Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by annetteB »

Tokke og Cooper søger nye hjem.

Tokke er shetlænder, velegnet som lillebørnepony og som selskabshest. Han er Hele Verdens Lille Ven.
og Verdens Sødeste Shetlænder.

Cooper er en krydsningshest på 159 cm i stang. Han er den ideelle skovturshest idet han har bred ryg, små gangarter og stor udholdenhed...og studser ikke over grøfter og væltede træer o.l.

De koster ingenting, men må ikke videresælges.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by Ane »

Alder og almen sundhedstilstand?

Jeg er ikke interesseret (har rigeligt med heste), men hvordan skal nogen kunne love ikke at videresælge dem?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by annetteB »

de skal være nogen jeg kender til...eller nogen som en jeg kender kender til. Og så skal de give mig deres ord på det.

Derfor annoncerer jeg dem ikke til salg, for så vil jeg hellere have dem slagtet med det samme.

De er sunde, raske, går uden sko, billige at fodre på.
Cooper er 15 år, tokke er 19...så vidt jeg husker. Der er stamtavle på tokke, så det kan da checkes op.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by BeritH »

Det kan man da sagtens love. Det er da bare et spørgsmål om at have aftalerne på plads inden overdragelsen, så man ved hvad man siger ja til.

Hvis man ikke må videresælge, så skal det bare være aftalt hvad alternativet er.

Men fortæl bare lidt mere om dem Anette.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by Ane »

folk bliver jo skilt, syge og dør sågar, jeg ville aldrig love nogen at jeg ikke ville sælge den hest jeg hjalp den af med, med mindre jeg kunne sende den retur hvis der hændte mig noget.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by misssophie »

foto´s ?
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by annetteB »

har ingen fotos lige nu - finder nogen hurtigst muligt.

Når jeg siger, at de ikke må handles efter overdragelsen betyder det i realiteten, at hvis man pga det ene eller det andet ikke kan beholde dem længere - så må man ringe til mig, så skal jeg enten hente dem igen eller foranledige at de bliver lavet til løvefoder.

det er ikke sådan at man skal hænge på dem til evig tid og fodre dem med vælling når de har tabt alle tænderne af alderdom.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by Ane »

så giver det bedre mening..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by misssophie »

du vil vel helst af med dem samlet?
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvem vil ha' en hest...og en pony?

Post by annetteB »

Det er ingen betingelse.

Cooper er en rar hest. Typisk leftbrainer, der vil gøre alt for en godbid og bliver vrangvillig ved tvang. Han har kort reaktionslængde - flygter sjældent mere end 10 meter selv fra MEGET MEGET skræmmende ting, og er generelt ikke særlig nem at skræmme.

Tokke er SØD.
Han kan rides af børn. Er tilkørt for vogn og slæde og kane. Ikke bange for nogen ting i verden - heller ikke for at gå alene.

Begge er sunde og raske. Det alvorligste nogen af dem har fejlet er, at Cooper har haft muk i en hvid bagsok engang i vinters.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply