At være for flink!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

At være for flink!

Post by Lone »

Jeg kommer altid til at love mig ud til for meget. Idag skulle jeg hjælpe mine forældre med at køre ting på genbrugspladsen - kender jeg dem ret så er det vel et halvt ton murbrokker. Og jeg har slet ikke tid - jeg har faktisk overhovedet ikke tid - og sådan går det altid. Jeg siger ja - og så sidder jeg der, vildt stresset og ophængt, fordi jeg så¨ikke kan nå nogle ting, som jeg bare SKAL nå! Og det er ikke at pudse vinduer - det er arbejdsmæssigt - og af stor vigtighed. Hvorfor pokker kan jeg ikke vente med at sige ja, indtil jeg er færdig med de andre ting jeg skal - istedet for at regne med at jeg nok når det hele? Folk blir sure på mig, når jeg så må sige nej alligevel - og det kan jeg vel osse godt forstå. Hvorfor kan folk ikke lade være at spørge mig?! De blir jo alligevel mugne, når jeg aflyser fordi det hele brænder sammen! ØV!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Jeanie

Post by Jeanie »

Kender det alt for godt !! Men har efterhånden lært at sige´´ NEJ- det kan jeg ikke´´, og folk bliver mugne i nu'et, men har dog hurtigt forståelse for, at jeg jo nok har andet at se til! Det er meget værrer at sig Ja og derefter aflyse aftalen, det fatter folk minus af, de tror jo det fordi man alligevel ikke gider..
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Kan du ikke vænne dig til at udtrykke dig lidt mere vævende, når folk beder om hjælp? Hvis man siger, at man gerne [i:45715e0ef1]vil[/i:45715e0ef1], men er bange for, at man [i:45715e0ef1]kan[/i:45715e0ef1], og så ellers melder afbud i rimelig tid med en ordentlig begrundelse, er der vel ingen sure miner. Hvis man lover at hjælpe og melder afbud i sidste øjeblik - og måske endda gør det jævnligt - kommer man jo til at virke upålidelig! Hvem har lyst til at blive betragtet som upålidelig?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Godt det er flere som meg! :lol: Jeg er også sådan.Kan ikke sige nei,og jeg vil da gjerne hjelpe. Så oppdager man at tiden ikke strekker til. Typisk situasjon:Stevne i klubben.kan du være funksjonær? Jada,man vil jo hjelpe! :!: Stevnedagen: man står med 2ponnier som tilsammen skal starte 4 gange, en rytter som skal starte 1 gang og en som skal starte 3.Og de skal altså starte på den samme ponnien i den ene klassen,og på toppen af det skal en av rytterene starte begge ponniene i den samme klassen. PUHA! :? Kan godt sige at jeg følte meg rimelig stresset! Og det er altså en helt typisk situasjon som jeg ofte befinner meg i. :( Så nu skal jeg trene hjemme og se om jeg kan klare at få 3 små bokstaver over leppene. N E I :idea: Nei, nei,nei,nei, :mrgreen: nemt nok på skrift!! Hyggehilsen Ellen :D
hilsen Ellen, den Danofile norske!
Lone

Post by Lone »

Nå, men nu forklarede jeg min mor problemet - og det kunne hun sagtens forstå. Helt af mig selv sir jeg så at jeg kommer imorgen istedet.....grrrr!! Det er ikke fordi det er sjovt at blive betragtet som upålidelig - jeg plejer også at gøre det jeg lover - men det slider for meget. jeg kan godt sige nej - engang imellem - men det er bare for tit jeg siger ja.....men man vil jo gerne engagere sig! :cry:
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Du er ikke alene, Lone Jeg siger også altid ja, selvfølgelig vil jeg det... Langt de fleste gange når jeg det også, men det ender som regel så også med at jeg render forvirret rundt for at nå alle de andre gøremål, der jo også skal gøres. Jeg SKAL lære at sige NEJ Endnu værre er det når man sammen med den sprogfejl heller ikke kan finde ud af at sige HJÆLP, når lokummet virkelig brænder. På et eller andet tidspunkt i mit liv har jeg overbevist mig selv om, at jeg sagtens kan klare ALT selv. Derfor skal jeg også lære at sige hjælp, så jeg ikke ender med flere mavesår og hospitalsture når kroppen ikke kan følge med min stædige hjerne mere. Utroligt hvad man udsætter sig selv for i sin egen stædige hjælpsomhed. Camilla
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Hmm? Dét her må være et arts-kendetegn for strigler?? :roll: HVORFOR er det dog så vigtigt for os, at ALLE skal synes vi er flinke og søde og hjælpsomme, at vi IGEN og IGEN og IGEN lover os ud af vores gode skind?? :( - og trods stress og il-værk IGEN og IGEN kommer i den situation at vi enten må må aflyse halvdelen af aftalerne eller decideret brænde folk af? (de, der bare ikke KAN forstå et afbud :evil: ) - hvorefter INGEN synes at vi er flinke, søde og hjælpsomme, men snarere nogle vindbøjtler der snakker og lover og røven spiller bas, men intet sker der!??! :cry: (og de få der IKKE bliver sure er vi så evigt taknemmelige, at vi af lutter lettelse lover noget NYT og mindst lige så tidskrævende som kompensation...hvorefter vi dybest set er lige vidt, men har reddet os endnu en dags respit, hvor vi NATRULIGVIS kan nå AAALT det vi er bagud - og SÅ er det jo ikke noget problem liiige at hjælpe tante Olga med at udstoppe pekingeseren i overmorgen eftermiddag? :roll: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply