Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by misssophie »

jeg ønsker mig nogle ukomplicerede heste som bare fungerer, kan rides, og ikke myrder hinanden... (ja, godt gættet,- jeg har lidt problemer med den nye lånehest...)
Misssophie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by JulieT »

Ja, jeg tror, vi har læst alle de samme selvhjælpsbøger :hhansen: Og jeg er helt enig i, som Karen Blixen sagde (det er faktisk ét a mine all time yndlingscitater), at "Den, der kan være glad for lidt, har meget at være glad for."


Men når det så er sagt, så tror jeg ikke på, at man holder op med at hige efter/ønske sig mere, bare fordi man er lykkelig. De lykkeligste mennesker, jeg kender, er dem, der efterstræber en opnåelig drøm. De mest ulykkelige er dem, der ikke kan komme i tanke om noget, de egentlig godt kunne tænkes sig.


Se bare på alle de lykkelige damer her i tråden, der alligevel godt kunne bruge lidt flere penge eller en tur til Paris.


Mvh


Julie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by JulieT »

Misssophie, du skulle vel aldrig ligge inde med en god case, vi kan bruge til at vise, hvordan man klikkertræner heste til at kunne lide hinanden, vel?


Julie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by misssophie »

jeg véd ikke om klikkertræning kan være vejen frem,- jeg fik desværre ikke overværet TinaMJ´s klikker-foredrag i mandags i Osted...

problemet er en mega-mad aggressiv hest, der laver skinangreb på mennesker med mad i favnen, samt andre dyr der er i 10 meters omkreds af mad-stedet,- selvom der ikke er mad i farvandet.
selv synet af mig på afstand uden for folden,tror jeg han forbinder med mad,- og går til uprovokeret angreb på de andre heste.

de (3 heste ialt) fodres 3 gange dagligt med krybbefoder og wrap,- og har frøgræs 3 forskellige steder på folden med god afstand i mellem, samt en smule græs at nappe i.
der er 55 m2 indenfor og et halvtag på ca 35m2, og halvtaget har han bemægtiget sig fuldstændigt.

de går i løsdrift,- og den er lavet efter alle kunstens regler,- men funker bare ikke for ham her. han er inkarneret bokshest fra vidunderlige amager med 30 heste på lille fold og 6 timers foldtid dagligt. så ja, det er en stor ændring for ham.

lige nu spekulerer vi i hvordan vi kan undgå konfliktsituationerne,- i håb om at der med tiden falder ro på dyret.

men alle forslag modtages med kyshånd!
Misssophie
aribeth

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by aribeth »

klikkertræne heste til at kunne lide hinanden!!!?


skal man så stå imellem dem når de er ved at dræbe hinanden og så når de holder pause skal man klikke og give godbid?
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by misssophie »

skal man så stå imellem dem når de er ved at dræbe hinanden


det er tæt på virkeligheden som den er nu... (dog uden klikkeren) :tommelned: :tommelned: :tommelned: :mettebo: :mettebo:
Misssophie
aribeth

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by aribeth »

jeg har et godt råd! lad være med at stå imellem den når de prøver at slagte hinanden! hverken med eller uden klikker... man kan bare komme til skade!


Ej, det er selvfølgelig ikke sjovt!

De skal da ikke gå sammen?
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by misssophie »

næh,- ikke hvis ikke vi kan løse problemet hurtigt.

ellers får én af os sparket knoppen af ,- eller også smadrer de hinanden.

så fra idag lukkes de i boks om natten,- samt mens der aften og morgenfodres,- så vi undgår konfliktsituationerne. det er det bedste bud vi selv har pt.

det køber os lidt tid til at finde ud af hvad vi gør ...
Misssophie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by JulieT »

Nej, man står ikke mellem hestene mens de er ved at slagte hinanden. Så meget ved jeg :fy: Man gør noget andet.


Mvh


Julie
User avatar
Dinne
Posts: 71
Joined: Sun 23. Jan 2011 22:00

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by Dinne »

JulieT wrote:Ja, jeg tror, vi har læst alle de samme selvhjælpsbøger :hhansen: Og jeg er helt enig i, som Karen Blixen sagde (det er faktisk ét a mine all time yndlingscitater), at "Den, der kan være glad for lidt, har meget at være glad for."


Men når det så er sagt, så tror jeg ikke på, at man holder op med at hige efter/ønske sig mere, bare fordi man er lykkelig. De lykkeligste mennesker, jeg kender, er dem, der efterstræber en opnåelig drøm. De mest ulykkelige er dem, der ikke kan komme i tanke om noget, de egentlig godt kunne tænkes sig.


Se bare på alle de lykkelige damer her i tråden, der alligevel godt kunne bruge lidt flere penge eller en tur til Paris.


Mvh


Julie


Ja, måske har du ret, jeg har jo heller ikke fået mit ønske opfyldt :linski:
Post Reply