Kun seriøse henvendelser

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Elsoma »

Jeg satte middel til høj prisklasse fordi jeg i udgangspunktet hadde en ca-pris, men var åben for justeringer/forhandlinger.

For at unngå spekulasjoner osv, valgte jeg at antyde et prisklasse uden at være mer konkret. Regnet med at de som ville ha den type pony tok kontakt og det stemte.

Jeg tenkte at annonsen skulle skabe interessen, og at det var viktig at folk tog kontakt og at vi kom i dialog.
Av samme årsag nevnte jeg ikke navnet på ponyen, eller mit fulde navn, eller rytters navn.
Nogen spurte så om mer konkret prisantydning hvilket de fikk, nogle sa at desverre for dyr (fair nok), andre gikk videre og prøvde ham osv.

Men jeg er nok litt der, at hester/ponyer opptil 100 000, bør der stå pris på. Kommer man over så er man i et lidt annet marked tror jeg.

Men jeg ville ALDRI skrive i en annonse at prisen er til forhandlig, gi bud osv. Så får man mange useriøse henvendelser tror jeg. Og selv ville jeg for det meste løbe hurtig forbi en sådan annonse.
Det samme med hjem før pris. Det var en af tingene som lå mig på hjertet, men det skrev jeg ikke. For jeg kunne jo selv bestemme hvem jeg ville sælge til og til hvilken pris.

Så jeg slapp for spekulanter, ponyen får et superhjem og selv i disse tider blev jeg som sælger også fornøjd med handelen til en god pris. Både for køber og mig! Og jeg ved at ponydyret fortsetter med at være den glade veltilpassede nussehoved som han alltid har vært. :elsk:
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Elsoma »

Glemte lige at skrive at mange af de som henvendte sig ga mig ros for annonsen! Det er jeg faktisk rigtig glad og stolt over.
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by HHansen »

Tillykke med salget Ellen!

Har i så fundet en hest til datteren?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Elsoma »

Nej, ikke ennu. Har kigget lidt, men vi har ikke dårlig tid. Tror nok at hun vil starte opp en ny unghest, og vi valgte at vente til ponyen blev solgt.
Hun trænte ham jo hele tiden, og har startet ham i hesteklasser så hun har ikke hatt tiden til en til. Så resultatet er en pony der går chancemanger i 3 serier, har begynt at "trampe" lidt i piaff, gjør hederlige galoppiruetter og ser ud som han er født med kandar! :lol:
Regner med at hun kanskje tar et "friår" fra hest, om ikke et riktig godt emne/tilbud dukker opp. Hun blir jo stadig oppringt om hun ikke vil ride andres heste, så hun klarer sig nok. :heidio:

Men at det blir ny hest er regner jeg med.Så alt udstyr ol som kan bruges til en større udgave blir jo beholdt.
hilsen Ellen, den Danofile norske!
Mitbrugernavn
Posts: 159
Joined: Wed 13. Apr 2011 22:52

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Mitbrugernavn »

Jeg hader når der ikke står en pris, syntes godt at salgsstalde og avler som annoncer kunne skrive en min pris, ringede til en avler som havde en tilsalg til 75-100.000 på ridehesten, den kostede 100.000kr og det var plus moms -poogift der er da lidt forskel på 100.0000 og 125.000kr. Det er sjældent man bliver positivt overasket når der ikke står pris ved annoncen, det er ihvertfald min erfaring.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Frieser9460 »

Jeg må indrømme, at jeg i min annonce for Futte har skrevet "kun seriøse henvendelser"... Det skrev jeg i håb om at sortere alle de der useriøse "ih og åh, hvor er han dejlig, men jeg kan ikke købe ham" kommentarer fra, og hvad folk nu ellers kan finde på at komme med af useriøsiteter. Og indtil videre har det da virket... eller noget... men der er så slet ikke kommet en eneste henvendelse i det hele taget, ud over en 15-årig pige, som ville bytte med en anden blandingsplag på 2 år, hvilket absolut ikke havde nogen interesse.

Så dybest set er det der "kun seriøse henvendelser" måske en smule overflødigt...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by JannieT »

Jeg er altid useriøs, når jeg henvender mig til nogen.
Alt er relativt
mos
Posts: 111
Joined: Fri 15. Apr 2011 22:27

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by mos »

Hvorfor er det en selvfølge. Jeg har da aldrig fået tilsendt et.
Bliver du også våd af at ride?
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by JulieT »

"Alle fire hove og pandelok medfølger"


Jeg er altid totalt solgt, når der står, at hesten er trænet med HMS. Den køber jeg.


Julie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kun seriøse henvendelser

Post by Stimata Doamna »

mos wrote:Hvorfor er det en selvfølge. Jeg har da aldrig fået tilsendt et.


Det vil du have interesse i at få for fremtiden :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply