Lukker Se og Hør?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply

Lukker forlaget Aller "Se og Hør"?

Ja, det tror jeg.
2
12%
Nej, det tror jeg ikke.
15
88%
 
Total votes: 17

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Lukker Se og Hør?

Post by 99E »

Til min forbløffelse hørte jeg i radioen forleden (vi er lidt bagefter heroppe) at "alle" (i det pågældende P1-program, i hvert fald) er sikre på, Aller bliver nødt til at lukke Se og Hør som følge af hele Nets/-PBS-/kreditkorts-/nogen-har-skrevet-en-bog-skandalen...
:ehh:

Og jojo, jeg har jo hørt at Se og Hør har betalt en ansat et eller andet sted for at give dem fortrolige og ulovligt indhentede oplysninger om div. kendissers kreditkort.
:ehj:

Men jeg må indrømme, jeg bare tænkte: "Nåh, jah, Se og Hør, det undrer mig egentlig ikke vildt..."
Og så havde jeg da nok tænkt at de ansvarlige ville blive råbt ad af en dommer og få en bøde eller noget, og at de pågældende kendisser ville blive sure og den slags.
:linski:

Men - og her kommer alle mine fordomme om Se og Hør-læsere: Jeg havde egentlig også tænkt, at Se og Hørs læsere nok egentlig synes det er smart nok, bare de får alle de spææææææændende historier om de kendte og kongelige - og gerne med billeder af dem på ferie og i private situationer, hvor de ellers følte sig... Jah, private og i fred.
:anonym:

Og - tænkte jeg - så længe Se og Hør SÆLGER - så er det vel en god forretning for udgiveren? :ehh:
Og så bliver de vel ved med at lave bladet?! :ehh:
Uanset hvad alle dem, der IKKE køber det, så måtte mene? :ehh:

Og egentlig tror jeg da heller ikke, den gennemsnitlige læser af alle de ANDRE blade fra Aller tænker over, at det er samme koncern?
Egentlig aner jeg da ikke hvem der udgiver de par madblade, jeg ind imellem køber for hyggens skyld - det er ikke engang faldet mig ind at tjekke OM det er Aller... Og jeg tror ikke, jeg ville lade være med at købe dem bare fordi det evt. er...
:ehh:

Hvad siger I andre?
Lukker Se og Hør?
Og bør vi indtil da boykotte samtlige magasiner fra Aller?
Eller er det fuldstændigt ligemeget, så længe de ansvarlige bliver straffet som loven siger det?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Lukker Se og Hør?

Post by misssophie »

hverken Aller eller Se & Hør lukker

det er en totalt fed forretning for Aller at drive Se & Hør,- nu laver de lidt undersøgelseskomité, fyrer et par medarbejdere og siger fy og lover bod og bedring,- og så fortsætter de.

det har de gjort flere gange før med andre ting,- og det virker jo fint for dem
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Lukker Se og Hør?

Post by aribeth »

Nej, jeg tror ikke det lukker... Men Nets har lidt et forklaringsproblem, synes jeg.
Raxacoricofallapatorius
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Lukker Se og Hør?

Post by Felis »

Nej, selvfølgelig lukker Se & Hør ikke, tværtimod vil oplaget da stige, fordi nogen vil elske at svælge i om der kommer flere "sensationelle" nyheder frem, som f.eks. om HKH Mary igen bestiller tøj hos H&M eller om hvor vidt Erik Clausen også skider på en avis på køkkengulvet i sit eget hjem, som han gjorde i en filmrolle og den slags...og det er garanteret kun i den uge vi kommer til, at en eller anden Supermarkedskæde boykotter og lader være med at sætte bladet på hylderne.

Jeg synes ikke det kun er Se & Hør der bærer skylden, men i højeste grad den båtnakke ved IBM/Nets, der har tilsidesat AL moral for ussel mammon, og har overtrådt diverse love og regler ved at videregivere fortrolige oplysninger han havde adgang til via sit arbejde.

Nu blev Se & Hør afsløret....jeg tror ikke det er de eneste der ikke er helt rene i kanten med hensyn til hvorfra og hvordan de får deres oplysninger....fordi mange blade og aviser har i forvejen en ret lemfældig omgåelse af f.eks. persondataloven, Loven om ophavsret med mere.

Men nu blev det Se & Hørs svinestreger der først blev afsløret og nåede ud til offentlighedens kendskab......og det kun fordi en journalist fandt på at krydre sin nyudgivne bog med de delikate oplysninger, hvad grunden så måtte være....hævn, forsøg på at speede salget af bogen, eller hvad ved jeg.

Medieverdenen er mere rådden end de fleste går og tror......og de er det KUN fordi det sælger....målet helliger midlet..
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Lukker Se og Hør?

Post by Dorte Hansen »

Det Felis sagde.....
Nu med køter-bande!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Lukker Se og Hør?

Post by Anja »

"News of the World" lukkede, det er vel på baggrund af den sag de mener at "Se og Hør" er i fare for at blive lukket ned.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lukker Se og Hør?

Post by Frieser9460 »

"Se & Hør" er ikke et blad, som på nogen måde har min interesse, og jeg har altid vidst, at bladets journalistiske moral kunne ligge på et meget lille sted, så hvis det lukkede, ville det ikke røre mig det fjerneste... men når det er sagt, tror jeg ikke på, at bladet lukker. Tværtimod vil hele denne sag - som Felis også er inde på - iblandt alt det andet også komme til at fungere som "skjult reklame" for bladet. Folk, som ikke normalt læser "Se & Hør", vil måske blive nysgerrige og købe bladet... Trist, men sandt.

Jeg mener imidlertid også, at den største synder i sagen er personen hos IBM/Nets, som har videregivet fortrolige oplysninger til bladet. Det er rystende, at den slags kan finde sted.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Lukker Se og Hør?

Post by 99E »

Anja wrote:"News of the World" lukkede, det er vel på baggrund af den sag de mener at "Se og Hør" er i fare for at blive lukket ned.

Det tror jeg også - og så tror jeg, der er en del journalister, som ville ønske S&H lukkede...

Jeg tror det ikke.
Jeg tror, bladet uden de store problemer rider stormen og retssagerne af og fortsætter as usual.

Jeg er i virkeligheden langt mere bekymret over, det åbenbart er så "nemt" at få hvad der burde være fortrolige oplysninger ud af fx Nets... :doed:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Lukker Se og Hør?

Post by Lena »

Jeg håber de lukker lortet...... Der er jo ikke en dag uden der er en ny "medarbejder" der dukker op i velrenomerede firmaer.... Men brodne kar findes jo alle steder!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Lukker Se og Hør?

Post by 99E »

Tjahm jeg ville heller ikke græde mig i søvn over, hvis S&H lukkede...
Overhovedet.
Men jeg tror det ikke...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply