Stresset??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Stresset??

Post by vicky02 »

Den sidste tid har været noget værre r^v, sagt mildest talt.
Jeg fødte for et år siden, og den første tid var svær pga gentagne brystbetændelser og deraf amme problemer. Det blev løst og vi kom videre.
Så blev min mor og søster dødligt uvenner (eller rettere, min søster blev sur på min mor). Jeg sagde fra starten af, at jeg ikke ville blandes ind i det, aner stadig ikke hvad der er grunden, men da min mor stod med et større problem kort tid efter, valgte jeg jo selvfølgelig at hjælpe hende med dette, hvilket åbenbart er tolket fra min søster af, at jeg så har valgt side...Og efter det, har det ikke skortet på negative kommentare den vej fra, både direkte og via fælles venner. (min søster er 40 år...Bare så i ved det ikke er en teenager).

Det gik ok, jeg fik et vikarjob, jeg var glad for, så det tog ligesom toppen.

En sideløbende ting var at jeg gentagne gange har haft nogle voldsomme hekseskud. En enkelt gang så slemt, at en ambulance måtte hente mig.

Så blev Rumle skadet og skal aflives...Her har dyrlægen efter snart 2 uger stadig ikke skrevet papirer. Så han bliver nok aflivet udenom forsikringen, da han har ondt.

Indenfor de sidste 14 dages tid, har jeg så døjet med rumle, min søster der igen rørte på sig, min ryg der drillede og en datter, der skal på riget, idet hun har en knude der er så stor, at det lokale sygehus ikke vil tage ansvaret. -I fredags endte det ud med jeg blev indlagt på sygehuset pga mistanke om mavesår (har haft det før), og da jeg ringede til mit vikarjob og sagde dette, blev jeg fyret.

Jeg er pt hjemme nu, da sygehuset alligevel ikke kan gøre noget før de får bestilt en gastroskopi og en eller anden undersøgelse til mig, men jeg er HELT slået ud.
Jeg sover så tungt, at jeg ikke hører min datter (aldrig sket før!!!). Jeg slæber mig igennem dagene. Jeg er led og ked hele tiden. -Prøver alt hvad jeg kan, får at få dagene til at ligne noget der kan ligne normalt, men det går bare ikke.

Jeg ved sgu godt jeg er stresset. Det er vel fair nok (der er en del småforhold oveni jeg ikke lige gider at pensle ud her), men jeg er virkelig oprigtig bange for at jeg er ved at ramme noget depression af en art.
Har været der også før...Og det kan jeg slet ikke overskue.

Kan en eller anden ikke være sød og sige, at det er ok, og så snart jeg har fået løst alle mine knuder, så er jeg glad igen?

Syntes ikke det er fair overfor min dejlige mand, han skal trækkes med mig. Det er ikke fair overfor min datter, at jeg ikke er den mor, jeg burde være osv osv.....
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Stresset??

Post by 99E »

Mjah, jeg synes det lyder som en god gryderet med stress, du er ved at koge der. :ehh:
Jeg synes også det lyder som om du skal tale med din læge! :peg:

(Hvis der her kommer nogen som helst kommentarer om om det er MIG, der skal sige til folk, de skal skrubbe til lægen, får I TÆSK!. Nå.)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Stresset??

Post by CXEC »

AFSTED til lægen ASAP! Og helst igår!


Jo før det kommer i behandling, jo bedre vil du få det. OG så kommer det til at flyde og du bliver glad igen.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: Stresset??

Post by lisbethdue »

Du lyder som om du allerede er ramt af det der depressions-noget...??! Afsted med dig til lægen - og helst igår!!! :kindkys:

Ang. aflivning, så fik jeg en "fremmed" dyrlæge til at aflive min gamle hest. Hun havde selv papirer med, som hun udfyldte og underskrev, og jeg fik dem sammen med regningen. Så kunne jeg selv sende dem ind til forsikringen (som jeg havde fået ok fra for aflivningen), og efterfølgende fik jeg udbetalt forsikringssummen. Blot til orientering
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Stresset??

Post by Ane »

Problemet er jo lidt at lægen ikke rigtig kan sygemelde en fra ens privatliv. Jeg ville se at få fjernet nogle af de elementer der kan fjernes og som presser dig. Sig til søster/mor at de må holde sig væk eller finde ud af det med hinanden. Aflive hesten (hvis ikke du vil vente på forsikringen alligevel) og så fokusere på dig selv og familien.

Inden jeg får skudt i skoene at jeg forsimpler ting så er min helt personlige erfaring at handling giver overskud.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Stresset??

Post by Annemaja »

Enig med Ane.

God bedring ;-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
aribeth

Re: Stresset??

Post by aribeth »

men det er rigtigt Ane...

Det hjælper at handle... og i din situation skal det nok være noget med at melde fra fra så meget som muligt!! Meld ud overfor din søster og mor at du er syg og at DU ikke orker deres indbyrdes problemer, for det bliver du ikke rask af!
Rumle... det er en overskuelig periode... desværre på mange måder, men det er godt når han er væk!

Du skal kun koncentrere dig om dit barn... og dig selv!!

Afsted efter en sygemelding!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Stresset??

Post by misssophie »

enig med Ane og Aribeth.

sortér de ting fra du overhovedet kan slippe afsted med, og derudover skal du øve dig i at stoppe de tanker der kværner rundt og rundt, uden at du kommer nogen vejne. skriv alle tankerne ned på et papir,- og prøv at få den ud af hovedet.

meld klart ud til omgivelserne at du bliver nødt til at hive stikket ud.

husk en gang i mellem at omgive dig med positivt selskab, der kan "oppe" dig lidt.

lad være at påtage dig din søsters og mors problemer,- lige nu er det dig der har problemer,- og så skal du ikke bruge krudt på at prøve at hjælpe andre.

når det ser sort ud, og man er nederst i rutchebanen,- så kan de jo næsten kun gå opad, og det kommer det også til for dig!

pas på dig selv
Misssophie
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Stresset??

Post by vicky02 »

I er altså dejlige!!

Jeg kan jo kun give jer ret i det i siger. -Men det er satans svært!

Mht mor og søster, har jeg sat mig ud på sidelinien, men min søster fortsætter. Jeg har nu valgt at scanne kald.
Mht Rumle, fik jeg endelige fat på dyrlæge imorges, som sagde papirene var sendt afsted nu.

Har idag været ude med en rigtig god veninde hele dagen. Vi har været ude og kigge på en potentiel lånehest og jeg har fået en tur på hendes, men det får bare ikke humøret ordentligt op.


jeg syntes selv jeg får sat mig sammen med veninder og familie og får de gode stunder....

Hvor jeg bare elsker Strigler..... Man kan sgu altid få et kærligt los i røven, og et klap på skulderen!!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Stresset??

Post by Ane »

Så lidt du :linski: - det er frustrerende når alt ramler ned om ørerne på en på en gang..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply