Hvad laver du!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hvad laver du!

Post by Pia »

Tak Ane, du har vist også dit, kan jeg forstå.

Jeg ville ønske jeg havde lyst til at have en fast hest, så ville jeg gerne låne ham til du var klar igen.

Er du meget graviditets-stræt?
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Nej det synes jeg ikke.. bare sådan stå tidligt op, almindeligt fuldtidsarbejde, træne 3 heste, køre 40 km træt :-)

Synes ikke jeg er så plaget i det hele taget, krydser fingre for at det bliver ved på den måde.

Jeg overvejer at få lavet en øjenundersøgelse på Rivaldo synes altså han er mere end almindeligt spooked og når jeg tænker historik så VAR han ikke på den måde da han var yngre. :ehh:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvad laver du!

Post by Stimata Doamna »

Jeg er kun færdig med den skriftlige opgave, Pia. Der er mundtligt forsvar sidst på måneden. Og 3 valgfag i efteråret samt masterafhandling næste forår.... Pyh....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

Re: Hvad laver du!

Post by aribeth »

det er svært det der med heste når man skal have børn... hvad skal man gøre... kan man overhovedet overskue hestene bagefter... har man lysten?! og så videre... som regel tror jeg man har lysten... det har jeg i hvert fald... men tiden er bare en anden ... og man har skide meget lyst til at være sammen med det der barn :hhansen:
Samtidig så bliver der jo efter noget tid mere plads til hestene igen... og så er det sgu træls at have skillet sig af med en god hest..
Jeg håber stadig du finder en eller anden der vil låne ham!

Pia, jeg kan godt forstå dit valg...


Jeg læser stadig til eksamen... og så er jeg ret muggen på mine medstuderendes vegne... den ene halvdel har været oppe i denne her uge hos lærer nummer 1... de har fået nogle jævnt dårlige karakterer og er rigtig kede af det de fleste... har oplevet at være blevet afbrudt og sådan noget... har haft svært ved at forstå hvad det egentlig har været læreren har ønsket og sådna noget... jeg skal så op til lærer nummer 2 og han skriver så til os idag at vi skal huske at vores disposition kun måtte være et 5 minutters oplæg til eksamen en kort præsentation/uddybelse af vores opgave og der så derefter er lagt op til spørgsmål uddybning og samtale på baggrund af opgaven og pensum...

fint for mig! og os andre der skal op i næste uge! nå ved vi mere præcist hvad det er vi skal komme med... det var bare ikke DET lærer nnummer 1 fortalte os på sidste seminar... og altså ikke det INGEN af os har forberedt os til... slet ikke dem som nu HAR været oppe...
Folk er helt slået ud... jeg har talt med mange medstuderende i dag som overvejer at klage, som er kede af det og som føler sig røvrendt af vores lærer, har talt med skolen og lærerne og UVministeriet... læreren har endda fortalt til nogle af mine medstuderende at hun jo skal agere djævelens advokat i en eksamenssituation... hun har sgu vist fået noget helt galt ind i knolden! den spade!
Desuden sidder jeg og synes at det ene kompendium som er en stor del af det jeg skal op i, er det rene røv og nøgler... det er bare meninger om at man endelig ikke må skære alle muslimer over EN kam.. og jeg er da enig bestemt... men jeg vil gerne vide noget grundlæggende om islam og kulturmøder...

Ja de to lærere er der vist ikke nogen der har vært heldige med!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Held og lykke med eksamen Aribeth.. hold hovedet koldt.. og tro på det. Der er jo ingen der siger man ikke må referere udenfor pensum hvis pensum er fyldt med almindeligheder.. jeg har ofte refereret til ting jeg har læst/hørt, kronikker, fagbøger, radioudsendelser.

Jeg skal have hest.. jeg bor midt i byen og jeg bliver da bims hvis ikke jeg kan komme ud på landet engang imellem med eller uden barn.. spørgsmålet er mest om Rivaldo er for varm til mig. Lige nu er han. Om han også er når jeg har fået ungen har jeg lidt svært ved at vurdere.. eller om han er blevet mere spooked fordi han ser dårligt??

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hvad laver du!

Post by Pia »

Randi wrote:Jeg er kun færdig med den skriftlige opgave, Pia. Der er mundtligt forsvar sidst på måneden.


