Tvangstråd: Identitet

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by Intunia »

99E wrote:
Intunia wrote:De der tvangstråde, er de ikke lidt krævende ? :hhansen:

Jeg er ikke så god til de der popcorn-tråde - dem der med "Blahblahblah, og det var det, har I det også godt?!".

Smalltalk får jeg klaret på arbejdet.
Goodies gemmer jeg til her.


Jeg synes du er udemærket til popcorn-trådene. Men her er måske et punkt til din liste; duer ikke til smalltalk f.eks.

Jeg er til gengæld herre dårlig, til det der med lister, men jeg synes julie har fat i noget rigtigt her:
Egentlig tror jeg, der er forskel på éns "identitet" i den forstand at man gerne vil ses på en bestemt måde, og så éns virkelige identitet, som jeg tror, man kommer tættest på ved at registrere, hvad det er for nogle mennesker, man bedst kan identificere sig med, hvis man mærker efter.


Jeg er sikker på at min liste ville være rimelig prætentiøs, for det jeg ser mig selv som, er som regel ikke det samme som andre ser.
bla bla bla
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by JulieT »

Jeg er sikker på at min liste ville være rimelig prætentiøs, for det jeg ser mig selv som, er som regel ikke det samme som andre ser.



Måske kun dem, der kan identificere sig med dig.

Men hvad så hvis man enormt godt kan identificere sig med nogen, der ikke gengælder følelsen :anonym: :oeje:

Julie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by Intunia »

JulieT wrote:
Jeg er sikker på at min liste ville være rimelig prætentiøs, for det jeg ser mig selv som, er som regel ikke det samme som andre ser.



Måske kun dem, der kan identificere sig med dig.

Men hvad så hvis man enormt godt kan identificere sig med nogen, der ikke gengælder følelsen :anonym: :oeje:

Julie

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener :ehh:

Altså når jeg siger prætentiøs, så kan det f.eks være, hvis jeg siger at min identitet indeholder noget kan selv/vil selv. Det er vigtigt for min identitet ikke at benytte mig af manipulation eller kvindelig sær status ude i samfundet.
Men herhjemme tager jeg måske gerne imod nogle tilbud som at slippe for at hugge brænde osv. Ligesom min mand også gerne vil slippe for vasketøjet. Fint nok. Men ude på en arbejdsplads ville jeg sgu blive fornærmet hvis nogen ville til at bære noget for mig.
bla bla bla
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by JulieT »

Hæhæ, Ped. Du skulle få dig en unge, bare så du kan komme i mødregruppe med kvinder på din alder, i din situation, i dit område. Det er det vildeste trip at sidde og prøve at finde et eller andet. Bare noget... den mindste ting, man har tilfælles med de damer :fest: :fest:



Julie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by JulieT »

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener



Sådan har jeg det også tit selv :ehh: :fuld:


Julie
aribeth

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by aribeth »

mødregruppe!!!!!!

det er ellers vildt!


men faktisk var jeg heldig ... jeg kom i mødregruppe med en der var lidt som mig!
men kun den ene... de 3 andre?!

Så sidder man der... og jo, man kan da lige snakke om bleindhold!!
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by lisbethdue »

Jeg har ikke tid til at snakke om mødregrupper eller identiteter. Jeg er blevet besat og spiller Bejeweled hele tiden... Pis 'os!!!!! :mettebo: :mettebo: :mettebo:
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by JulieT »

Og om Libero eller Pampers eller det dér økologiske mærke, de har i Føtex, er bedst. :anders:


Og så kommer der en dag, hvor de siger: Ej, vi har det så hyggeligt, men de der babyer er sgu i vejen. Skulle vi ikke tage en rigtig tøseaften uden børn i vores røvsyge provinsby, så vi kan se en film med George Clooney?"


Og så er man sådan lidt :avav: Og så bliver de sådan lidt :loneb: Og så siger man pludselig :opkast: Og så er de bare lissom: Ok, måske næste gang, så :prik: Og man er selv bare totalt :ninie:


Det er herretrippet. Men ret skal være ret. Min datter går i børnehave med to af ungerne fra vores mødregruppe, og mødrene er faktisk ok, når man lærer dem lidt at kende.


Julie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by Intunia »

Jeg er alligevel lidt imponeret Julie. Du var i mødregruppe mere end EN gang ?
bla bla bla
aribeth

Re: Tvangstråd: Identitet

Post by aribeth »

det er vildt syret.... og sjovt på en eller anden bizar måde... og ja.... de ville VIILDT gerne lave ngoet sammen UDEN børnene... jeg synes det var underligt... men jeg var også den eneste der kun havde 1 barn, så jeg tænkte det nok var derfor, men jeg turde sgu ikke rigtigt sige hverken ja eller nej...

De havde allesammen valgt kejsersnit... og så sad jeg der og var den eneste der kunne snakke om det der med fødsel, og det synes de andre var VIIIILDT klamt og hvordan kunne jeg og nu vidste jeg i hvert fald at næste gang skulle jeg have kejsersnit!


men jeg synes det er skægt at lære mennesker man ikke har noget til fælles med, at kende... det er altid sjovt at høre om hvordan de gør! Så kunne jeg tage hjem og berette med store øjne for manden!

Den enes mand kunne ikke give deres pige tøj på! det kunne han ikke finde ud af havde han bildt moren ind! nu kunne han så heller ikke give den nye dreng på, for det vidste hun jo godt at han ikke kunne... og så accepterede hun i øvrigt det, for det var rigtig nok, sagde hun, at han ikke rigtig kunne finde ud af det der med børn! jamen HURRA!
Post Reply