Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor fora der i bund og grund er ens og til en hvis grad bliver brugt af de samme mennesker har behov for at "bekrige" og nedgøre hinandens eksistens?
Om det er tærten, HD, strigler, HN eller andre jeg ikke kender til, hvorfor, jeg forstår det virkelig ikke.
Er der nogle der kan fortælle mig om jeg har været for længe på net-livet, hvis jeg i den grad er påvirket af en anden skribents idiotier, at jeg nærmest er ved at gnave min hånd af i forsøget på at ignorere personagen.
Er der nogle der kan fortælle mig hvorfor man vender tilbage til et forum man er skredet fra under vild protest?
Jeg forsøger virkelig at forstå det, SÅ HJÆLP MIG DOG!!!!
Hjælp mig til at forstå - hjælp mig!!!!
-
Re: Hjælp mig til at forstå - hjælp mig!!!!
Det eksistentielle spørgsmål kunne jeg også tænke mig at få svar på, det har undret mig i årevis!
Venlig hilsen
Randi
Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Randi
Fordi man er afhængig af drama?
Julie
Julie
Julie.
Det er sikkert sandt når det gælder de der drama exits, men de to andre sp?
Du påstår vel ikke JEG er afhængig af drama, jeg siger dig, jeg bliver æsketosset og stik kontrær hvis du påstår sådanne uhyrligheder
Det er sikkert sandt når det gælder de der drama exits, men de to andre sp?
Du påstår vel ikke JEG er afhængig af drama, jeg siger dig, jeg bliver æsketosset og stik kontrær hvis du påstår sådanne uhyrligheder
Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke kan tage en pause fra et forum uden at slette sin bruger
Alt er relativt
-
Så så, Julie har RET til at have sin mening (og du kan jo altid sagsøge hende, hvis det er...)!!!
Jeg tænker, at nettets fora mange gange fungerer som en virtuel rytterstue, bodega, kantine eller et andet sted, hvor mennesker omgås hinanden socialt med alt, hvad det indebærer af small talk, diskussioner, sladder osv. Det sker jo også, at folk skrider fra disse steder, smækker med døren og kommer igen næste dag - eller også gør de ikke. Til gengæld sker det måske ikke så ofte i det virkelige liv, fordi man rent fysisk ser folk i øjnene. Det er i hvert fald sjældent, at vi på min arbejdsplads har sådanne episoder - og heller ikke i stalden sker det så tit. Man 'glider' måske af på en anden måde, når man står ansigt til ansigt? Det er på en eller anden facon billigt rent socialt at stikke en sviner ud på nettet, tror jeg.
Jeg ved det ikke, men det er den forestilling, jeg sådan lige umiddelbart gør mig om emnet.
Jeg tænker, at nettets fora mange gange fungerer som en virtuel rytterstue, bodega, kantine eller et andet sted, hvor mennesker omgås hinanden socialt med alt, hvad det indebærer af small talk, diskussioner, sladder osv. Det sker jo også, at folk skrider fra disse steder, smækker med døren og kommer igen næste dag - eller også gør de ikke. Til gengæld sker det måske ikke så ofte i det virkelige liv, fordi man rent fysisk ser folk i øjnene. Det er i hvert fald sjældent, at vi på min arbejdsplads har sådanne episoder - og heller ikke i stalden sker det så tit. Man 'glider' måske af på en anden måde, når man står ansigt til ansigt? Det er på en eller anden facon billigt rent socialt at stikke en sviner ud på nettet, tror jeg.
Jeg ved det ikke, men det er den forestilling, jeg sådan lige umiddelbart gør mig om emnet.
Venlig hilsen
Randi
Randi
Så så, Julie har RET til at have sin mening (og du kan jo altid sagsøge hende, hvis det er...)!!!
Nårh ja, jeg kender da et par advokater, de vil nok gerne tjene et par 10.000.-
Ja, kom efter mig med advokater, fordi jeg har skrevet noget på nettet Det elsker jeg bare. Det er næsten lige så godt som hvis du lavede en tråd på hundenossen, hvor du skrev, at du havde mistet ALT for mig, evt. den SMULE respekt, du havde haft for mig, og at du var SKUFFET over mig, fordi jeg havde antydet, at du var lidt for vild med drama Jeg går bare totalt meget op i om folk, jeg aldrig har mødt, har "mistet alt for mig". Og jeg bliver kun en lille smule utryg over at folk, jeg aldrig har mødt, rent faktisk har "haft noget for mig"
Nå, Anja, jeg havde ikke engang fattet at det var dig selv, vi talte om (se mig trække i land nu). Jeg læser kun med på Tærten, når det ikke er bragende solskin, og desuden går perfiditeterne i ring derinde nu - det bliver ensformigt, synes jeg. Er du da gået tilbage til en fuser?
Julie
Nå, Anja, jeg havde ikke engang fattet at det var dig selv, vi talte om (se mig trække i land nu). Jeg læser kun med på Tærten, når det ikke er bragende solskin, og desuden går perfiditeterne i ring derinde nu - det bliver ensformigt, synes jeg. Er du da gået tilbage til en fuser?
Julie
Det var kun det midterste sp. der handlede om mig, men det ændrer altså ikke på at jeg går til advokat, jeg har læst hvad du har skrevet mellem linjerne og det er bare meget mere for meget end jeg synes for meget er!!!
NÅ
Jeg tror iøvrigt aldrig at jeg har exitet et forum med krav om sletning, men jeg har da holdt pauser fra forskellige forummer og så genfundet det efter lidt tid, men det er vist meget normalt.
Det er de store farveldramaer jeg ikke forstår, i alle fald ikke hvis formålet er at vende tilbage under lige så stort drama 1 uge efter - eller det hænger måske meget godt sammen hvis jeg tænker mig lidt om
NÅ
Jeg tror iøvrigt aldrig at jeg har exitet et forum med krav om sletning, men jeg har da holdt pauser fra forskellige forummer og så genfundet det efter lidt tid, men det er vist meget normalt.
Det er de store farveldramaer jeg ikke forstår, i alle fald ikke hvis formålet er at vende tilbage under lige så stort drama 1 uge efter - eller det hænger måske meget godt sammen hvis jeg tænker mig lidt om
Nøgleordet er drama. Har man lavt selvværd, kan man skabe uro og drama omkring sig for at føle at man betyder noget for andre mennesker. At man er vigtig. Det er forholdsvis let at forveksle oprørthed og stødte manchetter med ægte emotionelle interaktioner. Nogle mennesker tørster så meget efter anerkendelse, at selv et "Åh nej *indsæt brugernavn her* hvor er det sørgeligt - jeg vil komme til at savne dine indlæg" er værd at fiske efter.
Julie
Julie