sikke en morgen!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
aribeth

sikke en morgen!

Post by aribeth »

ja, man får næsten lyst til at citere Peter A.G "det den dejligste morgen i 100 år"... men jeg gør det ikke! :linski:

Det er smukt vejr!
Jeg har verdens dejligste familie!

Vi vågnede halv otte, og jeg kørte til den nærmeste by efter morgenbrød... jeg synes det er fedt at bo herude på bøh-landet... på vej ned igennem skoven hilste jeg på et par naboer som også var på vej efter morgenbrød... sådan et ægtepar, med cykelhjelme der matcher, cykeltasker på bagagebæren, og lys på så de kan ses! Hyggelige mennesker... meget ordentlige mennesker!
Sagde godmorgen til en gammel skolelærer, og en af mine gamle veninders far, som jeg lige snakkede lidt med om løst og fast...
I køen ved kassen, fik jeg lige sludret med en af de skæve eksistenser som bor i en mindre landsby ikek langt fra os, han købte 12 guldbajere, en sæk kattefoder, rugbrød og den tykke ende af et halvt franskbrød. Så læssede han det hele i sin cykeltrailer og vi snakkede om hvor fantastisk det var at køre op igennem skoven og se alle anemonerne på sådan en dag som idag... han skulle lige holde en pause midtvejs og drikke et par af bajerne inden han kørte hele vejen hjem!

Hjem og kramme farmand og Maxen... spise morgenbrød... og nu tror jeg snart vi skal ud i haven... hestene skal i hvert fald have en krammer her til morgen når de får deres hø...
Mitbrugernavn
Posts: 159
Joined: Wed 13. Apr 2011 22:52

Re: sikke en morgen!

Post by Mitbrugernavn »

Det så skønt :gunilla: , her sover familien stadig så jeg kan lige nå nyde kaffen inden der kommer gang i huset. :jeanie: Jeg skal op at vaske Lulu, Julie klarede Robin i går vi kører til stævne over middag med begge heste. :-) Ville heller nyde dagen hjemme end bruge det meste af dagen på at kører og at være i et ridehus. Men de lover da heldigvis godt vejr i hele påsken :skoer:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: sikke en morgen!

Post by 99E »

Vi har sovet længe - rigtig længe (jah, lige for tiden trænger jeg åbentbart til 10-12 timers søvn i døgnet...).
Nu er vi ved at gumle morgenmad: Hjemmebagte boller med masser af kardemomme (jeg æææælsker kardemomme) og "diverse oste" - og ikke mindst: Annettes vidunderlige græskarmarmelade!
Og mig? Jeg har en kop varm kaffe med ahornsirup og mælk.
Og om lidt kommer Sorcha's EkstraRytter (og ved slet ikke at dagens betaling for at ride er BÅDE at muge OG at pudse en noget hengemt trense..).

Jo - det er en god morgen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: sikke en morgen!

Post by Ane »

jeg har også sovet længe og drikker nu kaffe mens der er æblekanelmuffins i ovnen til dagens barselsbesøg, derefter skal jeg vise min lejlighed frem til en ejendomsmægler og så lege med ponies vil jeg tro..

jeg snakkede også med en "skæv" eksistens (mærkeligt udtryk) den anden dag, han stoppede mig en dag jeg kom hjem i ridetøj og fortalte at han elskede heste og var udlært berider fra Ringkøbing ridecenter engang i start 80'erne og talte varmt om ham berideren der havde lært ham op. Han var udlært på den spanske i Wien.

Jeg overvejede at tilbyde ham en halvpart på Rivaldo.. tænkte at han nok havde drukket sig ud af ridemiljøet inden man begyndte at krølle hestene sammen og sidde som om man stod på vandski..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
aribeth

Re: sikke en morgen!

Post by aribeth »

nårh ja!! tillykke Egern...
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: sikke en morgen!

Post by Anja »

Åh ja, en herlig morgen.

Har sovet til kl. 10.15 for første gang i en evighed, var til påskefrokost igår med et bundt skøre tøser (seriøst underlige tøser mig selv incl.). Nu kalder haven, grillen, huset og et par venner - det bliver en god dag :askepot:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: sikke en morgen!

Post by CXEC »

Har sovet DEJLIGT længe og det er en SKØN DAG! Satte Ode to Joy på!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply