Sjov hjemmeside

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Sjov hjemmeside

Post by JannieT »

Jeg faldt lige over den her på HN:

http://www.korrektridning.dk/index.html

Det er da pudsigt så lidt de viste billeder harmonere med teksten :ehh:

På et af træningsbillederne har man forsøgt at redigere en åben mund væk, jeg ved da ikke hvad det ligner :ehj: Kunne man så ikke i det mindste ha' gjort det ordentligt?

Hvorfor forsøger man at pakke æbler ind som bananer, når det er vidt forskellige ting?
Alt er relativt
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Sjov hjemmeside

Post by JulieT »

På et af træningsbillederne har man forsøgt at redigere en åben mund væk, jeg ved da ikke hvad det ligner Kunne man så ikke i det mindste ha' gjort det ordentligt?



Haha... det lagde jeg også mærke til første gang jeg klikkede ind på siden. Det ligner en sort firkant lavet i Paint :viben:

"Korrekt ridning" er jo relativt i forhold til hvad man gerne vil opnå med sin træning :peg:


Julie
aribeth

Re: Sjov hjemmeside

Post by aribeth »

Heldressur!!!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Sjov hjemmeside

Post by JulieT »

Det bedste på hele den hjemmeside er definitionen på klikkertræning:


Hvordan adskiller klikkertræning sig fra almindelig træning? Ved klikkertræning er det målet at få en lyd – et klik – til at udmønte sig i en bestemt adfærd fra hestens side. Undervejs udnytter træneren hestens forkærlighed for godbidder, men efter nogen tid vil du opleve, at klikket alene udløser den ønskede adfærd.



:viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben:



Julie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Sjov hjemmeside

Post by Stimata Doamna »

Alt afhænger af øjnene, der ser :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

Re: Sjov hjemmeside

Post by aribeth »

okaaaaaaaaaaaaaaay.... vil det sige at jeg fx kan træne min hest til at rulle rundt ved at klikke på en klikker?
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Sjov hjemmeside

Post by JulieT »

okaaaaaaaaaaaaaaay.... vil det sige at jeg fx kan træne min hest til at rulle rundt ved at klikke på en klikker?



Ja, du peger bare på den. Så klikker du, og hvis den ruller rundt, giver du den en godbid. Det er skidesmart :jeanie:


Julie
aribeth

Re: Sjov hjemmeside

Post by aribeth »

det er satme smart... !
Mitbrugernavn
Posts: 159
Joined: Wed 13. Apr 2011 22:52

Re: Sjov hjemmeside

Post by Mitbrugernavn »

Mon jeg kan klikke til min hest finder den sko med sål den har smidt i folden. :brok:
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Sjov hjemmeside

Post by JannieT »

JulieT wrote:"Korrekt ridning" er jo relativt i forhold til hvad man gerne vil opnå med sin træning :peg:


Så sandt, så sandt. Hvis man gerne vil omdanne sin hest til et badekar, så er Sannes undervisning ganske korrekt.
Alt er relativt
Post Reply