Hej strigler, her er en koldblodsrytter :)

Her kan du fortælle om dig selv og dine heste m.m.
Ttullamore
Posts: 18
Joined: Tue 13. Apr 2010 10:29

Re: Hej strigler, her er en koldblodsrytter :)

Post by Ttullamore »

Nu er det en pessade han fremviser dog :P hihi, mig, lille ordkløver :D mange tak:)

Jeg har brugt noget tid på at ride hans overlinie godt nok op, og har først fået købt sadel til ham for en månedsiden, og den passer ham perfekt med de muskler han har :) Jeg har gjort meget ud af det, fordi koldbloder har dybt liggende rygrad, og derfor NEMT kan snyde med om de har korrekt fylde i ryg og nakke - bare fordi de fra starten af ser "udfyldt" ud, behøves de ikke at være det. Hans nakke er meget kødfuld og der er meget brusk i, men den nederste del af nakken, før skulderen, viser han er udfyldt i trapezius. Altså, selvfølgelig får han mere med alderen jo ;)

her er han da jeg først fik ham:
Image
Image
Image

Her er i sommers, før vi begyndte de samlede øvelser:
Image


Jeg er hoppet af hackmoren( det er et gammelt billede), den er afskyelig at ride med fordi den straffer hesten for at søge tøjlen( mener jeg). Jeg har arbejdet på at gøre ham vandt til at tøjlen skal vejlede hans hvælving af hals, men at han selv skal være villig til at søge den, og ikke undgå den. han er så småt begyndt :) De trenser jeg har, er hjemmelavede og jeg laver hele tiden forbedringer af styrken og trækket af dem, og jeg har en meget blød kapsun :) men jeg skal til at investere i en fra amazonas/barokamok :) Jeg skal helt sikkert ned til branderup eller holmkvist på et tidspunkt, og jeg rider ham stille og roligt igang, så han ikke bliver stresset over en ny slags ridning :)

iiihhhhhhh hvor er det rart at møde folk med " fælles interesse" :D Har du en præsentation herinde? :) så man måske kunne se din hest? :)

jeg vil straks ligge nogle af vores tusind billeder ind i hygge så :) tak anja :)
Ttullamore
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hej strigler, her er en koldblodsrytter :)

Post by 99E »

Præsentation? Nej, jeg har været her "altid" så det har jeg vist aldrig fået lavet...
Men jeg har nogle videoer (gående fra oldgamle til kun et års tid gamle) på Youtube - og der ligger billeder rundt omkring herinde og på Facebook.
http://www.youtube.com/99E
Parellinørd? Det er vist mig.

Hvis du vakler mellem Branderup Himself og fx Christina Holmbeck skal du klart vælge Christina til basis-trænig, og når du er igennem dét overveje Bent. Christina kan fortælle hvornår du er på et niveau hvor det "giver mening" at få undervisning af Bent selv.

Jeg har ikke meget godt at sige om mekaniske hackamores - der er så mange ting, der er så meget bedre at jeg ikke ser hvad man skal med dimsen, slet ikke taget i betragtning hvor ringe den er til at bede hesten om at bøje og strække sig ned og frem.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Blønner
Posts: 200
Joined: Sun 3. Dec 2006 23:22

Re: Hej strigler, her er en koldblodsrytter :)

Post by Blønner »

:elsk: igen dejlige billeder søde krammer herfra :elsk:
Venligst Bl
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: Hej strigler, her er en koldblodsrytter :)

Post by Fru Hurup »

Velkommen til - dine skønne billeder har jeg jo allerede kommenteret på hyggen, men det skader jo aldrig med en kommentar mere..... skøn, skøn hest og skønne billeder :elsk:
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hej strigler, her er en koldblodsrytter :)

Post by Godzilla »

En fornøjelse at se de billeder :mikkel:

I er godt nok dygtige!! :respekt:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hej strigler, her er en koldblodsrytter :)

Post by Frieser9460 »

Halløjsa - skønt at se dig og smukke Peter herinde også!! :hhansen:

Og så er jeg vildt imponeret af dine billeder som altid... en eller anden dag, når du er i Nordjylland, giver jeg gerne kaffe/te og hjemmebag, hvis du skulle have lyst til at kigge forbi og tage dit kamera med... lokke... lokke... :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply