Kvindelige dyrlæger -er de duelige?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Kvindelige dyrlæger -er de duelige?

Post by Lone »

jeg har sommetider hørt at kvindelige dyrlæger kun dur som dyrlæger for kanariefugle - fordi de ikke har kræfter nok. Jeg har i årevis brugt den samme dyrlæge - som er en kvinde - og jeg vil ikke bytte hende for noget. Hun kan sit kram med hestene, hun omgås dem på en måde de kan lide, hun har dens amme sorte humor som jeg og hun er stærk!! Jeg har ikke oplevet noget hun ikke kunne - selvom hun godt nok svedte sidst hun raspede tænder. Hun har selv heste - og hun er ikke et nips - så jg kan ikke se nogen problemer i det. Tilgengæld er min hundedyrlæge - som er fra samme dyrlægehus - et nips.
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Jeg har nu mødt nogle stykker, bla. Rikke Buhl på KVL som er ekspert i hjerteproblemer, hun kan nu noget andre ikke kan. Og Rikke på Højgård hun har været helt kanon til Zeus.. og jeg ved ikke hvorfor de alle skal hedde rikke.. Jeg har da også mødt en som nok skulle have holdt sig fra hestene, for der var hun ikke særlig heldig..
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Jeanie

Post by Jeanie »

Tjaa..om det ene eller det andet køn er bedre faglig, pga af fysiske evner skal jeg ikke kunne sige, men et er sikkert, de kvindelige dyrlæger der kommer her er ganske dygtige ( og stærke), men jeg kan ikke lige finde sammehængen mellem faglighed og fysisk styrke... :roll: Karin som kom ved Kondanizza's spiserørs forstoppelse, og som hospitaliserede hende, gjorde det ikke fordi hun ikke kunne få proppet slangen ned i halsen på hesten, men fordi hendes faglighed og viden fortalte hende at nu var det nu eller aldrig.- Ellers en godt skåret (blondine), og ret høj pige, med gode overarme !!! Judith, som er kommet her flere gange, er også meget faglig dygtig, og der lægges heller ikke fingre imellem, når der skal tages ved, men hun er også en meget robust og firskåret Quinde, som har fagligheden i orden først og fremmest. Deres mandlige kolleger er dæleman også dygtige, men jeg har dog set en af dem bakke ud af Madammens boks, og ringer jeg til dem,og det er Claus der skal ud, spørger han altid lige først om det er til ´´ DIRTY TRISH´´....( :roll: ..Hun hedder altså DAISY TRICK - Men ikke hos ham)...for hende har han sgu [b:20d2d3b26d]RESPEKT[/b:20d2d3b26d] for !! ( men hvem har ikke det... :roll: ) Faglighed og fysisk styrke hænger ikke sammen........altid !!??
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

Hmmm ja, jeg ved sørme helelr ike om det har noget på sig? Rikke Schultz som af og til kommer ud fra Hørsholm Hestepraksis kan altså også noget med de der krikker, de fleste med ismuler sværger til hende. Hun var bosat i en femårs periode på Island med egen praksis hvor man er på 24/7/365! Det siger meget om hende, i mine øjne. Jeg har ikke personligt kendskab til andre kvindelige dyrlæger. C
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Kvindelige dyrlæger ER lige så dygtige fagligt som de mandlige, ingen tvivl om det. Men der ER en kedelig tendens indenfor dyrlægefaget og det er netop at der uddannes pt. langt flere kvindelige end mandlige dyrlæger og DET kan få nogle dumme konsekvenser. Mænd ER stærkere end kvinder og de kan altså lettere håndtere et stort dyr der får en mentalt hjerneblødning eller skal af al magt skal holdes liggende for ikke at gøre skade på sig selv eller andre dyr eller mennesker. Da jeg tilbragte forige sommer i ´´praktik´´ dyreklinikken er der især én episode jeg husker, hvor jeg tænkte GODT det ikke var mig og jeg vil ovenikøbet være dyrlæge. Et styk fuldblodsaraber hingst skulle tappes for første gang. Den havde kun bedækket naurligt. Meget hurtigt viste det sig at ejeren absolut INGEN kontrol havde over dyret, som var ved at spitte hele stalden ad. Vi var til sidst 3 mand til at holde dyret for at den ikke skulle beskadige sig selv og os andre. Det endte med at dyrlægen stod med begge hingsten forben i hver sin hånd og bar dyret over på bukken ellers var han ganske enkelt blevet mast under hesten. Jeg havde aldrig holdt til det og jeg kender faktisk ikke nogen kvinde der ville have kunne, heller ikke mange mænd for den sags skyld. Et andet eks. var da en hest skulle aflives og da den faldt begyndte den at sprælle voldsomt. Vi måtte 3 mennesker op og sidde på den, for at holde den stille nok til dyrlægen kunne give den endnu en sprøjte. Dyrlægefaget er fysisk krævende nogen gange og jeg synes det vil være omend meget trist hvis vi skal miste de hårdføre mænd indenfor faget pga. kvinder bedre klare det høje eksamensgennemsnit det kræver at komme ind på uddannelsen. Det kan i sidste ende få alvorlige konsekvenser. Camilla
Post Reply