[Har brug for råd] Cheops panikker :(

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

[Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by Gry »

Hey folkens.

Jeg har brug for lidt hjælp, for jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Jeg har et problem med Chepse-katten. Cheops.

Alle katte kaster op ind i mellem. Jeg prøver at komme det til livs ved at bruge malt ind i mellem, men Cheops kaster stadig op. Det er ikke så meget selve det at han kaster op der er problemet, for det kan jeg godt leve med. Problemet er at han bliver pisse hamrende bange når han gør det.

Det betyder at når han kaster op så løber han igennem hele lejligheden IMENS han kaster op, og mig efter med klude og papir og tørre brækspor op efter ham. Flere gange har han afsluttet sine løbeturer med at gemme sig under sengen i soveværelset hvor han brækker sig færdig.

Ud over at det er skide irriterende at skulle tørre op 30 steder i stedet for 1, så synes jeg også det er enormt synd for ham at han bliver så bange. Hvad pokker kan jeg gøre for at hjælpe ham? Hvis der er noget at gøre altså...

på forhånd tak
- fra en meget rådvild missemor.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by Pia »

Er det sådan normalt katte render og kaster op? Mine gør da aldrig. Jo Orlas lægger en hårbolle i ny og næ, men det foregår da sådan ret fredeligt.

Dyrlægen har du naturligvis haft inde over?

Måske bliver han mest bange fordi du reagerer? Hvad vil der mon ske hvis du forholder dig helt i ro, også uden at kommentere:"Nåååe lille misse, det ER da også synd" eller :"NEEEEEEEEEEJ, ikke igen lortekat" alt efter hvad du er mest til :hhansen: Men helt i ro, nærmest ignorere det!

Kan godt være han ikke bliver roligere lige den første gang, men måske hvis han til sidst opdager du rent faktisk lader ham få fred til at 'gøre sig færdig' sådan over tid :linski:

Derudover gør det da ondt at kaste op, hvis man gør det ofte, det er jo ren syre i halsen.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by BeritH »

Min tanke er faktisk det samme som Pias, at det er din reaktion, der skræmmer ham. Lad ham brække sig færdigt før du farer frem med papir og klude.

Dernæst ville jeg nok også foreslå et dyrlægecheck, hvis det er noget, der sker ofte. Bl.a. nyreproblemer kan give opkastninger.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by misssophie »

får den tørkost?

min ene kat kastede op alt for tit, fordi tørkost åbenbart var for hårdt for maven.

vi skiftede til dåsemad, og nu er det kun en håndfuld gange om året det sker
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by CXEC »

Ja, jeg tænkte også at det var din reaktion, som han bliver bange for.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by Gry »

Det er ikke min reaktion han bliver for overhoved, for jeg når aldrig at reagere før han HAR galloperet halvdelen af huset igennem med en kæmpe brækstråle efter sig.

nej jeg har ikke dyrlægen med ind over, for han er ikke syg. Det er normalt at katte kaster op. Når jeg siger normalt mener jeg at han har gjort det 2-3 gange på lige så mange måneder, men det er meget dramatisk når Cheops gør det, netop fordi han bliver vildt bange og løber hele huset rundt, og de to andre bliver også vildt forskrækkede når han gør det.

Når de to andre kaster op så er der bare "normalt" som med alle andre katte, at de lige står/sidder stille og levere en lille klat gylp og slikker sig om munden og lunter videre i verden - men Cheops....han bliver pisse bange, og jeg ved ikke hvad han bliver så bange over.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by Godzilla »

Hvis det er en kæmpe brækstråle så er der da noget galt. Det er da ikke normalt at katte brækker sig så kraftigt.

Måske skulle du skifte foder, og give noget kattegræs?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by Gry »

overdramatisering :lea:

nej men chepse kaster oftere op end de to andre fordi han har det med at spise så hurtigt at det kommer op igen
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by Replica »

Hm jeg synes det lyder som orm? Prøv du at kaste en 10-20 cm lang bændelorm op! ADR

Gå til lægen. Det er da ikke "normalt" at katte kaster op. Jo hvis de har orm.
ImageImage
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: [Har brug for råd] Cheops panikker :(

Post by Annemaja »

Mine katte har da aldrig kastet op på den måde - og gjorde de ville vi forlængst have været forbi dyrlægen og iværksat div. undersøgelser. Uanset hvad - så er det altså slet ikke normalt.

Få en tid hos din dyrlæge snarest - det fortjener din lille kat inden den bliver endnu mere angst. :-o
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply