Bil-upser...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

For god ordens skyld vil jeg lige påpege at der ikke er opstået uenighed om dette emne, alt er klaret på fordragelig vis, men jeg vil gerne høre jeres syn på sagen - der er sikkert også mange af jer der ved hvem jeg er :-)

For et stykke tid siden lånte jeg en bil, jeg ringede til ejer som ikke var i danmark for at høre om jeg måtte låne bilen (jeg har ekstranøglen liggende) så min ven kunne køre ud og ente et gavekort.

Ejer af bilen låner den gerne d og jeg får grønt lys med ordene "husk at fylde benzin på bilen", ingen problem, selvfølgelig fylder vi benzin på bilen.

Jeg aflever nøglen til ham der skal køre bilen, men samme ord som jeg havde fået at vide "du skal bare fylde benzin på bilen"

Så langt så godt, chaufføren kører på tanken, dobbelttjekker på benzindækslet, står der noget om benzin typen? Leder efter manualen, den er der ikke.

Han kommer så blyfri på bilen og kører.

Da han har hentet gavekortet og sætter sig ind i bilen men skidtet vil ikke starte.

Han ringet til mig, jeg fat i ejer, men vi bliver enige om at det nok er bedst at jeg giver chauffør ejers nummer så de kan tale sammen.

Det viser sig så at være en diselbil :wow: pis...

Nå men bilen bliver kørt på værksted, ejer har ingen forsikring på bilen og chaufførs forsikring dækker ikke fadæsen :brok: :hhansen:

Det bliver heldigvis ikke sååååå dyrt at få den repareret, men alligevel en god slat penge ud af budgettet, chauffør og jeg har delt udgiften.

Men, hvad siger i, burde ejer også have haft andel i reperationsprisen, han har trods alt bedt om at få benzin på bilen, ikke diesel?

Personligt vil jeg foreslå ham denne løsning :hhansen:

Som sagt er alt ordnet i fordragelighed, hvad ville i gøre? :linski:


Image
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Bil-upser...

Post by annetteB »

synes din løsning er forbilledlig!
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Bil-upser...

Post by misssophie »

selvom ejer havde haft forsikring på bilen, er jeg nu ret sikker på at den ikke havde dækket mod dumhed alligevel...

jeg mener at man som låner hæfter for de skader man selv forvolder, og hvis ikke man kan høre om en bil er en dieselbil eller en benzinbil bør man tage på værkstedet og få sine ører tunet........Låner bør da helt klart betale !

jeg låner personligt kun min bil til 1 person i verden, og der er klare linier for hvordan, hvis-nu osv.
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Bil-upser...

Post by CXEC »

Jeg synes det er en god løsning, der kom på problemet. Jeg er enig i at det er låner der står med ansvaret for udgiften! At ejer har sagt benzin, det bør ikke ligge ham til last, det er jo blot en fortalelse. Et hændeligt uheld. Jeg ville ikke gå videre med et krav mod ejer. Det ville min stolthed forbyde.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Bil-upser...

Post by sinesmølf »

det kunne jeg sku også have gjort, lige på biler er jeg særdeles uskarp.

jeg stemmer på dymo strimmel.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

Ejer er overhovedet ikke lagt til last, det er ordnet af lånerne :lea:
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

Iøvrigt er der rigtig mange der har lavet det trick kommer det frem når jeg fortæller folk om det, tror der er mange der skal have tunet ørene ude blandt det kørende folk :hhansen:
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Bil-upser...

Post by mathea »

Tror jeg kommer til at afsløre mig som en der OGSÅ kunne komme til at gøre det der ved mit spørgsmål: er der ikke noget med at de der dyser(eller hvad fa'en de hedder) er forskellige ved diesel og benzin?

Så tricket er: kan den ikke hænge selv og passer den ikke rigtigt ind så har du valgt forkert?

Bortset fra det, så skal ejer efter min mening ikke dække noget som helst - det må være låner- men jeg husker da lige selv at sige: brændstof fra nu af :lea:
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

Det er ikke muligt at få diesel-dysen ned i en benzinbil, omvendt er ikke et problem :hhansen:
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Bil-upser...

Post by SpørgeJørgen »

Ja, sig brændstof eller "husk at tanke" :rat:
Post Reply