billeder af Daisy

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

billeder af Daisy

Post by Godzilla »

Lige et par billeder af Daisy, da hun er næsten 1 dag gammel: [img:24945b3f0a]http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/daisypige.jpg[/img:24945b3f0a][img] og med mors vom i baggrunden: [img:24945b3f0a]http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/61f2bcd0.jpg[/img:24945b3f0a] Der kommer flere æselpic. senere.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[img:595949f351]http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/daisypige.jpg[/img:595949f351] Hvor er hun LÆKKERLÆKKERLÆKKER. :D [color=blue:595949f351]Jeg er ganske enkelt nød til at få et Æsel. Ikke lige nu, men når vi er færdig med ombygning etc. Hvis jeg får overtalt manden til at vi skal have sådan en, er der så nogle specielle hensyn der skal tages, eller skal/kan den bare gå sammen med hestene? Måske den skulle have en legekammerat af samme art? [/color:595949f351]
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Ja, er hun ikke bare kær? I får lige et til: Der er hun 1 år gammel. [img:74d5e49aa6]http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/daisygun-lge.jpg[/img:74d5e49aa6] Jo Fanne, de sal have et andet æsel at gå med, hvis de skal gå i en hesteflok. De bliver ofte mobbet af hestene. Hvis de er to har de deres egen lille flok. Ellers er de nemme at have. De er ekstremt nøjsomme, og skal næsten ingen mad have. De går ikke med sko, men skal beskæres lige så tit som en hest. Æsler KAN have lungeorm uden at blive syge af det. Heste bliver syge, så man skal passe sine ormekure. Jeg har dog aldrig hørt om nogen som havde problemer med det, ej heller min dyrlæge. Jeg tager mig snart sammen og skriver et indlæg om æsler :!:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

IIIHHH, hvor er hun dog sød!! Æsler er simpelthen så søde - jeg ville så genre have et - men det vil sikkert gøre hestene bange. Har haft et låne-æsel og et muldyr engang - Hvormange har du - og bruger du dem til noget? Skriver du snart noget om æsler - og må vi komme og besøge dig?!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

jeg vil også have sådan én - den er for nuttet!!!
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Jævnfør Jeanies teorier må sådan en æsel-fætter være vildt klog!!! :P
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

ja. De er nok alt for kloge til os *GG*
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

I skal være MEGET velkomne!! Lone, Bornholm er virkelig et besøg værd! Jeg har 5 æsler. I kan ikke få billeder lige nu, for photobucket, er nede for vedligehold. De går i to grupper: Den lille familie som består af Zorba (mor) Nicos (far) og Daisy (lillepigen) Da jeg købte dem var Nicos stadig hingst, og Daisy var i maven på Zorba. Nu er Nicos kastreret, da jeg ikke vil avle. Æsler bliver for nemt ´´legetøj´´ og havner på div. kræmmermarkeder, når de ikke er sjove mere. Så jeg ville ende med at drukne i æsler! :shock: Nicos tror at han stadig er hingst, så han forsvarer sine hopper med megen alvor, imod mine to vallakker: Pytagoraz (Pytte) og Fenrik (Fenne) som udgør den anden gruppe. De to er større, Fenne ca. 115, og Pytte ca 120-125. Pytte har jeg købt som rideæsel, men jeg har aldrig fået ham redet til, da jeg ikke har haft nogen til at hjælpe mig. Nu har jeg fundet et par piger som meget gerne vil. Så måske kommer jeg til at ride ham her til vinter. :) De 4 andre er for små til mig. Myten om at æsler kan bære uanede byrder er selvfølgelig ikke rigtig. De ER meget stærke, men selv for æsler er der grænser. Jeg har kørt lidt med Zorba, med en travsulky som jeg har fået af min nabo, men den er for stor, til hende. Jeg er på udkig efter en firehjulet vogn, som også kan bruges til transport af ting. Æsler er gode at køre med. De bliver ikke nær så let skræmt som heste. Og, æsler ER meget kloge! Jeg har flere steder læst at de er klogere end heste? Derfor lærer de meget hurtigt, og man kan f.eks. ikke gentage øvelser ret mange gange med et æsel. Når den har fatttet pointen gider den ikke det mere. Og når et æsel ikke gider, gå GIDER den ikke!! Om æslets berømte stædighed, vil jeg skrive senere.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

Hvor blir æselbillederne af? Du lovede os da nogle flere! :P En dag skriver du vel osse noget mere om æselliv :D
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´Hvor blir æselbillederne af? Du lovede os da nogle flere! En dag skriver du vel osse noget mere om æselliv´´ JAtak. Hvis dine skriverier om æsellivet er bare tilnærmelsesvis lige så gode som dit ditto om dyrs følelsesliv, så VIL jeg snart ikke vente længere: Udvid så min horisont, nå!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply