Polo

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Polo

Post by HHansen »

Jeg faldt lige over en polokamp i tv :) Det har jeg faktisk aldrig set før - altså sådan mere end de klip der er i Pretty Woman, og når man ser prins Charles i 2 nanosekunder :lol: Jeg synes det var temmelig forvirrende - fattede ikke reglerne, bortset fra at der er et mål i hver ende, og de skal få slået den der kugle derned :lol: Men jeg var faktisk ret imponeret over deres ridning. Over at se hvor meget styr de har på hestene/ponyerne. Enkelte ryttere så man da rykke hesten lidt i munden - de laver nogle voldsomme vendinger nogen gange.... Men langt de fleste - de red hestene for schenkler og vægt - med relativt løse tøjler. Samtidig med at de koncentrerer sig om at jagte en trækugle - og skal passe på at de ikke rider ind i hinanden... Ja, jeg synes det var flot ridning - og synes heller ikke hestene så ud til at lide nød... tværtimod så de også ud til at more sig - og de vidste lige hvad de skulle. :D Nogen der VED noget om polo? :?: Hvad er jeres holdning til det? Er det synd for dyrene? Er de dygtige ryttere, der passer på deres heste???
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg ved absolut intet om polo, men det er vel helt nødvendigt for spillerne at kunne styre hesten med schenklerne? Hvis de hænger i tøjlerne hele tiden, kan de jo ikke komme til at slå til pukken, eller bolden eller hvad den nu hedder :oops: Hvorfor skulle det være synd for hestene? Måske skulle vi lave en studietur til England for at se på polo? :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

heller ikke det så synd ud - men der er jo nogen der ikke synes heste skal bruges :lol: En studietur... Hmmm - det jeg så i fjerneren var fra et eller andet sted i sydamerika.. skulle vi ikke tage derover istedet??? :wink: Ihvertfald synes jeg det var nogle kønne små heste - kan godt lide de langbenede slanke typer :) Rytterne så heller ikke værst ud - man ser dem meget bagfra :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

hæhæ, det lyder jo slet ikke tosset :twisted: Måske kan vi finde en mand til stakkels, kærlighedshungrende Lone :idea:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Det tager da også helt vildt lang tid at træne sådan en polo-pony. Tro det eller ej, men jeg har faktisk set en del programmer om polo, mennesket og ponyen :-) HHansen, skal vi ikke lige slået noget fast med 7 tommers søm (eller hvad der nu ligger i værkstedet), ryttere ser godt ud bagfra :-)
Lone

Post by Lone »

Jamen Lone - er du nu begyndt at omtale dig selv i tredje person?!! ´´Kærlighedshungrende´´ -tsk, tsk - I jyder..... - i det mindste kan jeg koncentrere mig om en sport, når jeg ser den - istedet for deltagernes eventuelle attributter!!!
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Jeg kan på det kraftigste anbefale en tur til Argentina........... Der findes nogle af verdens bedste polo spillere.......de smukkeste ponnier......og spillerne ditto.......der skulle være lidt til jer allesammen....... 8) Ud over det, er det det smukkeste land........der er alt.... klimaet strækker sig fra subtropisk til arktisk........ Birgitte
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Post by Ane »

ok i behøver slet ikke tage så langt væk, de spiller skam polo i Sverige, jeg har længe gerne villet se en kamp live :-) til Falsterbo Horse show her i sommers var der reklamer for svenske kampe i programmet. se selv, man behøver ikke bevæge sig længere væk end Göteborg: http://www.hastpolo.se/ Edit: en mere: http://www.poloclub.se/
Post Reply