Hvad laver du!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hvad laver du!

Post by Pia »

Måske dette er en mulighed :hhansen:

Image

Sorry, jeg ved ikke hvad du kan gøre ud over at få ham tjekket, Ane. Det lyder ikke rart eller sjovt det han har kørende pt.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

:hhansen: den er fin.. jeg har det vist et par ældre bh'er der kan bruges.

næh jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre.. han har altid været en varm/følsom hest på godt og ondt, men jeg synes det er lidt for meget lige pt.. det er muligt det er mig der er blevet ældre, men jeg vil gerne tjekke og være sikker.. :peg:

Ane

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Jeg har bestilt dyrlæge til næste tirsdag.. jeg håber de kan enten be- eller afkræfte om der er noget med synet. Det er sjovt du siger det med tilknytningen Aribeth for han har altid været ekstremt selvstændig. Men det er slut, han løber rundt når hans løsdrift makker bliver taget ud, selv om der er andre heste lige omkring ham.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hvad laver du!

Post by Pia »

Ane wrote:Jeg har bestilt dyrlæge til næste tirsdag.. jeg håber de kan enten be- eller afkræfte om der er noget med synet.


Jeg håber du bliver klogere på tirsdag :-) husk at hold os opdateret, jeg synes det er en "interessant" udvikling han har taget.

Uanset håber jeg det er noget der kan bringe nogle løsninger, for nej, det er sgu ikke sjovt at have hest hvis man skal gå og være nervøs for hvad dagen bringer!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvad laver du!

Post by misssophie »

lyder godt med brevet Ped,- men influenza sucks alligevel :ond:
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Tillykke Ped! :fest:

Jeg holder jer opdateret.. hvis han er fin i øjnene må han få lov at gå til at han falder til ro, eller også må jeg sælge ham og erkende at at jeg ikke kan få det til at fungere med så sensibel en hest længere :-?

Det er forbandet, for han er fantastisk på så mange punkter!

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvad laver du!

Post by Tukær »

Katrine "pippet" lige om denne tråd, og så ville jeg da lige give en kommentar med også ang. øjne :linski:

Men Katrine husker ganske rigtig mht. Ricko, jeg kom faktisk på at det måske var noget med øjnene, pga. det med at han "drak" i luften, inden han nået vandspejlet.

Han havde over noget tid ændret adfærd, fra at være 100% stabil, til at gå i panik i traileren, og falde over spring, og opfører sig underligt på tur...

Og jeg kunne bare ikke finde ud af hvorfor, havde ham til dyrlæge, og Tove Due, og sådan en der kunne "tale" med heste ( :opkast: ...og til trods for at hun havde "snakket" med ham, kunne hun heller ikke fortælle mig at han havde nedsat syn... :doed: ).
Men ingen ting hjalp...

Opdaget så det med vandet, og fik dyrlægen ud for at kikke på hans øjne, det blev "bare" gjort med et lille lommelygte, men vi kunne jo tydeligt se at hans propil ikke opførte sig som den skulle.

Jeg fik ikke undersøgt det mere end det, min dyrlæge mente det var stær eller uvetis (staves??), eller begge dele...

Han blev stille og rolig mere og mere blind, og ja tilsidst valgte jeg at han skulle have fred, han trives ikke som blind hest med gigt... :graed:
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Tak for svar Tukær. Det er altid rart at høre andres erfaringer.. Selv om de er med et noget trist outcome.

Jeg er lige blevet mindet om hvordan jeg plejede at ride rundt bareback i min nylon kedeldragt i alle tre gangarter vinteren 09/10 - vel og mærke på udendørsbane. Det tror jeg ville være en rimeligt risikabel affære lige nu :doed:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvad laver du!

Post by 99E »

smukke-ped wrote:så skal jeg finde ud af hvad jeg gør med min vielses ring...mine stakkels fingre er blevet så tynde, at ringen falder af....men nogle siger at man ikke kan ændre en titanium ring...så jeg skal nok snart inden om guldsmeden...

Jeg tror, jeg ville få lavet en lækker kæde til den, så.
Alternativt må du spise noget mere chokolade til den passer! :anonym:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hvad laver du!

Post by Lena »

smukke-ped wrote:Jeg laver ikke noget....har tudet over hesten....drikker kaffe....så skal jeg finde ud af hvad jeg gør med min vielses ring...mine stakkels fingre er blevet så tynde, at ringen falder af....men nogle siger at man ikke kan ændre en titanium ring...så jeg skal nok snart inden om guldsmeden...


Få endelig gjort et eller andet inden du taber den.......... Jeg har tabt min...... :mur:
Post Reply