Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dinne
Posts: 71
Joined: Sun 23. Jan 2011 22:00

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by Dinne »

Jeg ønsker at elske det jeg har, så higer jeg ikke efter mere.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by JulieT »

Jeg ønsker at elske det jeg har, så higer jeg ikke efter mere



Ønsker du dig, at du ikke skal ønske dig noget?



Mvh


Julie
aribeth

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by aribeth »

jeg tænker også, at hvis jeg har en uudtømmelig konto... så kan jeg nok gøre noget ved alt det der andet jeg ville ønske mig som kunne gøre mig lykkelig... altså... økonomisk uafhængighed...
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by JulieT »

Penge KAN altså købe lykke :P Jeg vidste det. Egentlig ville jeg også have skrevet "lønforhøjelse", for det vil jo kræve uanede mængder rideundervisning, hvis jeg skal have mit ønske opfyldt. Men så tænkte jeg; Nah, det skriver alle de andre nok også.
aribeth

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by aribeth »

jeg er ikke i tvivl om at økonomisk uafhængighed kan være en medvirkende faktor til større lykke!
aribeth

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by aribeth »

var jeg nu fx. økonomisk uafhængig, så ville jeg starte med at hyre mig en personlig træner der dagligt kom og fik mig igang med 2-3 timers motion!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by 99E »

Narh, penge kan ikke "købe lykke".
Men det, som penge ikke kan købe, har jeg.

Jeg har en vidunderdejlig Mikkel... :elsk:
En sød pony (som med rigelige mængder penge garanteret lever og er sund for evigt! BASTA!!!)... :ninie:
Noget sådan OK familie.... :lea:
Nogle faktisk RET seje venner! :mikkel: :mikkel: :mikkel:

Godt nok har jeg pr. 1. august ikke noget job - men hvis jeg har rigelige penge er det ligemeget, så kan jeg lave det, jeg synes er fedt UDEN at bekymre mig om lønnen for det...
Hvis nu min Søde Pony selv med uendeligt mange penge ikke lever for altid, så kan jeg med nogle af mine mange penge jo købe en anden hest. En sød og fin og dygtig hest, lige som jeg vil have den. (Objektivt set vil det endda være en bedre hest end Sorcha, der ved Gud ikke vinder nogen anatomikonkurrencer...).
Med uendeligt mange penge er det ligemeget at det er svært at få tid til alting - jeg er sikker på, vi så kan finde en håndværker eller 10, der gider lappe taget, isolere i stuen, ordne vægbeklædningen på loftet og pudse ydermurene... Eller rive ruinen ned og bygge et beboeligt hus.
Og jeg kunne betale lige hvem jeg ville nok penge til at de gad gøre mig til Verdens Bedste Rytter. Uanset hvor lang tid det ville tage.

Og helt ærligt: Med en uudtømmelig kilde til penge, ville der sådan set også falde en del af til førnævnte familie og venner.
Svigerfar kunne få det der sommerhus (OK, vinterhus) i Spanien og min far kunne få et årskort til SAS og min lillebror kunne få det sted at bo, han ønsker sig... Og så videre.

Så nej, penge kan ikke købe lykke.
Meeeen... De kan købe ting, der kan gøre det hele lidt sjovere.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by lisbethdue »

Jeg tror bestemt ikke at penge kan gøre mig lykkelig. Men det kunne gøre meget i livet nemmere og lettere tilgængeligt, og det kunne være en stor hjælp.
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by JulieT »

Min far sagde altid: "Det er bedre at være rig og lykkelig end at være fattig og ked af det."

Nej, hvis man "kun" ønsker sig penge er det nok snarere udtryk for at man faktisk har alt, hvad man har brug for. Tænk at være så heldig :) Jeg kender en del økonomisk uafhængige mennesker, der har det rigtig skidt, og er ensomme, så jeg tror I har ret.


Julie
User avatar
Dinne
Posts: 71
Joined: Sun 23. Jan 2011 22:00

Re: Tvangstråd: Et ønske opfyldt.

Post by Dinne »

JulieT wrote:
Jeg ønsker at elske det jeg har, så higer jeg ikke efter mere



Ønsker du dig, at du ikke skal ønske dig noget?



Mvh


Julie


Prøv at tænke lidt over det ønske.
Hvis man elsker det man har, er man jo lykkelig og tilfreds. Uanset om man tjener meget eller lidt er man tilfreds med det.
Manden vil altid være nok for en, børnene gør en glad og tilgivelse ligger snublende nær, hver gang de har dummet sig.
Jobbet giver glæde og hvad man ellers har i ens liv er man lykkelig for.

Jeg syntes det er det største ønske af dem alle.
Post Reply