Effektive fluemidler

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Effektive fluemidler

Post by aribeth »

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle af jer har gode erfaringer med diverse fluemidler til heste?


Eller har I selv opfundet et fantastisk produkt?


Jeg har endnu ikke fundet noget jeg har gode erfaringer med... andet end en løsdrift altså! :hhansen:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Effektive fluemidler

Post by HeidiO »

Vi bruger Flusa - det holder noget kryb væk, men ikke alt.

(det er det samme som Tectonik, som er billigere, men Tectonik er lilla - og det matcher ikke gule heste ret godt, så vi bruger den farveløse).

Nu jeg tænker over det, så har vi ikke ret meget kryb i år (endnu...) måske det skyldes, at vi for første gang nogensinde har fået svaler her på matriklen :elsk: ?
Heidi
aribeth

Re: Effektive fluemidler

Post by aribeth »

svaler er et ret effektivt fluemiddel faktisk! Du siger noget Heidi!

Det er lidt sjovt, for vi har flyttet hestenes vand og foderområde om foran haven i år... så svalerne kredser meget mere i haven og udenfor haven.... og vi har faktisk heller ikke haft voldsomt meget kryb endnu... ! Det er rart nok når man er i haven!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Effektive fluemidler

Post by BeritH »

Svaler og udmugning.

Alle klatter fjernes hver dag - så vi har ikke "madrasser" eller andet klamt, der hidkalder fluer og andet kryb.

Møddingen ligger et godt stykke væk fra bygningerne, så den er heller ikke et problem.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
aribeth

Re: Effektive fluemidler

Post by aribeth »

jeg har aldrig rigtig brugt noget af det der fluespray... vi er heldigvis ikke så plaget her... men jeg kan se 500 metr længere nede af vejen, der står der 3 store heste på en mark lige op af skoven og det er godt nok plaget!

Det der kan få Basse op i det røde felt, er en hestebremse (altså de der store tunge sataner)... han går fuldstændig i panik hvia han hører den... og så er det godt vi har en kølig og mørk løsdrift! han galloperer derind og af en eller anden grund så flyver de der bremser ikke med derind... de sværmer rundt udenfor åbningen og så forsvinder de efter noget tid...

Klæg, dem har vi lidt af... men der er også en mark med kvæg på 300-400 meter herfra... dem generes hestene ikke rigtig af... vi HAR heller ikke så mange af dem, men de generer fandeme mig... for satan hvor det gør nas at blive bidt af dem!!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Effektive fluemidler

Post by BeritH »

aribeth wrote:Klæg, dem har vi lidt af... men der er også en mark med kvæg på 300-400 meter herfra... dem generes hestene ikke rigtig af... vi HAR heller ikke så mange af dem, men de generer fandeme mig... for satan hvor det gør nas at blive bidt af dem!!


Klæg er lortedyr, der bare skal udryddes.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Effektive fluemidler

Post by 99E »

Absorbine Ultrashield....
Og denne fluemaske:
Image

Den er fra Tika Rideudstyr... Og god.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Effektive fluemidler

Post by SuttiMusen »

Hvidløg hvidløg og mere hvidløg

Harald har sådan en slik-fidus med hvidløg og får hvidløgspulver i lidt foder, og han er som den eneste på folden ikke generet af insekter
Enkelte dage hvor der har været mange insekter er han ikke sluppet helt, men det er meget lidt
Er helt vild med Netto!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Effektive fluemidler

Post by nanna1979 »

Hjortaksolie på spray - en stribe under maven på hesten og insekterne går en stor bue udenom :jeanie:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Effektive fluemidler

Post by SuttiMusen »

nanna1979 wrote:Hjortaksolie på spray - en stribe under maven på hesten og insekterne går en stor bue udenom :jeanie:


Sådan holder man ALLE væk, også de andre heste og mennesker :hhansen:
Er helt vild med Netto!
Post Reply