GP'ish på bidløs?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Re: GP'ish på bidløs?

Post by aribeth »

det er satme ellers en lækker hest!
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: GP'ish på bidløs?

Post by JannieT »

Jeg er ikke voldsomt imponeret.
Alt er relativt
aribeth

Re: GP'ish på bidløs?

Post by aribeth »

næh.... men hesten er stadig LÆKKER!
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: GP'ish på bidløs?

Post by JannieT »

Alt er relativt
aribeth

Re: GP'ish på bidløs?

Post by aribeth »

det er slet ikke mig alt det der ranglethed.. og alle de der lange ben :hhansen:
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: GP'ish på bidløs?

Post by Annemaja »

Nå men jeg synes den første er totalt skøn at skue :elsk:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: GP'ish på bidløs?

Post by JannieT »

Fordi den går meget bag lod, ikke er i nærheden af at samle sig i nogen af øvelserne og har form som et badekar. Desuden mimrer den en del med mulen og omend den ikke har en propel hale, så er der stadig en del halepiskeri.

Men bevares det er da ikke mishandling :hhansen:
Alt er relativt
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: GP'ish på bidløs?

Post by BeritH »

JannieT wrote:Fordi den går meget bag lod, ikke er i nærheden af at samle sig i nogen af øvelserne og har form som et badekar. Desuden mimrer den en del med mulen og omend den ikke har en propel hale, så er der stadig en del halepiskeri.

Men bevares det er da ikke mishandling :hhansen:


Hmmm........... Jeg synes nu den klarer det meget godt. Specielt i forhold til hvad man ellers ser.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Mitbrugernavn
Posts: 159
Joined: Wed 13. Apr 2011 22:52

Re: GP'ish på bidløs?

Post by Mitbrugernavn »

Sikke en lækker hest, hun rider den super flot elsker at se at den så let den går ind og ud af både passage, piaff og Pirouette for lette hjælper :elsk: Dejligt at se hun løsner op efter alle samlede øvelser så hesten lige får lov at strække sig :askepot: lækker video :respekt:
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: GP'ish på bidløs?

Post by FruTusse »

Det er nu meget godt set at den hest skulle gå bag lod, for det har jeg nemlig ret svært ved at se :ehh: , tværtimod synes jeg at den går i en dejlig form og med god frihed til at kunne udføre både passage og piaff!
Man kan allerhøjst klandre hesten for at den i meget små og ultrakorte momenter gerne vil dykke lidt, og det kan man se at rytteren på fin vis forsøger at korrigere for.

Rigtig dejlig og smuk hest, det er lige mig med sådan en kompakt model, og tjaaaehhh.....har jo en svaghed for de sorte med fine sokker og hvidt i hovedet. :lea: :linski:

I øvrigt går den altså så også med kniv og gaffel - aka kandar - det kan man se her:
http://www.youtube.com/watch?v=pUAMwuyAus0&NR=1

Men også med alt isenkrammet i munden gør den det rigtig godt.

Er der for øvrigt nogen herinde der har erfaringer med bidløs trense?
Det er lidt svært at se hvilken en hende her rider med, og jeg har tit tænkt på hvilken type bidløs der giver de bedste signaler til hesten. Har set både sådan en der krydser underhagen og en der ikke gør, og er da i grunden lidt nysgerrig for at vide om der er forskel og i så fald hvad der umiddelbart virker bedst?
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Post Reply