Kun seriøse henvendelser

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Mitbrugernavn
Posts: 159
Joined: Wed 13. Apr 2011 22:52

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Mitbrugernavn »

mon ikke alle som henvender sig føler de er seriøse.. Det måske hvis hesten koster 150.000kr så skal man ikke henvende sig, hvis man kun har 15.000kr med mindre man seriøst regner med et stort afslag. :hhansen:
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by JulieT »

Det betyder, at man, som potentiel køber, må påregne, at sælger bliver sur og fornærmet, hvis man ikke køber hesten. Og evt. at de laver et indlæg på HN om useriøse købere.



Julie
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Elsoma »

Jeg syns at den med "kun seriøse henvendelser" er lige så unødvendig som " sælger forbeholder sig retten at vælge mellom købere".

I min verden er alle henvendelser på en annonse seriøs, såfremt det ikke står at hesten sælges for x-antall kroner og man kun har det halve.

Jeg har lige solgt datterens pony (høy prisklasse) her i Påsken og skrev i annonsen "kun henvendelse fra voksne", og det virket.
Hadde mange interesenter, og alle var foreldre. Og jeg syns da at selv de som kontaktet mig for at spørge ind til ponyen var seriøse. Ingen som ringer/mailer på en annonse har vel bestemt sig for at købe den selvom de viser interesse?
Og blir man møtt med at man er useriøs fordi man spør ind til annonsen uden at umiddelbart ville købe, så køber man da ihvertfall ikke?
Så er jo sælger useriøs?

Se annonsen her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27170888
hilsen Ellen, den Danofile norske!
Mitbrugernavn
Posts: 159
Joined: Wed 13. Apr 2011 22:52

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Mitbrugernavn »

Jeg finder ikke et bud på hesten, heller ikke langt under pris som useriøst, det først hvis de ikke har de penge de byder at jeg finder folk useriøse... :peg:
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by mos »

Jeg ser det som en ekstra understregning på at det er en gennemtænkt annonce, og synes man altid skal respekterer det om det er salg af hest, udstyr elle en kontaktannonce på scor.dk.
Bliver du også våd af at ride?
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Elsoma »

Men hvor går så grensen mellom seriøs/useriøs?

Hvornår er en henvendelse useriøs? Og en gjennomtenkt annonse er vel så godt skrevet at man treffer målgruppen og derved får de henvendelsene man ønsker?
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Stimata Doamna »

Da vi købte lejlighed, var vi tit useriøse. Vi var ude at se på lejligheder og huse, som vi egentlig slet ikke var interesserede i, men vi ville gerne have et godt indblik i markedet, sådan at vi kunne se, hvad vi kunne få for pengene (og se, hvor meget af prisen, man kunne slå af - rent procentuelt).

Dybt useriøst, men lærerigt.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by aribeth »

jeg fortstår det sgu heller ikke... kunne sælger ikke lige så godt skrive: "ønsker kun henvendelse hvis du allerede har pengene klar til mig når du kontakter mig!" altså... er det ikke som at sige at man KUN må ringe hvis man VIL købe hesten?
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Glory »

Jeg synes faktisk, at det er værst med det der kun seriøse halløjsa, når der ikke er opgivet en pris på hesten.

Jeg kigger lidt efter en kone til John, og er faldet over et par stykker hvor der netop står kun seriøse henvendelser, men prisen på hesten er ikke opgivet.
Så gir jeg ligesom bare lidt fortabt på forhånd, fordi hvordan Søren skal jeg kunne vide, om min henvendelse er seriøs, når jeg ikke kender prisen og heller ikke har en egentlig ide om hvad den kunne være...

Så kan jeg jo potentielt være skingrende useriøs, hvis jeg henvender mig - og eftersom jeg ikke må være det, så lader jeg altså helt være med at henvende mig.
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
aribeth

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by aribeth »

Enig Glory!

I øvrigt så forstår jeg heller ikke hvorfor man ikke oplyser pris?

Elsoma, du har solgt pony! Hvorfor er det man ikke skriver pris på i salgsannoncen?
Post Reply