studiekredse

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

studiekredse

Post by Lone Beck »

Da jeg stod op her i morges, var det første jeg tænkte på naturligvis - :roll: - strigler.dk, og så slog det mig, at vi da skal oprette studiekredse. :idea: er det ikke en rimeligt oplagt idé? Jeg har f.eks. ikke læst noget af/om Monty Roberts endnu, og der var jo også den der bog om rytterpsykologi, som Julie Taylor omtale i Magasinet Hest i foråret... Og det behøver selvfølgelig slet ikke handle om heste :idea: Eller hvad? Er det ikke en drøngod idé?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jep...fed ide :!: Ved ikke hvad det er for en bog Julie har har omtalt, men rytterpsyk. lyder interessant. For evt. klikkerintresserede er der også bogen ´´Dont Shoot the Dog.´´ Den handler om betinget indlæring, og er god. Flere emner dukker sikkert op senere. Gunilla
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Det synes jeg er en fantasisk ide. Så er der sikkert nogen der kan hjælpe mig med alle mine lektier :lol: Nogen der er super dygtig til dansk, historie og tysk på HF ???? Så vil jeg meget gerne oprette en studiekreds for stakkels SU-slaver Super ide, Lone Camilla
God d
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

Ja, og her skal da nok være nogen der har lyst til at hjælpe mig med jura...nå ikke? Camilla historie kan jeg muligvis hjælpe lidt med.... SU-slavinden Céleste
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Det lyder fantasisk Céleste. Det første du kan hjælpe mig med er: Hvordan lære man ikke at nedprioterer lektie læsning af ovenstående i forhold til langt mere interesante fag som, fysik, matematik og kemi ? Camilla - som holder af logiske ting
God d
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg har ikke tænkt ret meget, Anne - bare slynget idéen ud som sædvanligt :roll: Men det er IKKE lektiehjælp, jeg har i tankerne (beklager, Camilla 8) ). Når jeg siger studiekreds, tænker jeg grundtvigiansk: En gruppe mennesker, der enes om at læse en bestemt bog og mødes nogle gange undervejs for at diskutere den. Internettet forekommer mig at være et oplagt sted, at mødes. Vi kunne for eksempel tage den dér bog om Monty Roberts - er det ´´Manden der lytter til heste´´ den hedder?. Hvis vi nu er fire-fem mennesker herinde, der endnu ikke har læst den, men gerne vil, så kan vi aftale at læse et antal kapitler til onsdag aften i næste uge og så mødes herinde - på chat eller i en tråd - og diskuterer det læste. Til næste møde aftaler vi så at læse nogle flere kapitler osv. osv. Når hele bogen er læst og diskuteret opløses studiekredsen. Såre simpelt - hvis ellers en gruppe kan enes om en bog at læse.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Ihh en god ide, Lone - hvor får du det dog fra? Jeg har altid gerne villet være med i en studiegruppe, der kunne læse noget af den store græske forfatter Xylophon, han skulle være så spændende !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Var det ikke noget? :P Det er en meget god ide, og Monty er god at starte med - Xenophon kunne faktisk osse være sjov!!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Skal man sidde her og lade sig mobbe, bare fordi man får (endnu) en god idé? :evil: Og jeg som har influenza :( Hvor er det synd for mig :cry: :cry: :cry: DU kan lave en studiekreds om Xylophon, Lone, så vil jeg være med i én med ham den anden, måske knap så kendte, græker :twisted:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply