Gider ikke firmaskovtur med min mands kolleger

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

tage med! Mest fordi manden tydeligvis gerne vil have dig med. Og ihvertfald har han ikke lyst til at gå alene. Jeg kan godt forstå du ikke orker det, og at det generelt ikke er et arangement der får dig til at klappe i hænderne af begejstring - men se sådan på det - i det mindste får du det meste af en DAG sammen med din mand :) OG en masse kolleger, men der er vel ingen der tvinger dig til at tale med dem? Istedet for at fokusere på arrangementet som noget du skal NÅ sammen med alt det andet du skal nå, så se det som en pause - som nogle timer hvor du ikke SKAL og ikke KAN nå andet og derfor ikke stresse over det. Så kan det måske give dig lidt overskud istedet for underskud. Og jeg synes du er for sent ude med et afbud - din mand har regnet med dig, og vil ikke engang deltage uden dig... :( His du vitterlig ikke ønskede at deltage i den slas arrangementer, så skulle du have meldt det ud tidligere. Det var min mening - håber du og manden finder en god løsning :) Og håber også for dig at perioden med stress snart er ovre - det er uudholdeligt når man ryger ind i sådan en periode..
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Puuh - det kender jeg godt - ikke at orke mere af denslags, fordi man er fyldt oop med ting kan skal. Umiddelbart ville jeg have sagt: bliv hjemme, det er dit behov - og din mand er et voksent menneske, som vel kan forstå dette - og træffe sien gene beslutninger. men evd nærmere eftertanke så synes jeg alligevel du skulle tage med. Sådan som hverdagen lyder, så må I have et rimeligt stort behov for afslapning, afstresning - og det er ikke nødvendigvis at tale sammen, men måske også at være sammen om noget helt andet. Jeg tror du ville give dig selv et pusterum, en fridag, som du har fortjent at give dig selv - og jeg tror også du ville give dig selv noget tiltrængt tid med din mand. Uanset hvor kedelige og hvor indholdsløse kollegerne måtet være, så er de allligevel en anden oplevelse, end al det sure. Kan også godt lidt forstå din mands skuffelse - han har måske glædet sig til jer to i en anden sammenhæng, end al det derhjemme. Tag med!
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Tjaa den er ikke nem men jeg vil nok følge i hælene på de andre og sige, at du bør tage med. Jeg forstår sagtens at du behøver tid selv, at du ikke gider mandens dåmme kolleger, men alligevel. Det er ikke kollegerne du straffer ved at blive hjemme, det er manden der bliver taberen, og har han fortjent det ? Tag afsted, nyd samværet med den du har valgt at dele matrikkel med og sørg for at næste weekend kommer til at stå i dine ønskers tegn. Man kan sagtens lade op til nye udfordinger i selskab man ikke har valgt. Fokuser på det der er godt, for netop dig og din mand, glem alle bøvehovederne ved siden af. Og hvem siger at den hemmelige overraskelse, måske ikke er noget postitivt. Tanken er da værd at tænke, men husk at møde op med åbent sind. Ellers har den ikke en chance.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Bakker op om de andre keedelige strigler: Du BØR tage med, stange pænt buh med gaflen, ikke spilde sildesalat ned af dig og konversere din sidemand høfligt og underholdende. 8) - og imens kan du trøste dig selv med, at du trods alt ikke er GARTNER. :roll: Så snart ´´folk´´ hører dette magiske ord bliver de nemlig FULDstændig ude af stand til at tale med mig om andet end deres ´´fasters asters´´, cotoneaster, solidaster og andre gevæksers opførsel. For, når man er gartner, kan man BESTEMT ikke have noget interessant at sige om fx. politik, vejret, Beckhams sexliv, aller hvad andre mennesker nu engang konverserer om. :roll: Ønsker mig engang imellem at jeg var SKRALDEMAND - så slap man vel for dén slags. :mrgreen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Jamen, når I har det SÅ ´´godt´´ lige nu - så er det afbud da osse et GLIMRENDE skridt at tage for at forbedre jeres situation!??! :?:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Jeg synes det er lidt øv for dig Maybritt - jeg tror ikke at nogen af jer fortjener den situation. Det kan meget vel tænkes at manden din er kedelig, gammel og grå lige nu, men hvad går han og tumler med. Jeg tror til enhver tid på, at der skal kigges begge veje. Jeg siger IKKE at du bærer skylden, forstå det endelig ikke sådan, men jeg har alle dage troet på at der skal to til et godt slagsmål. Og for det ikke skal være løwn - er der altid tre sider af sandheden; Din - min og den rigtige. Prøv at finde løsningen, du har haft et godt og langt liv med ham den grå. I fortjener virkelig en bedre hverdag. Problemet ligger jo slet ikke omkring den ´´elendige firmaskovtur´´.
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Hej igen May-Britt Det er da en dum situation I sidder i. Du har evig ret i dine udtalelser om den med at spare op til en god pesionisttilværelse. Jeg begår selv samme fejl - og det er så nemt at se det som et overordnet perspektiv - jeg magter bare ikke at sige fra i hverdagen. Jeg kan jo selv se, at jeg er ´´nærmest uundværlig´´ på jobbet. Højt og flot det lyder, men er manden din præcis lige så dum som jeg er, glemmer han også at han er særdeles uundværlig i hjemmet. Jeg gør det og det er forbandet dumt, hvis du spørger mig direkte - jeg kan bare ikke selv løse situationen. Kan din mand det ?? Måske skulle du sætte dine sidste kræfter ind på at hjælpe netop lige der. Gøre ham det langt mere end forståeligt at nu halter det altså - nu er der brug for forandring - nu orker du snart ikke mere. Jeg tilstår - jeg har selv hørt sangen længe, men det blev jo ved at gå, gå godt endda. Hvorfor så tage det kæmpestore skridt det er, at skifte arbejdsplads. Man ved jo hvad man har - men ikke hvad man kommer til. Som sagt kan du nok læse, at jeg selv er midt i den proces. Manden min har efterhånden overbevist mig om, at noget drastisk må ske. For at være ham behjælpelig, er selv min badevægt rykket til hans side. Den viser ubønhørligt, at jeg ikke holder i længden - tallene bliver mindre og mindre. Nå - det var et sidespring til min situation, men alligevel ser jeg en klar sammenhæng. Måske du skulle have nummeret til min den grå - han kan sikkert give dig en masse tips om, hvordan man omvender en arbejdsnarkoman. Samme situation - modsat fortegn. Lige til sidst - hvorfor skal det værelse absolut ordnes idag - overlever det ikke at vente lidt endnu. Hjælper det jeres forhold at få orden i det - eller er der ikke noget meget meget fornuftigere, tiden kan bruges til. Tosomhed for to eksempelvis. Meld endelig tilbage - vi står klar med både hjælpende hænder og skideballer :roll:
Post Reply