Botox til børn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Botox til børn

Post by JulieT »

Jeg så lige denne klamme artikel: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/wo ... geant.html


Mit spørgsmål er så: Hvis man tilsidesætter al etik o.s.v., er det så realistisk at forebygge rynker ved at påbegynde botox-indsprøjtninger, når man er 7 år gammel?


Jeg ved ikke noget om det, andet end at det ikke er noget for mig. Men altså... teoretisk... kan man så det?



Julie
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Botox til børn

Post by Anja »

Om man kan det, man kan vel sprøjte lige så meget botox i et barn som man har lyst til (forudsat at man er skingrende skør og der ikke er regler på området).

Moralsk og etisk er det fuldstændigt ude i hampen.

Jeg tror altså også moderen lider af en eller anden vrangforestilling om at datteren skal udleve de prinsessedrømme hun selv har mistet - barnet hedder Britney, allerede der ringer mine alarmklokker (for 20 år siden havde hun heddet barbie).

Jeg vil tro at resultatet bliver et ødelagt barn, overdreven behåring og ødelagt hud i en alder af 25, men jeg ved det ikke, sundt er det i alle fald ikke, hverken behandlingerne eller miljøet.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Botox til børn

Post by JulieT »

Artiklen lægger jo op til at barnet skal have indsprøjtet mere botox hver gang der begynder at komme "rynker", og at det vil holde hende ung, fordi hun ikke laver de dér folder i ansigtet, som normale børn uden helt så skingrende skøre mødre laver, når de griner eller er sure.


Jeg havde ikke forestillet mig, at det ville afstedkomme nogen videre debat, hvis jeg bare spurgte om ikke det var klamt. Men jeg tænker, er det overhovedet realistisk?


Anja, hvorfor tror du, hun får overdreven hårvækst? Formålet med voksningerne er jo at "forebygge, at hun får kønsbehåring, når hun bliver ældre" :opkast: Det var den værste, synes jeg sådan helt personligt. Fy for fanden... altså ikke at alle skal rende rundt med den vilde 70'er-busk, men man bør da i det mindste selv kunne vælge. Ens mor skal i hvert tilfælde ikke træffe beslutningen.


Julie
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Botox til børn

Post by Anja »

Fordi jeg mindes at have hørt folk fortælle at nu mere man fjerner des mere kommer der - nu er jeg jo personligt til 70'er busken, men lytter da gerne til andres pubeshår problematikker.

Jeg fatter ikke at man finder på at fjerne hår i den alder, har de overhovedet noget af betydning?
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Botox til børn

Post by Anja »

Med mindre de fjerner hårvæksten med laserbehandlinger forhindrer voksbehandlinger da ikke fremtidig pubeshårsvækst.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Botox til børn

Post by MetteboDeluxe »

:-o
Hun græder ikke så tit mere... Jamen hurra for det da. Hvem får helt bevidst sit barn til at græde for at det "sparer penge når det bliver ældre"?

Hvornår begynder hun på diæter osv? Og hvad hvis den stakkels pige ikke bliver fantastisk smuk som ældre? Moderen er jo ikke modelpotentiale er hun?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Botox til børn

Post by JulieT »

Hmmm... altså jeg har dårligt tid til at gå til frisøren én gang årligt, og bikini-voksbehandlinger hører for mit vedkommende fortiden (og fremtiden) til :linski: Men jeg husker da, at hårvækst bliver mindre og mindre, når man bliver voksbehandlet jævnligt. Både hist og her... så måske kan man skade hårsækkene så meget ved tidlig og årelange behandlinger, at der aldrig kommer "rigtige" hår. Jeg ved det ikke. Men jeg tror nok at den der med at man får flere og grovere hår på benene af at barbere dem, er en skrøne. Det er vist noget med at de bare virker stridere, fordi spidsen er skåret af, og ikke fimrer som på et hår, der ikke har været skåret.

Mette, du har jo slet ikke fattet pointen. Pigen skal have plastikkirurgi så snart hun er gammel nok, så det kan da være lige meget at hendes mor er en grimrian foruden vanvittig.


Julie
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Botox til børn

Post by sinesmølf »

det er klamt!!!!

jeg fik det helt darligt ved at læse det.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Botox til børn

Post by Tigerbaby »

Ved man egentlig om Botox har nogle bivirkninger? Sådan på langt sigt? Jeg har ikke gidet at google det.

Hvis pigen slægter sin mor på, udseendesmæssigt, tror jeg ikke helt på en udseendedreven karriere... No offence. Det er der da egentlig heller ikke noget galt i iøvrigt (jeg ville heller ikke kunne gøre karriere i det), sådan er det vel for de fleste.

Hvis nu det er sandt at botox'en og de tidlige voksninger virker, hvad sker der så, hvis nu pigebarnet vågner op en dag om måske 10-20 år og egentlig gerne vil have alderssvarende rynker i ansigtet og hår diverse steder på kroppen?

Men så igen, det sker sikkert ikke alt taget i betragtning.

Nå bottom line, det er helt vildt langt ude.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Botox til børn

Post by 99E »

Mig bekendt er det der rynkenoget mere betinget af 117 medfødte ting + kost - end så meget andet (herunder cremer).
Så jeg tror ikke, det virker - men jeg kunne da grue for om den arme unge ligner en slidt, gammel skønhedsdronning inden hun fylder 12?

...og så synes jeg ikke hun ser specielt glad ud.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply