Skal i lige have den hurtige og lækre til aftenkaffen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

Skal i lige have den hurtige og lækre til aftenkaffen

Post by Jeanie »

- datteren og dennes kæreste har lige medelt mig, at de vil være her iaften, og så kunne de godt tænke sig noget til kaffen..jeg skal dog til trav, så de må klare det selv.... Men jeg er jo sååå flink, og en god mor og Svigermor, så jeg har lige forberedt en lille kage / tærte, som de kan bage selv senere... Man tager : En del blommer. Udstener dem, og skærer dem i både lægger dem i et smurt tærtefad. Oven på disse blommer kommer der smuldre degj ( nu kan jeg ikke stave til dejg..dej.. :oops: ) Nå men det der kommes på er . 100 g. mel 100 g. margarine 100 g sukker 100 g hakkede hasselnødder dette er rørt sammen til en smuldre dej(g), og lægges nu som et låg på frugten !!( for der kan bruges alt slags frugt ) Derefter skal den bages på 180 gr. i midten af ovnen i en ½ time, eller til toppingen er gyldenbrun.. Og den serveres lun, med Creme fraiche, eller flødeskum...!!! Bruges der æbler, er et drys kanel ikke af vejen..og kagen er en formidabel efterårs dessert..men her spises den også til kaffen....kan sagtens stå ubagt i køleskabet , efter tilberedning og bages så umiddelbart før den skal spises :P - Velbekomme !!! - Jeg får nok slet ikke noget af den, da jeg er på Travbanen.....eller måske gemmer de lidt til mig ????????
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Det var da lige den opskrift jeg manglede. Svigerinden min har nemlig det skønneste blommetræ, hvor grenene næsten når jorden pga. vægten fra de mange blommer. Jeg bager blommetærte i weekenden - uuuhm hvor skal jeg bare smovse i tærte med creme fraische. Nok en af mine allerstørste laster.
Jeanie

Post by Jeanie »

Uhmmm...fik selv en lille portion da jeg kom fra Trav... :D Husk iøvrigt, at dejgen SMULDRES hen over blommmerne (_ eller anden frugt) Vil man udvide den lidt, kan der også kommes lidt knuste markroner i dejgen. Håber i kan lide den...men pas på..den er stærkt vanedannende .. :P
Post Reply