bonsai-lookalike

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

bonsai-lookalike

Post by HHansen »

Min yngste skal konfirmeres til maj.

Han interesserer sig for Manga og andre japanske ting og derfor skal vi også have sushi til forret.
Han vil også gerne have lidt mere japansk tema, og vi snakkede derfor om bonsai som bordpynt.. istedet for en eller anden sammenplantning.

Jeg vil jo ikke give adskillige hundrede pr plante - for jeg slår dem med garanti ihjel.. Nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle billigt?

Eller som kender til små potteplanter der kan LIGNE en bonsai hvis man nu klipper den lidt til lejligheden?

Jeg har fundet et sted på nettet hvor de sælger bonsai "container planter" hvad det så end måtte være - til 99,- pr stk - og det kunne jeg jo hoppe på hvis det var. Jeg skal kun have 5-6 stykker.

Ideer anyone? Og andre ideer til lidt japansk oppyntning modtages også gerne :heidio:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
aribeth

Re: bonsai-lookalike

Post by aribeth »

det lyder ellers fedt!


man kan da få diverse små planter kan man ikke?


Bordpynt... så skal det næsten være noget med firkantede fade eller noget?

hvid dug... en sort dug ovenpå... altså hvad hedder sådan en bordskjulerdims?! sådan en lang smal dug... så kan i skrive japanske tegn med sølv eller guld tush på det sorte... eller mangastreger!

årh! og I kunne klippe bordkort ud som små Totoroer! eller andre mangaagtige figurer! eller lave dem i trylledej!!!

Image
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: bonsai-lookalike

Post by HHansen »

Det var da genialt med de japanske tegn på dugen :jeanie:

Jeg regner med at købe lagner i jysk som dug - så kan jeg jo godt købe noget sort eller mørk blåt at lægge i midten, og så skrive på dem. Det bliver flot!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: bonsai-lookalike

Post by Stimata Doamna »

Jeg kan godt give dig noget japansk tekst - vi er lige ved at oversætte et nyhedsbrev om kapitalmarkederne til japansk :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: bonsai-lookalike

Post by HHansen »

Randi wrote:Jeg kan godt give dig noget japansk tekst - vi er lige ved at oversætte et nyhedsbrev om kapitalmarkederne til japansk :hhansen:


Det kunne være sjovt at skrive uddrag derfra på dugen :hhansen:

Men sønnen kan selv - han taler efterhånden mere japansk og engelsk end dansk. Det begynder at blive svært at tale med ham :lol:

Så kan han skrive bordkort på japansk.. Og på dansk på bagsiden.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: bonsai-lookalike

Post by annetteB »

Ja jeg er jo fræk nok til at foreslå dig at indkøbe et par pæne stuebonsai i et havecenter dagen før festen. Gemme bonen. Og så aflevere dem igen mandag. Dem som gæsterne har asket i eller lignende er du jo nok nødt til at beholde!

et alternativ kan være de såkaldte ginseng-figner som har en forvredet og stærkt opsvulmet basis hvorpå toppen er podet. De ligner med lidt god vilje en form for bonsais og sælges osse af og til i lave bonsaiskåle. De fås fra 79 kr stykket...og er svære at slå ihjel, hvis du skulle have lyst at have dem som stueplanter bagefter. De vil bare ikke stå mørkt for så bliver de sure og kaster alle blade...hvorefter det er så som så med prydværdien.

Du kan osse købe små nuttede stuebambus til en fyrre kroner stykket..de er svære at holde pæne bagefter men ligner virkelig en bambustue en miniature.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: bonsai-lookalike

Post by Godzilla »

Vil det ikke være billigere at lave sådan noget japansk-blomsterivase-agtigt noget?

Her: Ikebana hedder det http://www.ikebana.dk/ikebana/galleri.html
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: bonsai-lookalike

Post by HHansen »

Godzilla wrote:Vil det ikke være billigere at lave sådan noget japansk-blomsterivase-agtigt noget?

Her: Ikebana hedder det http://www.ikebana.dk/ikebana/galleri.html


Jo - og det er også pænt. Men jeg KAN ikke anbringe bare én blomst i en vase og få det til at se ordentligt ud :ked:
Men har overvejet at bede min kreative søster om at gøre det, hvis ikke jeg finder noget bonsaiagtigt...

Iøvrigt er idéen om at "leje" planterne i et plantecenter da god :lol:
Men LIDT frækt er det også :linski:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: bonsai-lookalike

Post by Stimata Doamna »

HHansen wrote:Iøvrigt er idéen om at "leje" planterne i et plantecenter da god :lol:
Men LIDT frækt er det også :linski:


... og du TØR garanteret ikke :lea:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: bonsai-lookalike

Post by HHansen »

Randi wrote:... og du TØR garanteret ikke :lea:


Nej - jeg er jo et pænt og ordentligt menneske :lea:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply