Skræk og rædsel

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Uha, tandlæger, ja. Jeg er rædselsslagen - hver gang :shock: Og hvepse. For F... hvor jeg hader de små sataner :evil: Jeg er også bange for at flyve - og for højder - og for mit hjerte, når det slår uregelmæssigt (lægerne siger det ikke betyder en disse, men prøv lige og forklar mit nervesystem det :evil: ).. Men alt det ovenstående blegner selvfølgelig fuldstændig ved siden af angsten for at miste børnene...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Post by Jeanie »

Jeg er, og grin bare, hamrende angst for Vejle fjord broen, og Den nye lillebælts bro... :oops: Jeg får hjertebanken og kvalme, når jeg nærmer mig og har jeg en passager med i bilen, lader jeg oftest denne vide at jeg nok ikke vil sige så meget indtil jeg er vel over på den anden side... Er det ikke lidt åndsvagt, storbælts broen , ørresunds broen og alle andre broer rager mig en fjer..... :?
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeanie: Jo, det er underligt. Man skulle tro at det var broer, eller ikke broer? Jeg er panisk angst for at skulle opereres. Jeg har aldrig været indlagt, eller blevet behandlet for større skader på hospital. At nogen skal stå og rode i mine indvolde, og fjerne nogle af dem, mens jeg sover, og ikke kan holde styr på situationen, er for mig det ultimative overgreb. Jeg går og overvejer et få fjernet livmoderen, lige i øjeblikket, men jeg KAN bare ikke tage mig sammen til at få det gjort :(
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Åh, jeg glemte lige min nye fobi: Jeg er bange for at RIDE :!: Jeg var ude og prøve en ung islænder for to år siden. Han endte med at spæne ukontrollert afsted med mig, ud på en befærdet vej, i en eller anden underlig gangart (pas formoder jeg). Dyret var fed, og der var elastik i gjorden, så sadlen gled ned på siden af ham, og så ´´stod´´ jeg af. Til alt held var der ingen trafik, lige på det tidspunkt. Jeg har stadig ondt, der hvor jeg knaldede hoftekanten ned i asfalten, og nogle nerver er vist skadede for ever? Det der skaber fobien er, at jeg oplevede at miste kontrollen fuldstændigt! Der var intet jeg kunne gøre, hesten var totalt døv for alle signaler. DET var skræmmende. I vinter red jeg en 27 år gammel ishoppe en gang om ugen, for at slippe af med angsten. Det er blevet bedre, men jeg er stadig nervøs når jeg sætter mig op på en hest. Nu er jeg begyndt at få noget dressurundervisning på en hest på 155 cm. Det går langsomt fremad, men jeg er meget forsigtig med at presse mig selv.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

I betragtning af, at jeg generelt betegner mig selv som en KYLLING af værste skuffe, er der egentlig forbavsende FÅ ting, som jeg er virkelig fingerspidskriblende panisk BANGE for. Jeg er i dén grad utryg ved højder, herunder også flyvning af enhver art i enhver form for flyvende maskine (hvilket er ret bizart, i og med BEGGE mine forældre eeelsker at flyve og i sin tid BEGGE havde flyvercertifikat, min mor dog kun til svævefly - jeg var med ude at flyve for første gang som 1 årig...og har hadet det siden! :roll: ) Min ´´fear of flying´´ betyder, at jeg heller ikke bryder mig om at komme op i meget høje huse, forlystelser, tårne og lignende - især ikke, hvis de ikke er overdækkede og/eller hvis de har trappetrinene ´´udenpå´´ (aka frelserkirken - uadrks!) Om det er den samme fobi, som med årene har udviklet sig i en grad så jeg ikke længere frivilligt vil springe (med hest) over en forhindring højere end 70 cm, er nok mere tvivlsomt. Tordenvejr, tandlæger, gynækologiske undersøgelser, edderkopper, ild og fyrværkeri eller krybdyr rører mig ikke (ild, torden og fyrværkeri kan jeg endog LIDE!) - men HØJDER, dé gør! (og det er forbløffende, HVOR mange ting der kan defineres som ´´højder´´) :roll:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Post by Nina »

Jeg er bange for .... Tjaa ... Edderkopper? Det er dog ikke ALLE edderkopper, jeg er bange for - men hvis de er tilpas store eller disse dersens grumt udseende korsedderkopper - så får jeg gåsehud og andemad på armene ... :shock: Og hvis de har den fantastiske frækhed at ENTRERE mit legeme - så går jeg totalt i selvsving!!! :oops: Jeg VED det godt! - Jeg er en kryster!!! Jeg har endda været udsat for, at jeg ikke kunne hente tøj i tørretumbleren (der står i værkstedet) - da der sat TO korsedderkopper i hvert deres spind og LUREDE på mig ... :shock: Herregud - det ER da for latterligt!!!! :( Jeg slår ikke edderkopper ihjel, undtagen hvis det er stankelbensedderkopper - de langbenede tynde, der findes i husene - men dem støvsuger jeg (og dermed dræber jeg dem jo også ;)) - men hvis jeg smider dem udenfor - så dør de alligevel, da de kun tåler tørre og varme opholdssteder. Men alle andre edderbørger, der mere eller mindre frivilligt huserer indendøre - dem forsøger jeg at bure inde inder et glas - og når så min bedre halvdel kommer hjem - så er han ´´glas-tømmer´´. :) Ellers har jeg vist ikke den store fobi for noget. :) Venlig hilsen Nina
Lone

Post by Lone »

Hvad er jeg bange for? Det har jeg spekuleret over siden Anne skrev tråden - men jeg kan ikke komme i tanker om noget? Jeg ved da at jeg er bange for noget - edderkopper hade jeg - men jeg er vel ikke sådan bange for dem? Mus - væmmelige i musefælden, og når de løber rundt, men egentlig er de meget søde. Jeg er ikke bange for tandlæger, ikke for hvepse, ikke for menensker, ikke for højder - men jeg er bange for at køre gennem tunellerne i brosammenhænge. Men jeg gør det alligevel. Jeg ved hvor mange minutter det tager og så kører jeg, men jeg kan ikke lide det. Jeg er også bange for mørke. Ikke udendørs mørke, ikke mørket i en mørk skov i en mørk nat, ikke mørket i en mørk stue - men jeg kan ikke lide at vågne om natten i et helt mørkt, sort, ingen lys-overhovedet soveværelse. Så får jeg omgående klaustrofobi og mister enhver orienteringsevne - kan hverken finde lyskontakt, dør eller noget som helst. Så når jeg sover skal der være lidt lys, bare en lille sprække af lys, jeg kan orientere mig efter.
Post Reply