præsentation af Royal Fay´T

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

præsentation af Royal Fay´T

Post by Armani »

jeg har jo for et pr mdr siden købt en lille hingsteplag og kan ikke huske om jeg har præsenteret ham herinde.
jeg købte ham da han var meget underærnæret og pænt sagt døden nær. men det er en længere historie.
men vi er igang med at fodre ham skånsomt op så han ikke får for mange problemer med væksten, så det går langsomt men vi er på vej.

men her er lidt billeder af gutten på 9 mdr:) første billede er taget 3 dage før jeg købte ham hvor han stod og lænede sig op af krybben forde hans ben knækkede sammen under ham :graed:

Image

de næste billeder er taget præcist 1 mdr efter jeg havde købt ham, hvor han var begyndt at vågne lidt op til dåd igen, han ku stå på sine ben uden støtte og ku rent faktisk også selv rejse sig op og hans humør var blevet markant bedre :mikkel:


Image

Image

Image

Image

vi er pt ved at udarbejde en ny foderplan til ham IGEN, for han er begyndt at vokse hurtigere end han tar på, vilket jo egentlig er et godt tegn, men jeg foretrækker nu at kiloende følger med, selvom det selvfølig er lidt svært at bestemme, det har jo også lidt med gener osv at gøre, men vi forsøger ihvertfald :linski: Nu er han blevet 155 cm i stg og det fortsætter og han er begyndt at prøve grænser af så rent sindsmæssigt er han da heldigvis frisk, det med han vokser så hurtigt er jeg dog ikke så vild med, men han har jo selvf også en del at indhendte.

MVh mig
Jeg er altid fair,
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: præsentation af Royal Fay´T

Post by Frieser9460 »

Åh stakkels lille fyr da!! :ked: Han ser da godt nok trist ud på det første billede...

Dejligt at se, at der er kommet lidt mere gnist i hans øjne efter en måned. :mikkel: Og tillykke med ham, i øvrigt. :-)

Det der med vækst og kilo kan være RIGTIG svært at styre. Min Falle havde en periode sidste vinter/forår, da han var omtrent på samme alder som din Royal Fay T, hvor jeg havde enormt svært ved at holde tilstrækkelig med huld på ham, uanset hvor meget foder, jeg hældte i ham, fordi han bare voksede og voksede. Og han er ellers blivet passet med alt, hvad hjertet kan begære, fra han blev født.

Jeg kan dog godt forstå, du gerne vil have, kiloene skal følge med væksten.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply