Popfugl og hummersnød

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
JulieT

Popfugl og hummersnød

Post by JulieT »

Kom så med jeres barndoms guldkorn... hvad troede I, det hed.. eller var?

Popfugl: Sådan en fugl med lidt spræl i og friske pangfarver må da være en popfugl
Hummersnød: Når man ikke har nogle hummere at spise eller noget andet mad, er der hummersnød
Laserbrev: Sådan et brev, man sender til avisen, som så trykker det med nogle grønne lasere eller noget (jeg så i hvert tilfælde grønne laserstråler for mig)
Sygekassebriller: Briller, som ligger i Falck-kassen i tilfælde af at man bliver akut nærsynet (Jeg var altid meget fornærmet over at der ingen var i vores kasse)

Hvis man aldrig har været lige så åndssvag som mig, må man også gerne bidrage med sine børns eller andre folks børns tåbeligheder.

Julie
Intunia

Re: Popfugl og hummersnød

Post by Intunia »

Hummersnød :viben: :viben: den var god.

Det er lidt svært at huske, når man skal.
Men lasandwich, er når man lægger 2 stykker lasagne ovenpå hinanden.
bla bla bla
Anja

Post by Anja »

Englands-isen :jeanie:

Forstod ikke helt hvorfor den ikke lå i England.
JulieT

Post by JulieT »

En bekendts søn kunne ikke forstå at man skulle helt til Jylland for at købe en Sjællandspony
Frieser9460

Post by Frieser9460 »

:viben: :viben: :viben:

En Lommedykker: Krydsning mellem en lom og en lappedykker?? Eller bare en sulten kreditor?? :hhansen:

Og så har jeg en lidt sød historie, som desværre ikke er min egen, men som min mormor engang fortalte. Hun og min bedstefar havde nogle venner, hvis lille barnebarn på 3 år en dag kom løbende ind fra haven og råbte: "Bedste, Bedste, se et stikkersvin!" Drengen blev selvfølgelig formanet om, at sådan noget sagde man bestemt ikke - det var et fy-ord! Men drengen insisterede, trak bedstemoderen med ud i haven og pegede: "Se, Bedste, et stikkersvin!" Og det var så i virkeligheden et pindsvin, som tussede rundt ovre under hækken... :viben:

Nå ja... og så undrede jeg mig selv, da jeg var barn over, hvad pokker en "lækage" var for noget (udtalte ordet, som det staves)... :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
JulieT

Post by JulieT »

Den der lækage har jeg også studset over mange gange. Og bacon.

Julie
JannieT

Post by JannieT »

I denne 90'er udgave af "Sweets for my sweet"

Troede jeg som barn, at de sang "ti poser chips" :afro:
Alt er relativt
aribeth

Post by aribeth »

jeg kunne ikke forstå hvad det var for en ring sådan en kvittering...

og jeg troede også det hed englandsisen...

og så legede jeg ind imellem spion... som udspekulerede de andre... ja ... jeg spionerede ikke... jeg spekulerede....
KatieKat

Post by KatieKat »

Jeg kan huske at min mor var træt af at vi meget ofte fik besøg af Europas Vidner.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Stimata Doamna

Post by Stimata Doamna »

Lækagen og den udspekulerende spion kender jeg også - og hvor tage er der lige på en tagetage??
Venlig hilsen
Randi

Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply