Western-sporer

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Post by Mikkel »

Sagt sådan meget firkantet: Hvis man ikke kan styre sine ben, skal man ikke bruge sporer. Hverken med hjul, takker, dupper, gummi og eller andet. Hvis man KAN styre sine ben, OG ved, hvordan man bruger sporerne til at FORFINE og ikke FORSTÆRKE sin kommunikation, så er det ligemeget, hvilken type, man bruger, så længe de ikke tilhører kategorien ´´torturredskaber´´ - D.v.s. decideret skarpe eller spidse. (altså som nåle eller knive er skarpe og spidse... ikke som i en takket hjulspore, der ikke er hverken skarp eller spids.)
Image
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Post by Mikkel »

P.S.: Jeg bruger ikke sporer. Jeg er ikke dygtig nok endnu. Hvornår er man ´´tvunget´´ til at bruge sporer?
Image
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Mikkel: Når en flok rockere - bevæbnet til tænderne - under trusler om hug og slag holder een fast på hesten og spænder sporerne på ens sagesløse hæle! :mrgreen: (gad vide, om den slags sker TIT?? :shock: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Man er tvunget til at bruge sporer såfremt man vil deltage i stævner under DRF - jævnfør deres reglement. Jeg bruger sporer - måske lidt mindre end halvdelen af den tid jeg rider. Jeg bruger dem for at kunne bruge mere præcise hjælpere og få en hjælp til øvelser. Jeg bruger dem ikke, fordi jeg tror på at man skal kunne ride det samme og ligesågodt uden sporer. Sommetider rider jeg tur med sporer - men det er når jeg glemmer at tage dem af.....
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

Så er man jo, teknisk set, heller ikke tvunget til at ride med sporer - medmindre atengstedts rockere tvinger een til at starte stævner - og DET har jeg aldrig hørt skulle forekomme. I øvrigt kan man jo, såfremt man føler sig tvunget til at starte stævner OG dermed ride med sporer - bare file dornen af og ride med metalbøjlen. Den har jo ingen virkning, der er værd at tale om, og man har stadig (i princippet) sporer på.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Jeanie

Post by Jeanie »

SPORE !!?? Hvad er SPORE ??... :roll: Den slags bruges ikke i Travsporten, men det ville da unægteligt se, om ikke andet meget morsomt ud, hvis alle travkuske, var iført/ klædte, denne for dem ganske uanvendelige genstand.. :shock: Kan lige se Bent Svendsen med et par gedigne Hjulspore dinglende fra hans jodphurs i fodbøjlen !!!.. :lol: ....måske kan han jakke dem i jorden når der skal bremses... :lol: ..for dernæst at gå på snuden i sandet når han sidder ud af vognen...lykkeligt glemt at han i dagens anlendning var iført et par hjulspore.. :lol: Undskyld at jeg morer mig over noget ganske alvorligt !!.. :lol: Men kom lige til at tænke på hvad mit spørgsmål til ekspedienten i Hööks var sidst jeg var dernede...og fandt disse toturinstrumenter ved Western udstyret.....´´ Øhhh dem her ?? Dem sælger i vel flest af til Linedancere ??? ´´.. :roll: ..Og så brød hun fuldstændig sammen af grin, og måtte tilstå at det gjorde de faktisk... :shock: ....NÅ !! Var min konklusion..og jeg måtte stor smilene gå ud af butikken, med et billede på nethinden af en bunke sammenfiltrede linedancere..hvis hjulspore havde grebet ind i sidemandens.... :lol: :lol: .... Det er slet ikke sjovt vel... :roll: ???? -Jamen!! der skal ikke så meget til at more mig..!! Er dog af den opfattelse, at spore er noget af en underlig opfindelse, og så har jeg vist ikke meget mere at sige til det...så jeg holder kaje fra NU... :?
Post Reply