Vi ved jo begge hvordan du snakker når det tager dig, så den ville jeg slet ikke være bekymret for hvis jeg var dig :hhansen: :elsk:

Code: Select all

... eller om han er blevet mere spooked fordi han ser dårligt??


Jamen det kan da sagtens være en mulighed, ligesom så meget andet kan være det :ehh: Stress giver de samme symptomer, men jeg ved ikke om det kan være det? (dårligt syn kan naturligvis OGSÅ stresse!)

Nogle gange er jeg ude ved heste der hopper for det mindste og farer rundt og ser vilde ud, ofte er det meget lidt der skal til, før de finder melodien igen og slapper af.

Jeg ved ikke hvordan du har hest/træner, så jeg kan naturligvis ikke sige det er årsagen, men nogle gange åbner nye øjne nye muligheder :-)

... det var bare ikke DET lærer nnummer 1 fortalte os på sidste seminar... og altså ikke det INGEN af os har forberedt os til... slet ikke dem som nu HAR været oppe...
Folk er helt slået ud... jeg har talt med mange medstuderende i dag som overvejer at klage, som er kede af det og som føler sig røvrendt af vores lærer, har talt med skolen og lærerne og UVministeriet... læreren har endda fortalt til nogle af mine medstuderende at hun jo skal agere djævelens advokat i en eksamenssituation... hun har sgu vist fået noget helt galt ind i knolden! den spade!


Noget meget lignende det er også sket i Holbæk, det er virkelig dårlig stil! Vores ene lærer er blevet fyret.

Mange der i forvejen lider af eksamens angst har haft det virkeligt svært, heldigvis har vi været gode til at hjælpe hinanden og mødes og tale strategier og metodikker. Men det er satme sur røv og hammer uprofessionelt :doed:
aribeth

Re: Hvad laver du!

Post by aribeth »

det er sådan lidt symptomatisk for de her to lærere (som i øvrigt er et ægtepar) at de siger en ting men gør noget andet og så vasker hænder bagefter... vi har haft flere problemer med dem hele året...

Nu skal jeg bare have den her eksamen overstået... jeg forventer ikke meget... for jeg kan jo se at de ikke rigtig fatter hvad det er de skal... men pyt... bare jeg består...
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Pia Jeg har i årevis trænet mod en rolig og afbalanceret hest.. har taget kurser hos Susan og hos Tine, og redet når jeg kunne hos Kirsten Hansen .. så jeg kender min læringsteori og er ikke den der farer rundt og hidser hesten op.. På tur har vi skridtet og småtravet stort set altid fordi han ikke kan rumme fart og brænder helt sammen. I Herlev hvor vi stod i maaange år fungerede han de sidste par år upåklageligt på den udendørs ridebane, men kunne meget dårligt gå stævner da han stresser helt vildt nye steder. Da vi flyttede til Ølstykke fungerede han godt i ridehuset og mindre godt på udendørsbanen. Da vi så desværre måtte flytte igen nu her efter et år fungerer han ikke rigtig det nye sted. Han er så meget på tæerne alle andre steder end sin løsdrift at jeg som sagt ikke tør ride ham. Nu ER jeg så også mere en kylling lige pt, men han er virkelig vims. Han lever kornfrit og indtager generelt ikke noget der skulle kunne give varme heste. Går som sagt i løsdrift og har fået både magnesium og noget beroligende urteblanding her på det sidste for at se om det havde en effekt.. Det har det overhovedet ikke.

Jeg kan ikke se hvad der skulle være andet end at det er et uvant miljø.. og vel og mærke et roligt miljø, ikke mange heste og ikke mange mennesker.. Et nedsat syn kunne passe med mange af hans mønstre: meget lang tid om at falde til nye steder (+ 6 mdr). At han kan brænde sammen når der er flyttet rundt på ting på en velkendt staldgang, at han kigger så meget og slet ikke kan administrere fart i terrænnet.. og at det bliver værre med alderen. Men jeg må snakke med en dyrlæge og høre om det overhovedet er noget man kan tjekke.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hvad laver du!

Post by Pia »

Det lyder fysisk ja. Hvordan brænder han sammen?
aribeth

Re: Hvad laver du!

Post by aribeth »

Det lyder rigtig skidt med ham...
Post Reply