Forpulede l*rte post DK

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Forpulede l*rte post DK

Post by -HeidiZ- »

:mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: Sådan føler jeg mig, når jeg prøver at komme i kontakt med det inkompetente firma.

Sagen er den, at jeg fik sendt en pakke (gave) uden for EU. Pakken er 20 USD værd - altså omkring det beløb som man lovligt gerne må tage med ind i DK (efter hvad jeg ved, så har de faktisk hævet den grænse)?

Modtager så d. 9-12 et brev fra dem om, at pakken altså er taget i tolden og jeg skal sende noget dokumentation ind til dem, så de kan se hvor meget told jeg skal af med + de så også lige tager 150 kr i adm. gebyrer :mettebo: :ondgrin: (mange tusind tak). Vil så ringe ind til dem og spørge om, hvad jeg skal gøre når jeg ikke har noget dokumentation i det jeg ikke har betalt for pakken. Men det dropper jeg så efter at have siddet i tlf.-kø i 45 minutter.. Mailer så til dem i stedet og de lover så, at jeg vil få svar inden for 3-5 dage.. Der sker så nada på det plan. Da jeg ikke havde hørt noget i tirsdags ringer jeg så til dem - igen må jeg vente i omkring 40 minutter på at komme igennem (min mobilregning bliver vidst dyr den her måned!!). Får så fat i en gut som siger, at pakken er frigivet og jeg kan hente den på det lokale posthus når jeg får den blanket fra Post.Dk. Han nævner ikke noget om, at der er kommet told på, så det går jeg ud fra der ikke er.
Den "satan" kom så i dag.. (altså blanketten) :-o :-o :-o Og ikke om de kræver 416 kr i told (og jeg går ud fra, at post dk's adm. beløb kommer oven i). Altså kommer pakken til at løbe op i 566 kr - den er så lidt over 100 kr værd.
Har så lige sendt dem endnu en mail, hvori jeg spørger hvordan de har regnet deres takst ud, når pakkens værdi SLET SLET ikke kommer op i den værdi.

Kan det virkelig passe, at et firma som tager sig så godt betalt, skal have en så ringe service? Er det for meget at forlange at må i det mindste får et svar på sin mail?
Og nogle som ved, hvordan de regner deres takster ud? Skal man som borger bare finde sig i, at blive pålagt at betale penge for noget hvori man ikke kender grundlaget for taksten?
Ville gerne have den her pakke inden jul, men det kommer vidst til at trække ud.
Men så nemt slipper de fandme ikke - kræver godt nok en forklaring!
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
PiaK

Forpulede l*rte post DK

Post by PiaK »

Puds dem!

De mangler seriøs konkurence i det firma... :ehj:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Forpulede l*rte post DK

Post by 99E »

Ring til SKAT?
De kan oplyse takstgrænser.

Så kan du slå PostDK i hovedet med dét.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Forpulede l*rte post DK

Post by -HeidiZ- »

99E - god idé.
Og PiaK jeg er helt enig. Seriøs konkurrence mangler de.

Synes simpelthen bare det som er mest træls er, at man skal bruge så lang tid på bare at få fat i dem. Det er ikke rimeligt. 10-15 min ville jeg synes var okay, det kan man også forvente at skulle stå i en butik. Men IKKE over 30 min - det kan man ikke tillade sig overfor sine kunder.
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Anders
Posts: 558
Joined: Thu 1. Jan 1970 02:00

Forpulede l*rte post DK

Post by Anders »

Pakker med en værdi på omkring 100 kr skal der ikke betales told af. Jeg mener først tolden starter ved omkring 1200 kr (men den sats er jeg ikke sikker på). De kan derimod tage administrationsgebyr, selvom pakken ikke skal fortoldes (af uvisser årsager) og de kan tage moms på den.
Det er det samme - hvis de checker om der er ulovligt indhold i en pakke, skal man også betale for deres besøg, selvom alt er i orden. Der er ingen logisk forklaring på det andet end at de har siddet på magten for længe, og fået indført for mange goder til dem selv..
- A
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Forpulede l*rte post DK

Post by Godzilla »

Åh, ja, den kender jeg godt.

Jeg købte en bog på Amazon. Den blev også enormt dyr til sidst. Bogens pris, plus fragt, plus told, plus gebyrer osv.

Jeg husker ikke hvor meget det blev ialt, men det er den dyreste "billigbog" jeg til dato har købt.

99E har iøvrigt fået den. Nyd den Ninie, den har kostet kassen!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Forpulede l*rte post DK

Post by -HeidiZ- »

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=83177
Fandt det på skat - men gælder det kun for rejse?
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Anders
Posts: 558
Joined: Thu 1. Jan 1970 02:00

Forpulede l*rte post DK

Post by Anders »

Tidsforbrug i telefonen skal du nok ikke regne med bliver bedre... Har du nogensinde haft brug for at ringe til supporten på din internetforbindelse? De fleste internetudbydere regner med at der jævnligt er ventetider over 30 mins. Og det er også ukvalificerede personer der sidder og tager telefonen, der bare har en mappe at slå op i. Det andet koster for meget. Og folk skal nok vente den tid alligevel...
- A
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Forpulede l*rte post DK

Post by 99E »

[quote]99E har iøvrigt fået den. Nyd den Ninie, den har kostet kassen!
Det er taget til efterretning.
Den du fik i bytte er i øvrigt en, jeg selv har byttet mig til...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Forpulede l*rte post DK

Post by -HeidiZ- »

Snakkede med dem i dag.. og ikke om de har taget moms, så pakken skulle have en værdi af 1050 kr.. Ihh altså! Og jeg må ikke hente pakken, for derved vedkender jeg mig at pakken er det værd.

Nå, ikke verdens største problem, men derfor er det sq pisse irriterende, især når den skal bruges til julegave.. Men håber jeg finder ud af noget, men håber ikke på for meget..
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
Post Reply