruttende og knurrende tingest med barberblade på fødderne kom og åd ham, mens han var uopmærksom et øjeblik. :viben:

Da Karla var færdig med at banke hund og voksne katte, var det dejligt med en lur på skødet af "far":

Image

Og så måtte Onkel Rokki godt give en ørevask imens:

Image

Jeg tror nok, hun skal klare sig, den bette.

I hvert fald har hun allerede snoet Bo om sin lillefinger - hun har boet under hans trøje og puttet på hans mave hele aftenen i går, og selvfølgelig fik hun også trøjen med i seng at putte i (hun bor midlertidigt på vores badeværelse om natten, og når vi ikke er hjemme, da vi godt lige vil overvåge, til vi er helt sikre på, hun er integreret med både hund og vores andre katte). Bo er allerede begyndt at snakke om gerne at vil beholde... men nu får vi se. :hhansen:

Jeg har meddelt Bo, at medmindre jeg har modtaget kontraordrer indenfor den næste uge, så bliver smuksakken altså sat til salg... så det bliver op til ham. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Mød Super Karla

Post by misssophie »

det er da den kønneste killing til dato...

gad vide om det var den killing jeg har læst om på hn...finder ledte efter nogen der kunne tage sig af den, da de var i lejet sommerhus og ejer var katte-allergisk...
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Mød Super Karla

Post by Frieser9460 »

Nah... denne her finder kunne ikke have lillepigen, fordi de havde hund, som ikke var vant til kat. Hun havde derfor i første omgang placeret hitten hos en kollega (hende, som kontaktede mig), men det gik heller ikke, da hendes ene kat ikke ville acceptere den lille. Så Karla endte altså hos os. :-)

Mit gæt er, at Karla er "sommerhuskilling" og er blevet læsset af på en rasteplads i håb om, nogen ville finde hende der og tage hende til sig... :mettebo:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Mød Super Karla

Post by BeritH »

Hvor er den dog skøn :elsk: :elsk:

Mon ikke Bo får dig overtalt *griner*

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Mød Super Karla

Post by Frieser9460 »

Hihi... jeg skal såmænd ikke overtales. Karla er velkommen til at blive boende for min skyld. :lol:

Men Bo og jeg har indgået en aftale, der hedder "ikke flere katte", og den har jeg ikke tænkt mig at bryde, så hvis Karla skal blive, må det være på Bos initiativ. Ellers finder jeg et godt hjem til hende.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mød Super Karla

Post by Felis »

Ååhh hvor er hun sød....og egentligt underligt at finde hende sådan et sted, for hun ser da fin og velplejet ud

Men ældre end 7 uger er hun helt bestemt....nærmere 9 uger mindst, men derfor kan hun jo godt være lille af vækst.
Kig bla. på øjenfarven og hvor højt ørerne er placeret.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Mød Super Karla

Post by Frieser9460 »

Du har ret, Felis - hun er nærmere 9 uger end 7 uger! Jeg havde slet ikke tænkt på øjenfarven... den skifter de jo normalt omkring 8 ugers alderen. Men så ER hun lille af sin alder, og som sagt er hun også meget tynd... men har glubende appetit, så det skal vi såmænd nok få rådet bod på. Hun skal også have en ormekur for en sikkerheds skyld.

Mit gæt er, at hun er "sommerhuskilling", og at hun er blevet læsset af på en rasteplads på vejen hjem i håb om, nogen ville finde hende der og tage hende til sig. For ja, hun er forholdsvis velplejet, bortset fra at hun er så tynd og har lidt underlig stiv pels på ryggen (det kan man ikke se på billederne, men man kan mærke det, når man stryger hende over ryggen), og der er ingen tvivl om, at hun er ekstremt præget på mennesker. Hun er ved at tø en lille smule op overfor vores voksne katte nu - mest min gamle birmakastrat, som vasker hende og lader hende putte hos sig - men er stadig meget skeptisk overfor hunden... intet under, for sådan en stor, ranglet Berner-teenager må jo ligne en sand kæmpe i øjnene på sådan en lille pusling.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Mød Super Karla

Post by MinnaN »

Du er så unfair at vise en lille tricolor missekattekylling. Jeg er SÅ killingeskruk at jeg ikke holder det ud. Men jeg har ikke muligheden lige nu.

Ellers passer hun da fint ind med de andre trefarvede missekatte. Hun har sgu da nosser nok til at sige fra! :elsk: :elsk:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Mød Super Karla

Post by CXEC »

SKØN missepiv! :elsk: Skrækkelig historie! :mettebo:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mød Super Karla

Post by Felis »

**bortset fra at hun er så tynd og har lidt underlig stiv pels på ryggen (det kan man ikke se på billederne, men man kan mærke det, når man stryger hende over ryggen)**

Det fik jeg også engang en killing der havde, en bette skravlet 6½ ugers jeg tog til mig....han havde også nærmest en strid "kam" hele vejen ud på oversiden af halen
Jeg fik at vide det var en pelsfejl som nogen gange kommer på forkert/manglende ernærede killinger.

Men det forsvinder altså når de stride hår fældes og erstattes af nyt pels
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply