Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by Lena »

1. februar flyttede UNIK.
Han havde det godt hos Sannie og drengene, men jeg fik slet ikke brugt ham dét jeg gerne ville. Jeg fik simpelthen for lidt for pengene. Så enten skulle jeg erhverve trailerkort og købe en trailer........ eller også skulle jeg flytte ham til et sted med de faciliteter jeg skulle bruge. Jeg valgte at flytte til et sted med ridehus, ridebane og en masse fede turmuligheder.

UNIK er faldet utrolig godt til. Han er en del af en flok på 8 individer.

Vi er begyndt at få undervisning. Jeg har aldrig lært at ride, mit succeskriterie har været at blive siddende...... Den smule undervisning jeg har fået, mens vi stod på ridecenter tiltalte mig ikke- Jeg skulle tage alt for hårdt fat i munden på UNIK... Men jeg synes det var svært at finde en underviser jeg kunne have tillid til, så vi tullede bare rundt på skovture.........

NU har jeg så fundet en underviser...... Jeg har fået undervisning to gange og jeg må sige at det er meget sjovere end jeg husker..... UNIK går meget bedre end jeg husker....... og jeg har slet slet ikke fat i ham på samme måde som jeg husker.......

Det kan godt være at jeg er blevet ældre og lettere dement..... men altså.......

Hold kæft, hvor er det fedt........ Jeg kan se at UNIK har haft godt af de mange ture vi har været på..... Han har tabt sig "et par huller i gjorden" og jeg kan mærke at jeg har haft godt af at tabe 20 kilo og er begyndt at løbe, for den halve times undervisning er ikke noget problem for min kondi..... kun mine mavemuskler....... :hhansen:

Jeg har aldrig troet at jeg skulle blive sandkasserytte........... men det er faktisk sjovt........... og så har jeg hørt at man aldrig bliver for gammel til at lære........ :hhansen:
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by FruTusse »

Det lyder da bare super fantastisk dejligt!

Og fedt at du samtidig har fundet en underviser som du har gavn og fornøjelse ud af. Total win-win situation! :jeanie:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by MetteboDeluxe »

Nej hvor er det bare fedt for jer :heidio:

Skal du ikke snart have nogen til at tage billeder? :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by Lena »

Det er total win-win situation..........

Hmm.......... Jeg fik taget nogen lige efter vi var flyttet derud, men regner med at Fellpony tager nogen nye i maj måned. Så har vi boet der i to måneder og der kan måske anes en forskel på UNIK...........

Men du kan få et par af dem fra marts måned.......

Image

Image

Image
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by MetteboDeluxe »

Når Luxusdyret engang ikke er her mere skal jeg altså have sådan en bamse. Han er simpelthen så fin :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by Lena »

Ja, jeg synes jo også han er fantastisk...... Han passer lige til mit temperament og behov.....

Han blev chippet og vaccineret forleden og dyrlægen havde kun rosende ord til overs for ham....
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by CXEC »

:elsk:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by Intunia »

I er totalt for lækre begge to :elsk:
Og nej, man bliver aldrig for gammel til at lære, jeg regner også med at skulle lære det der sandkasseridning en dag.
bla bla bla
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Flytning, undervisning og ømme mavemuskler

Post by Stimata Doamna »

Det lyder rigtig dejligt for jer begge to :-)

Hverken heste eller mennesker bliver for gamle til at lære - det med at man ikke kan lære gamle heste nye tricks er helt klart en skrøne. Alfa har fx lært at gå på toilettet efter ridning :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply