Ulykkesforsikring/er

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Ulykkesforsikring/er

Post by Anita »

Hmm, jeg kom galt afsted kr.himmelfartsdag, sådan rigtigt, men kunne have været værre, havde min nærkontakt med Bissens bagsko været lidt anderledes havde jeg ikke kunne skrive dette indlæg, så deeet.
Sagen kort, efter 2 uger med boksro, trukket 2x20min for hånd i de 2 uger og to dage med 45 min skridt lukkes Bissen og den røde på fold, Bissen har fået lidt Domo, til at slappe af på, og vi vender dem nede i det store stykke, men ak i stedet for at løbe ned i stykket vender Bissen som en banan og siger JUHUUUUU spark, slam lige midt i mit fjæs. Ambulance og skadestue here I come, er syet med 15 sting i munden men er ellers sluppet nådigt, kun en tand som er en anelse løs, skal til tandlæge mandag.

Det skal selvfølgelig meldes til min ulykkesforsikring, men da jeg har mere end en skal det vel meldes til dem alle eller hvordan gøres det? Håber at der er en jura strigle som kan hjælpe, jeg vil jo helst gøre tingene rigtigt, men også på en måde så jeg ikke spænder ben for mig selv.

På forhånd tak for hjælpen.

PS de sidste 2 dage har Dr. Dyr været forbi med afslapning på sprøjte til Bissen, det virker, det gør Domo pastaen altså ikke, og fra i aften kommer de ikke ind, men bliver lukket ind på sandfolden til natten istedet.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Ulykkesforsikring/er

Post by CXEC »

Øhm, der er en jurastrigle, men hun ved desværre ikke noget om foriskringsret. Men logisk set ville det vel være korrekt at kontakte dem ALLE og komme med præcis den samme forklaring, måske lidt mere detaljeret end her?

Det lyder virkelig ikke som nogen rar oplevelse. Du må have RIGTIG god bedring.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Ulykkesforsikring/er

Post by FruTusse »

Føj for den, det lyder altså noget fælt! :-o
Godt at du er sluppet så "heldigt" og at det ikke gik helt galt!

Mht ulykkesforsikring skal du melde skaden til alle de selskaber hvor du har tegnet en sådan, da de alle kan udbetale en evt. personskadeerstatning.
Check lige om ikke de dækker behandling af tandskader?

Rigtig god bedring og pas nu på dig selv! :peg:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Ulykkesforsikring/er

Post by Glory »

Det er værd at checke, om du, i en af dine forsikringer, har en tandskadeforsikring.

Både med henblik på den løse tand, men også hvis der skulle opstå problemer siden som følge af din ulykke.

Min Tonni fik nøjagtig samme tur som dig forrige December - men der røg en del tænder, og med en efterfølgende tandlægeregning på 40.000 kr, så var vi godt tilfredse med at han havde en tandskadeforsikring.
Den dækker også evt. problemer og følgeskader de efterfølgende 5 år (mener jeg at det er), så han går jævnligt til tandlæge, for at få checket, at alt stadig er som det skal være, med de tænder som ikke blev sparket ud, men som alligevel fik et voldsomt slag, og hvor hans tandkød var ødelagt og måtte lappes sammen på bedste vis.
Det ser dog ud til, at de har sat sig fast, og at der ikke kommer komplikationer.
Så forhåbentlig får han ikke brug for tandskadeforsikringen mere i forbindelse med det her - men den har sørme været rar at ha´ :-)

Generelt så er det bare rigtig rigtig vigtigt, at få sådan noget meldt - man ved ikke hvad der kan komme af problemer på sigt, som følge af sådan en tur.
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Ulykkesforsikring/er

Post by Anita »

Tusinde tak for svar, erfaringer og gode ønsker

Jeg har tjekket vores policer og kan se at tandskade er dækket på de 3, den 4 er jeg noget i tvivl om så dem må jeg lige ringe til mandag. Og så ellers igang med at udfylde skades anmeldelser, jeg håber at min tandlæge har en akut tid tidligt mandag så røngten kan afklare om der gemmer sig noget, jeg tror det ikke, men igen det er jo ikke til at vide
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Ulykkesforsikring/er

Post by Stimata Doamna »

Føj for en omgang! Hestehove hører ikke til i folks ansigter, men de havner der alligevel fra tid til anden. God bedring til dig.

God skrivelyst til forsikringerne. Det er omstændeligt, men når uheldet (eller ulykken) er ude, er det besværet værd!!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply