Gummi måtter

User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Gummi måtter

Post by CXEC »

Xenia står nu ikke vådt. Der tages klatter hver gang parten og jeg er tilstede og det samme med de våde partier. Vi er rigtig glade for det. Mange bruger som sagt OGSÅ Easy strø oven i.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Gummi måtter

Post by misssophie »

hvis man har et rigtigt boksrodehoved af en hest, som dagligt skraber sig ned til betonbunden uanset mængden af strøelse, kan jeg da godt se idéen i gummimåtter, ellers kan jeg ikke helt se nødvendigheden.

jeg bruger selv easystrø, som jeg synes er rigtigt godt til både at suge og til at blive liggende på rette plads.

bliver de gummimåtter ikke dødklamme på undersiden?

-og de er vel for uhåndtérbare til at man selv kan tage dem ud og spule dem eller hvad?
Misssophie
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Gummi måtter

Post by Lena »

UNIK ér et bokssvin........ et rodehoved....... Jeg tror han vader rundt i boksen hver nat.

Jeg har oplevet i den uge han har haft måtter, at det har været nemt at feje den strøelse ind på plads, som han har spredt i løbet af natten. Han altid ligger tørt og godt fordi han ikke pisser på måtterne........ men i strøelsen længere inde i boksen, hvor han i øvrigt også skider.

Hvordan måtterne ser ud nedenunder? Det ved jeg sq ikke. De er så tunge som et ondt år, så det er ikke nogen jeg går og flytter og løfter på. Men jeg tror der er fint og tørt........... nedenunder måtterne.

Jeg ved så ikke om det har noget at sige at hans boks er ca. 15 kvm.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Gummi måtter

Post by misssophie »

dét med at heste er nogle rodehoveder i boksen, tror jeg også har meget med pladsen at gøre.

min egen krikke bøvlede rundt dengang hun stod i boks, men idag står hun i stor løsdrift sammen med to andre krikker,- hvoraf den ene bestemt var en grissebasse. han synes at fritliggende bæer er dødklamme,- så han gravede selvfølgelig alt ned, og høvlede derefter rundt oveni dem så de var spredt allevegne. :-(

vi var lidt spændte på hvordan løsdriften med easy strø ville komme til at fungere med to bokssvin,- men de står meget mere roligt nu da der er mere plads, og så er bunden selvfølgelig meget pænere alene af dén årsag... :katiekat:
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Gummi måtter

Post by BeritH »

misssophie wrote:- hvoraf den ene bestemt var en grissebasse. han synes at fritliggende bæer er dødklamme,- så han gravede selvfølgelig alt ned, og høvlede derefter rundt oveni dem så de var spredt allevegne. :-(


Vakse er altså ikke en gris, men en hest - at du bare ved det :mettebo: :mettebo:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Gummi måtter

Post by misssophie »

Vakse er da den største gris jeg kender... :lea:
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Gummi måtter

Post by CXEC »

Xdenia er et MEGA rodehoved når hun står i halm. Derfor står hun nu i spåner. Der er heldigvis delte meninger om måtterne og deres anvendelig hed. Jeg er RIGTIG glad for mine. Og det er faktisk det allervigtigste.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
-Mette-
Posts: 19
Joined: Tue 22. Nov 2005 16:06

Re: Gummi måtter

Post by -Mette- »

Er I stadig glade for måtterne? Og holder de stadig?
Mvh Mette :-)
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Gummi måtter

Post by Lena »

JA!!

Det er den bedste investering jeg har gjort....... Boksen er stadig delt op i 2/3 spåner og 1/3 gummimåtter og det fungerer perfekt.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Gummi måtter

Post by udlandet »

Min Islands ting havde en stor box, rodede rundt altid. Gik ofte uroligt rundt. Da vi fik en större hest byttede vi rundt på boksene. Det bedste vi har gjort. Pludselig lå alt halmen der hvor den skulle väre :jeanie: Han blev meget mere rolig, det var bare så godt.
Post Reply