Hjemmebagt pita

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: Hjemmebagt pita

Post by Fru Hurup »

AMO's opskrifter plejer at være gode. Jeg har dog ikke prøvet dem endnu, men her er opskriften fra AMO:


500 g hvedemel, 3½ dl. lunkent vand, 25 g gær og 1 tsk groft salt.

Opløs gæren i vandet. Ælt salt og ca halvdelen af melet i.

Ælt resten af melet i, lidt ad gangen. Dejen skal være smidig og ikke hænge i fingrene.

Dæk skålen til og stil dejen til hæving til den er hævet til dobbelt størrelse (ca 1 time)

Slå dejen ud på melet bord. Del den i 6 lige store dele. Rul hver del til en bolle.

Tænd ovnen på 250 g. Rul hver bolle ud til en cirkel på ca ½ cm tykkelse.

Læg brødene på en plade dækket med bagepapir. Lad brødene hæve ca 10 min.

Bagetid ca 8 min. midt i en 250 g forvarmet ovn (varmluft 230 g) gerne på bagesten, til brødene pustes op til lysebrune balloner. Afkøles straks på en rist, dækket af et viskestykke.
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: Hjemmebagt pita

Post by Fru Hurup »

OK - Opskrifterne plejer at holde stik antalsmæssigt, og de plejer også at være lette at gå til.
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
aribeth

Re: Hjemmebagt pita

Post by aribeth »

jeg har bare lyst til at komme ud og spise!
aribeth

Re: Hjemmebagt pita

Post by aribeth »

vi skal have langtidsstegt roastbeef... men stegte katoller til... og ærter og broccoli...
aribeth

Re: Hjemmebagt pita

Post by aribeth »

vi kommer ikke nogen steder i weekenden... vi skal til 2xfødselsdag om søndagen og græsset skal gødes lørdag... og måske skal vi sætte kartofler også ... og imorgen kommer jeg sent hjem så der gider vi vist ikke andet end at sidde og glo i sofaen...


og på tirsdag har vi fucking bryllupsdag!!


men måske i næste weekend... bedstrforældrene står også på nakken for at få lov at passe barnet...
Post Reply